BLOGGERSMEETING KORTRIJK

lipstick on a budget (7).png

Vorige week zaterdag was ik voor heel even gids in mijn hometown want er stond een bloggersmeeting op de planning. Hoe zo’n bloggersmeeting verloopt en wat de tofste plekjes van Kortrijk zijn, ontdek je hier!

 

Als een stresskip stapte ik mijn auto in. Van mijn boerendorpje naar de eindbestemming: Kortrijk. Ben je een Nederlandse lezer of een verdwaalde Belg: Kortrijk ligt in Zuid-West-Vlaanderen, tamelijk dicht bij de Franse grens. Die croissantinvloeden kan je merken in ons dialect.

 

Oké ik ben aan het afwijken. Nerveus. Zo kon je mij best omschrijven. Waarom? Het is altijd een beetje spannend om online mensen in de offline wereld te ontmoeten. De bloggersmeeting was voor mij nog een tikkeltje spannender aangezien ik de organisator was, en ik iedereen wilde warm maken voor een stad die de laatste jaren echt leuk is geworden. Ik dacht shit, ik moet hier een groep aanspreken die ik amper ken. Maar is er niet zo’n zinnetje die zegt dat je elke dag iets moet doen waarvan je bang bent?

 

 

Tarterie

De bloggersmeeting startte met een ontbijt bij Tarterie, een van mijn nieuwe lievelingsplekken. Mmm…warme broodjes en lekkere fruitsapjes. Het werd unaniem door iedereen gesmaakt!

 

Byttebier

Na het ontbijt, volgde er kleine wandeling. In de regen. De enige die geen paraplu bij had? Yes, me. Een eerste shop stop was eentje bij Byttebier. Iedereen in Kortrijk kent de winkel wel want het bestaat al generaties lang. Byttebier hoopt je in allerlei categorieën te inspireren: van keukenspulletjes tot schattige stationary. Inderdaad, ik twijfelde of ik niet nog een schriftje zou kopen.Toch heb ik mij weten te beheersen.

Is Kortrijk iets te ver voor jou? Sinds deze week hebben ze ook een webshop. Oh en trouwens, Byttebier heeft nog grootste plannen. Eigenares Lieve wist ons dat nieuwtje te vertellen. Sooner or later bezorg ik nog een update over die veelbelovende veranderingen. Zij blogt trouwens ook. Onder de naam Rue de Surène schotelt ze lekkere en snelle gerechtjes voor je klaar.

 

 

Oats en Heremiet

Ik wilde de bloggers ook kennis laten maken met het lifestyleconcept Oats & Heremiet. Vintage kledij, gezonde snacks en hier en daar andere leuke spulletjes van Belgische ontwerpers: love it. Helaas moesten we vlug afscheid nemen van Valerie en was dit bezoekje erg kort.

 

Fanny’s

Pinterest perfect pink. Het nieuwe interieur van Fanny’s viel meteen in de smaak bij mijn medebloggers. Nog wat gezellig bijkletsen over onder andere Instagram en PR-bureaus. Knorrende maagjes brachten ons naar de volgende en ook laatste hotspot: De KleinKeuken.

 

De KleinKeuken

De KleinKeuken is een eetconcept waar je guiltfree kan eten en verpakkingsvrij kan winkelen. Terwijl iedereen met een kleine maaltijd de honger deed verdwijnen, proefde ik een heerlijke ChariTea. Ik ontdekte op de verpakking dat elke verkochte ChariTea ook sociale projecten steunt. Ice tea smaakte nog nooit zo eerlijk. BTW: dit is van de verkoopspunten van Madam Bakster. En nee ik ben geen officiële ambassadrice voor het merk ook al drop ik de naam wel vaak. Gewoon een grote fangirl, mkay?

 

 

En ja achteraf was het helemaal niet zo eng om die bloggersmeeting te organiseren. De groep was zo gezellig! We hadden een gelijkaardige mening over bloggen. Het is zo leuk om samen te zitten met mensen die dezelfde interesses hebben. En nogmaals eens te ontdekken dat niet alles fake is aan de bloggerswereld ;).

 

Van links naar rechts: Marjolein, Valerie, Bert, Florence, Lieve van Byttebier, Chiara, guess who en Fobe.

 

 

 

Neem zeker eens een kijkje op de blog van de aanwezige medebloggers:

Bert van BertnBreakfast

Valerie van Falderie

Chiara van Chiara VDB

Florence van Go With Flo

Fobe van Girlline

Marjolein van MRJLN

 

4 gedachtes over “BLOGGERSMEETING KORTRIJK

  1. Marie zegt:

    Zag er echt mega leuk uit! Mooie foto’s ook :)
    Sinds ik nu weer ‘echt’ aan het bloggen ben, heb ik ook wel weer zin in die meetings dus mocht je eens zin hebben in een koffietje in Kortrijk of Gent hihi :)

    Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

