Let’s talk – over vloggen, werk zoeken en niets veel gek

lipstick on a budget.png

Een update over mijn weekje. Hoera! Spoiler alert: niet veel spannends deze week (als in geen gratis festivals of verre reizen), maar ik beloof je dit artikeltje is hoe dan ook boeiend genoeg om verder te lezen!

 

Het is zondag en ik dacht: “Ik ga het eens anders aanpakken”. Geregeld heb ik een gesprek met jullie als lezers dankzij reacties onder artikels of privéberichtjes op Instagram. Iets wat ik écht superleuk vind! Ik kan op die manier ontdekken wie mijn blogposts leest in plaats van mij het vaak af te vragen.

 

Misschien weet je, of misschien nog niet dat ik aan het solliciteren ben. Wel die ene coole job? Die heb ik net niet. Net niet. Ik was tweede. Zilver. Net niet de hoofdprijs. Bah, niet leuk nee. Ik heb een weekendje mijn sad face game opnieuw geoefend, maar vanaf maandag was het weer volop zoeken naar werk. Het komt goed. Er zijn genoeg leuke jongens euh jobs.

 

Copy of lipstick on a budget.png

 

Want eigenlijk vind ik dat solliciteren een beetje lijkt op daten. Je spreekt eerst af om elkaar te leren kennen. Oh, en dat vergeet ik nog de outfit- en eventuele make-upstress die daarbij hoort! Daarna heb je nog eens een date om zeker te zijn. Na een aantal keer contact weet je of het iets wordt. Negatief resultaat: ijs in handbereik, Netflix aan en de tijdelijke zorgen vergeten. Positief resultaat: de toekomst ziet er zo rooskleurig uit! Maar dan ook echt fuchsia roze hé.

 

 

Ondertussen heb ik nog leuke sollicitaties erop zitten, en ben ik dus nog met veel hoop en enthousiasme aan mijn zoektocht bezig. Alles voor een leuke job dus! Ik heb zelfs iets moeten doen wat ik nog niet eerder heb gedaan: een vlog maken. Jep, het was één van de opdrachten voor de job. Ik maakte al eerder sfeervideo’s tijdens mijn reisjes, maar effectief praten was voor mij nog nieuw. Eerlijk? Ik vond het superleuk, maar vloggen voor deze blog zal ik zeker niet doen. Ik wil niet de zoveelste blogger zijn die zich aan dat (onsuccesvol) verhaaltje waagt. Zelf kan ik mij ergeren dat het niet altijd zo spontaan en origineel gebeurt. Blijf gewoon jezelf, en zorg voor iets waardoor ik wel blijf kijken. Is dat niet het geval, wel dan wacht er wel een Youtubevideo van iemand die het stukken beter kan.

 

 

Voilà. Dat was een eerste let’s talk! Ga ik dit meer doen? Geen idee! Ik zie hoe ik er mij bij voel, en wat jij ervan vind. Hopelijk kan ik je binnenkort goed nieuws brengen over de job hunt. If yes dan gaan we dat vieren, beloofd?

 

 

Q: Hoe was jouw week? 

7 gedachtes over “Let’s talk – over vloggen, werk zoeken en niets veel gek

  1. Vie de Julie zegt:

    Oeps ik heb net op je twitter gevraagd hoe de jobhunt verloopt en nu zie ik dat je er een artikel over geschreven hebt! Heel leuk idee trouwens, gewoon even dat bijkletsen 😉 Hoe zijn je overige interviews al geweest? Veel succes in ieder geval!

    Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

