2 JAAR LIPSTICK ON A BUDGET: EERSTE SAMENWERKINGEN EN INDRUKKEN OVER HET FAKE BOELTJE

Copy of lipstick on a budget.png Hola bestaat dit online gedoe al twee jaar? Ik besefte pas twee dagen later dat ik mijn blogverjaardag had gemist. Niet dat het zo’n schande is, maar toffe dingen moeten toch worden gevierd, niet?

 

Eén jaar Lipstick on a budget is snel gegaan, twee jaar nog sneller. Na twee jaar ben eindelijk blij met de soort inhoud die op mijn blog verschijnt. Het is meer zoals ik zelf in real life ben. Oké, ik ben een grote make-up fan, maar ik heb ook een grote liefde voor leuke eetplekjes, en reisjes. Ik ben ook een roteerlijke kluns.

 

 

EERST DE SHIT, DAN DE GLITTER

Toch blijven nog bepaalde dingen me dwarszitten. Of beter bleven me dwarszitten. Ik vond het zo vervelend dat ik niet snel groeide. Toeval of niet, net op dat ‘f**k it’-moment, zag ik mijn Facebook- en Instagramvolgers vermenigvuldigen. Vandaag heb ik er nog altijd niet zo ontzettend veel -te weinig volgens Belgische normen- , maar hey het is tenminste zonder gekochte volgers of volg-ontvolggedoe. Eerlijk. Keep it real shit.

 

Dan zit ik nog met het ‘kleine blogger’-syndroom. Voor zover dat midget gevoel een syndroom is. Ik merk dat ik mezelf nog vaak belemmer om bepaalde stappen te ondernemen zoals bepaalde coole mensen aan te spreken, of contact op te nemen met matchende PR-bureaus. Ondertussen is dat weer een lesje dat ik heb geleerd, en wie weet verras ik mezelf vroeg of laat door het wel te doen. Maar eerlijk: ik heb er geen nood aan. Wat komt, dat komt!

 

En toch… ik merk dat zoveel oprechte passionele mensen het moeilijk hebben in de online wereld. Die eerder genoemde frustraties waren zo herkenbaar toen beautyvlogger Rani Pauwels onlangs een persoonlijke video publiceerde. Dit eerlijk online moment is jouw aandacht helemaal waard.

 

‘Invloedrijk zijn’ is relatief. Wie voor mij invloedrijk is, is iemand anders voor jou. Helaas mikken sommige PR-bureaus en merken enkel op een bombastisch aantal volgers, en kijken ze niet naar de engagement op een Instagramprofiel, of perfecte match tussen de passie van een bepaalde blogger/vlogger en het merk. Heel vaak profiteren altijd dezelfde zonder dat het plaatje past. Gelukkig voel ik dat er iets aan het veranderen is, en thank God hanteert niet elk merk of PR-bureau zo’n benadering. Meer dan duizend klappende handjes voor die laatste instanties alsjeblieft!

 

Even een sporadische PS: ik wil niet dat er iets zou veranderen in de bloggerswereld voor mijn voordeel. Ik schrijf niet om dingen te krijgen. Ik doe het gewoon graag, en dat op mijn eigen manier en tempo. Wat ik krijg, is leuk maar hoeft niet. Het is vooral erg beperkt om eerlijk te zijn en dat vind ik ineens niet meer zo erg ;).

 

 

 

Wat wel unicorn level leuk was tijdens dit blogjaar

ik kreeg mijn eerste persdaguitnodiging (en ja maar ééntje so what) en had een fangirl moment toen ik Christina van Chrostin zag. BTW: ze heeft me ondertussen uitgenodigd voor haar evenement samen met HP maar ik zat/zit in Lissabon. Next time, a better time!

dankzij Duifhuizen had ik een topsamenwerking en kon ik twee leuke looks bedenken die passen bij de even gezellige handtassen.

samen met Setareh Jewellery heb ik een fantastische giveaway bedacht en hebben we twee mensen gelukkig gemaakt. Ik vond het zo leuk om met een eerlijk Belgisch merk te werken.

 

Die net genoemde prestaties zijn situaties die ik mij vorig jaar helemaal niet zou kunnen voorstellen. Echt zo leuk! Ik zeg dus degelijk wel ja tegen samenwerkingen/evenementen, maar enkel als het past in mijn verhaal.

 

Om met een megavet cliché te eindigen: last but not least, there is you. Ik merk dat vaak dezelfde mensen reageren op de blogposts, en dat er nieuwe volgers aansluiten. Die lieve reacties overstijgen voor mij elk mogelijk perspakket. De grootste motivatie for sure. Ik hoop dat ik je ook dit jaar kan doen lachen met mijn klunsmomenten, je nieuwe merken kan laten ontdekken, en dat je samen met mij een stukje meereist. Muchos lovos xxx.

Tot de volgende blogpost!

 

 

9 gedachtes over “2 JAAR LIPSTICK ON A BUDGET: EERSTE SAMENWERKINGEN EN INDRUKKEN OVER HET FAKE BOELTJE

  1. Lien zegt:

    Een beetje later maar toch een dikke proficiat met het 2-jarige bestaan! Ondanks de twijfels die je soms zelf hebt vind ik het toch super dat je altijd trouw aan jezelf blijft. Ik blijf je posts altijd met plezier lezen! Nog heel veel succes, geloof in jezelf en dan ben ik zeker dat je nog veel meer kan bereiken!

    Liked by 1 persoon

  2. Naomi zegt:

    Go girl, ik herken je frustraties, maar tegelijk moet je echt trouw blijven aan jezelf om het hier te overleven. Ik kan soms ook serieus met mijn ogen rollen als ik steeds dezelfde producten in combinatie met dezelfde mensen* zie voorbijkomen, maar tegelijk zijn die producten en evenementen niets voor mij(n merk) en dus zucht ik eens en ga ik verder met mijn dag.
    Hetzelfde met groei. Je moet er echt heel erg mee bezig zijn en soms op het fanatieke af. Maar als je liever heel eerlijk groeit en daarnaast ook nog een fijn sociaal maar offline leven wil onderhouden, dan gaat niemand je dat kwalijk nemen.
    Dus blijf vooral wie je bent. :)

    *niets persoonlijk tegen iemand, gewoon een vaststelling.

    Liked by 1 persoon

    • Jennifer - Lipstick on a budget zegt:

      Hi Naomi! Inderdaad, ook wel herkenbaar. Er zijn amper events waarvan ik denk: “Dat is wel iets matchend voor mij.” En over dat offline/sociaal leven indeed. Als ik daar geen energie of tijd zou aanbesteden, zouden mijn verhaaltjes ook minder grappig of enthousiast beschreven zijn. Echt dankjewel voor je reactie. Ik lees ook liever blogs van mensen zoals jou: eerlijk, persoonlijk, enkel een samenwerking wanneer het echt een goede fit is. Het is duizend keer fijner als lezer ;).

      Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

