WANNEER HET LEVEN EEN PAK MINDER INSTAGRAMWAARDIG IS

lipstick on a budget.png

Van prachtige Balinese stranden tot een vervelend auto-ongeval. Mijn eerste weken terug thuis was meteen een vette reality check.

De afgelopen weken, zelfs maanden heb ik mijn reisbudget volop kunnen gebruiken. Ik heb opnieuw wat nieuwe culturen ontdekt, en word daar ontzettend unicorn level vrolijk van.

 

Eens thuis had ik geen werk, en daar was ik ontzettend chagrijnig van. Ik kan en wil niet nutteloos thuiszitten. Te veel ideeën, te veel energie. Tijdens dat eerste weekje was ik enorm zoekend. Letterlijk. Want welke richting ga ik uit? Zou ik opnieuw reizen? Wat dit? Wat dat? De vraagtekens bezorgden mij letterlijk hoofdpijn. No kidding.

 

Ik heb uiteindelijk die spreekwoordelijke koe bij de even fantasierijke horens gevat en heel vaak vacatures doorgenomen alsof ik Tyra Banks was voor een volgend seizoen van America’s Next Top Model. “Nee, die gaat niet door.”, “Ja, die vacature lijkt veel potentieel te hebben.”, “Ho, maar zelfs internationale mogelijkheden?!”.

 

Maar dan. Iets minder grappig. Iets wat niet ruikt naar infinity pools of magische rijstvelden.

 

Hoewel ik mijn niet-zo-leuk-maar-niet-ontzettend-ernstig ongeval oorspronkelijk niet wilde vermelden, doe ik het toch. Spoiler alert: het heeft iets te maken met good vibes only op het einde.

 

Het plot: 

Ik moest mijn zus ergens brengen vroeg in de ochtend. In een situatie van verkeerde plaats, verkeerde moment is er een vrachtwagen op mijn kleine bolide ingereden. De schade aan mijn schattig ding was het ultieme bewijs van mijn bijna onbestaande vluchtkansen. Niet leuk, zeker niet! Ik heb die dag vaak moeten bekomen van het ongeval. Maar hey. Weet je wat ik ook die dag gedaan heb?

 

Ik heb een enthousiaste motivatiebrief gestuurd naar een cool bedrijf dat iemand zocht voor een superleuke job. Ik wilde die *insert vloekwoord* dag niet voorbij laten gaan als ‘De dag van mijn eerste ongeval’. Nee, ik wilde die dag bestempelen als: ‘Een dag met een klote ochtend, maar veelbelovend einde’.

 

So be it. Ondertussen zit ik een stukje verder in de selectieprocedure, en zit ik in wel erg dichte buurt voor die coole job. Mocht ik de job binnenkort hebben, dan schreeuw ik het waarschijnlijk na een tijdje op mijn sociale media pagina’s. Mocht ik het niet hebben, dan vind ik sowieso wel iets anders. Ik zit nu al ontzettend ver met de sollicitaties, en al erg blij met de job hunt resultaten.

 

Dus, wat hebben we geleerd vandaag? – Ja, dit mag je lezen in de stem van S.O.S Piet.

Als er iets ongelofelijk shitty is gebeurd, zorg je ervoor dat je die dag zelf nog iets leuks of verrassend heb gedaan. Heft in eigen handen enzo. Girlpower! Guypower! 

Deal?

 

Q: zorg jij er vaak bewust voor om een minder leuke dag toch leuk te maken? 

 

8 gedachtes over “WANNEER HET LEVEN EEN PAK MINDER INSTAGRAMWAARDIG IS

  1. Noor zegt:

    Gelukkig heb je niets overgehouden aan het ongeval! Dat is duust keer belangrijker dan materiële schade.
    Echt een super positieve ingesteldheid dat je hebt! Na regen komt sowieso altijd zonneschijn, ookal ziet het op dat moment totaal zo niet uit. :)

    Xo Noor

    Liked by 1 persoon

  2. HosteSarah zegt:

    Oh, wow. Wat een heftige dag, zeg. Super dat je zo positief ingesteld kunt blijven op zulke momenten. Ik heb het daar moeilijker mee. Vaak neem ik op zulke dagen een uitgebreid bad om te kunnen ontspannen en daarna ‘opnieuw te kunnen beginnen’. Haha. Alvast nog veel succes met solliciteren :)

    Liked by 1 persoon

    • Jennifer - Lipstick on a budget zegt:

      Ja, dat lukt me de laatste jaren een stuk beter maar ik heb zeker nog mijn dipjes. De job in kwestie heb ik bijvoorbeeld net niet. Het weekend kon zeker wat leuker zijn maar gelukkig heb ik goede vriendinnen die mijn zinnen weten te verzetten. En oh een uitgebreid bad lijkt mij hét perfecte idee in zo’n geval. Die ga ik toch even van je stelen hihi. Dankjewel! :)

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

