HELP! IK HEB KAPPERSTRESS

lipstick on a budget (9).pngEen kappersbezoek gaat voor mij gepaard bijna altijd met heel wat research, Pinterestbezoekjes en twijfels. Wat ik uiteindelijk zal kiezen? Wel…

Een kappersbezoek stond niet meteen op de to-dolijst tot één van mijn collega’s me met een bijna geschrokken blik aankeek: “Jennifer…je hebt, denk ik, grijs haar.”

Grijs haar, heh?! Ik ben een brunette oké, maar ik heb geen pikzwart haar. Grijs haar. Nu toch niet? Dan bedenk ik. Mijn uitgroei heeft zowat de meest onsexy kleur ever. Denk even aan het meest kleurloze haarkleur. Ja, dat is het! Een telefoontje naar de kapper lijkt ineens een noodgeval.

 

De tijd dat ik zelf met mijn froufrou (pony’s voor onze Noorderburen) knipte zijn voorbij. Ik zou fotomateriaal kunnen bovenhalen van mijn versie op het kapsel van Amélie Poulain, maar dat blijft wijselijk in mijn privécollectie zitten. Sinds een aantal jaar laat ik kapsel helemaal over aan een expert. Zoals het hoort, niet?

 

De kappersafspraak is ondertussen for real. Tijd om Pinterest af te schuimen. Laatste zoekopdrachten waren ‘brown hair color’ en ‘hair brunette balayage’. DIY’s en reisinspiratie zijn voorlopig niet meer in die lijst te vinden. Uren kan ik kijken naar kapselinspiraties. Wordt het een lob, bob, sombre of ombre? Heel eerlijk, ik zie amper verschil tussen een ombre en sombre, maar goed het kind moet ook een naam krijgen.

 

Een aantal onrealistische voorbeelden zijn opgeslagen op de smartphone. Onrealistisch want ik heb geen dik, veel en golvend haar. Toch verdwaalt zo’n foto ergens tussen mijn uiterst strenge selectie.

 

 

Kapper: “En wat wordt het vandaag?”

Ik:”Topjes.”

7 gedachtes over “HELP! IK HEB KAPPERSTRESS

    • Jenny zegt:

      Haha ja precies! Ik denk dat ik uiteindelijk toch weer iets gelijkaardigs zal kiezen en het stiekem toch een beetje jammer zal vinden als niemand het opmerkt (logica haha!).

      Like

  1. Janine zegt:

    Oooooo wat kan ik mijzelf in je blog vinden! Mijn pinterest staat vol geweldige kapsels! Maar ik durf noout een gek te doen. En daarbij heb ik ook nog eens dun en pluizig haar, waarvan de helft gaat krullen. Dus hup, de klem of het elastiek erin en klaar zijn we weer. Wel ga ik binnenkort weer voor de blonde plukjes ivm mijn uitgroei.

    Tevreden met de “nieuwe” kapsel?

    Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

