ROTWEER EN WATERPISTOLEN #SOLOINLISSABON

lipstick on a budget.png

Spoiler alert: verdacht weinig klunsmomenten deze week. Sorry guys. 

 

Maandag 8 mei

Het was een maandag die aanvoelde als weekend. De week starten met een bezoekje aan het strand was een krachtige happiness booster. Bestemming van de dag: Cascais.

Eerst ging ik een beetje natuur ontdekken vooraleer ik in de strandcultuur (?!) zou baden. Boca do Inferno vond ik echt prachtig! De kracht van het water die opbokst tegen de rotsachtige creaties = wauw. Een aanrader voor mocht je in de buurt zijn.

De namiddag heb ik gevuld met veel rust, veel schaduw en dan veel zon. Ik smeerde me continu in, en toch was ik verband. HOW?!

Klunsmoment van de dag: eerst ontzettend verlangen om naar de samengestelde playlist te luisteren op het strand. Helaas had ik mijn oortjes vergeten, en moest ik noodgedwongen een chaotische mix van allerlei muziekgenres door elkaar aanhoren. Perfect.

 

 

Dinsdag 10 mei

Work work work. Maar ook rot rot rotweer. Ik waande mij deze week erg veel in Belgische temperaturen. Dit was niet de bedoeling op het moment dat ik besliste om te kiezen voor de zonnige bestemming Lissabon.

Klunsmoment van de dag: nihil.

 

 

Woensdag 11 mei

Oh ja. Behalve dat het weer een domper was, was er wel iets anders dat mijn hart sneller deed slaan: shoooooes! Ik ben zeker niet schoenenverslaafd en heb maar een heel beperkt aantal schoenen thuis liggen. Wanneer ik dan eens een duo schoenen interessant vind, moet ik die hebben. Maar eerst deze red flags behandelen:

  1. Ze zijn roze. Roze. De Jennifer van 5 jaar terug zou dit boeltje zo zwaar afgekeurd hebben, maar hey life starts at the end of the comfortzone toch?
  2. De prijs. Natuurlijk de prijs. Ik ben niet op (vrijwilligers)reis om schoenen te kopen. Ze zijn niet duur, maar ook niet goedkoop. En zeker niet goedkoop als je weet dat dit paar schoenen een exemplaar van het massaconsumptiemerk H&M is.

Dat wordt toch even nadenken.

Klunsmoment van de dag: vallen over de prachtige schoenen die ik zelf had klaargezet. Duts.

 

 

Donderdag 12 mei en vrijdag 13 mei

Long love story short. Ik heb de roze schoenen met velvet glansje uiteindelijk gekocht. Ik heb me na het werk opnieuw spontaan laten leiden door de drukte van de stad, en helemaal niet de stadsparken bezocht die op mijn lijstje stonden. Ahja, volgende keer beter.


Klunsmomenten? Nee ook toen niet.

 

 

Zaterdag 14 mei

Of ik wilde brunchen? Ja hoor, maar het was al 16 uur. Hoe dan ook ik zeg nooit nee tegen een brunchdate. De ontbijtplek was gesloten en dus gingen mijn gastvrouw, medevrijwilliger uit Colombia en ik eten in een volkscafé. Daarna gingen we nog een miradouro (uitzichtpunt) of twee bezoeken. Beide uitstapjes mondden uit tot een fotoshoot.

En toen kwam deze persoon uit het niets :)


Klunsmoment van de dag: in het volkscafé was er een kindje aan het spelen met een waterpistool. Klinkt erg random, niet? Dat was het ook. Maar wie krijgt er wat water in haar gezicht geperst? Inderdaad ja.

 

 

 

Zondag 15 mei 

In een notendop: werken, afscheid nemen van medevrijwilliger, een mooie stadswandeling maken en de allerbeste bananenpannenkoeken ooit eten. Eentje met veel gesmolten chocolade, ijs, granola en kaneel. Wat een fantastische manier om de dag te eindigen.

 

 

Klunsmoment van de dag: een snelle douche nemen was mijn eerste idee van de dag. Snel de trap oplopen en hopen dat ik geen mensen zou kruisen. Want:

  1. Ik ben nog altijd geen ochtendmens, en ontmoet liever een beperkt aantal mensen tijdens dat eerste halfuur.
  2. Ik had een lange T-shirt aan die net te kort was om mijn onderboek helemaal te bedekken. Verhoudingen die het net wat oncomfortabel maken in onbekend gezelschap, of in welk gezelschap met gebrekkige intimiteit dan ook.

Helaas. Ik deed de deur open en daar stond iemand voor een banaal gevalletje. Akward much. Vooral wanneer ik als eerste de trap moest betreden.

 

Tot volgende week! XO

PS: ik maak zeker wel een to visit-lijstje als ik terug ben en zin en tijd heb.

6 gedachtes over “ROTWEER EN WATERPISTOLEN #SOLOINLISSABON

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

