AANGENAAM, MIJN NAAM IS ZWEET #SOLOINLISSABON

lipstick on a budget (3)

Hoe mijn eerste dagen in Lissabon zijn verlopen? Wel zo…

 

Dag 1 – donderdag 4 mei 

Om 4 uur opstaan om het vliegtuig te nemen richting de Portuguese hoofdstad. Nog nooit eerder ben ik er geweest, dus een verrassing kan je dit alles wel noemen. Ik heb ook nog nooit een echte soloreis gedaan. Hoewel. Mijn vrijwilligerstrip naar Zuid-Afrika was al een voorproefje. Maar dit is toch nog anders.

Ik zal hier een drietal weken werken in een guesthouse en hopelijk zal ik ook nog een aantal plekjes ontdekken. Ik was helemaal kapot doordat de wekker mijn aandacht wilde rond 4 uur ’s nachts (of is het ’s morgens?) en dus heb ik amper iets gezien van de stad.

 

Klunsmoment van de dag: helemaal rood en sweaty de gastvrouw/bazin ontmoeten. Want die straatjes en trappen omhoog had ik ongelofelijk onderschat.

 

 

 

Dag 2 – vrijdag 5 mei

Work work work. Een aantal kamers moesten worden veranderd. Bedden van kamer 1, naar kamer 2 en ga zo maar door. Een lange en zware dag. Ik was kapot. Opnieuw. Stiekem verlangde ik ook een beetje naar wat stadsdrukte.

Na het harde werk heb ik de stad maar eens ontdekt, en meteen al verloren gelopen. Ik heb een stadskaart en een smartphone bij, maar toch vind ik het leuker om gewoon eens random rond te wandelen. Tot mijn grote verbazing vond ik de weg naar de guesthouse snel terug. Misschien heb ik toch een verbogen talent voor oriëntatie. Just maybe.

 






Klunsmoment van de dag:  die romantische waslijnen? Helemaal cool. Minder cool als je zelf een handdoek laat vallen. Hashtag typisch enzo.

Sorry gele handdoek!

 

 

Dag 3 – zaterdag 6 mei

Al heel snel liet de gastvrouw mij weten dat de werkdag erg kort zou zijn en dat we de namiddag vrije tijd zouden hebben. Ahja we. Ik werk hier voorlopig niet alleen. Samen met een meisje uit Colombia doe ik hier de alledaagse klusjes.

De namiddag liep zo spontaan als mijn vorig vrij momentje. Ik had een plan om allerlei dingetjes te bezoeken maar uiteindelijk liep ik random rond en genoot ik van de ongelofelijk mooie stad. Oudere gebouwen en mooi weer: life is good. Wat wel vervelend is aan soloreizen: sommige andere toeristen kunnen echt geen foto’s nemen van jou en een mooi achtergrond. Great.

 

Feira da ladra: de plaatselijke flea market

Vrije namiddag betekent gelatooo


Klunsmoment van de dag: De batterij van het fototoestel vergeten op de kamer. Hoppa terug wandelen.

Tweede klunsmoment van de dag: Een Marilyn Monroe’ke doen met de rok, en dat net voor een drukbezocht terras. Dankjewel wind. Dankjewel.

 

Ook dit nog

Iets waar ik toch wel moet gewoon worden, is dat alle eetmomenten veel later gebeuren. Ik ben ondertussen gewoon om vroeger op te staan door het werkleven, dus ben ik hier de early bird van het huis terwijl het al mooi 9 à 10 uur is. Wat ik persoonlijk toch al wat laat vind. Hmm.

Zon in de ogen jawel (wannabe Asian)

 

13 gedachtes over “AANGENAAM, MIJN NAAM IS ZWEET #SOLOINLISSABON

  1. Lys zegt:

    Echt leuk om je verslagen te lezen! En de foto’s, Lissabon ziet er ZO’n mooie stad uit. Je hebt het de voorbije weken waarschijnlijk veel gehoord, maar ik vind het zo stoer dat je voor een soloreis gegaan bent. Moet heel leerrijk geweest zijn, en ook wel plezant dat je gewoon je eigen zin kan doen op de vrije momenten :p

    Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

