VISITED / HOLY FOOD MARKET IN GENT

lipstick on a budget (6).png

Een nieuwe foodconcept ontdekken in mijn lievelingsstad Gent? Dat is asap een datum prikken. Mijn eerste indrukken over deze hotspot lees je hier.

 

Holy veel volk

Oké, dat is wel heel normaal tijdens de eerste week. Het vraagt argusogen om een vrije plek te vinden. Maar truth be told, het heeft niet erg lang geduurd vooraleer er twee zitjes vrij waren. Zitplaatsen: check. Volgende stap: food.

 

 

Tried and tested 

 

  • BUBBA (verse Belgische kroketten) 

Ik ga meer dan gemiddeld voor een garnaalkroket (of twee, of drie). Toen ik op de bloggersmeeting opving dat je op de Holy Food Market ook kroketten kunt kopen, wist ik al vrij snel waar ik eerst op bezoek zou gaan. De naam Bubba vond ik meteen al fantastisch, want het doet me denken aan de topfilm Forrest Gump. Jammer genoeg was het op dat moment te chaotisch om dat even na te vragen want ik wilde graag weten waarom ze voor de naam ‘Bubba’ hebben gekozen. Heel misschien wel door die garnaalgekke vriend van Forrest. Misschien. Hoe dan ook ik ging voor een apero mix omdat ik nog andere soorten kroketten wilde leren kennen, mijn vriendin Rachel ging voor een garnaalkroket. Not so long story short: beide waren we erg tevreden met deze keuze. De kroketten smaakten zoals werd beloofd!

 

 

 

  • YALLA YALLA (Libanese keuken)

Tast je liever andere landsgrenzen af wanneer het gaat om eten? Een YALLA YALLA falafel kan dan een tip zijn. Ik kan niet spreken uit eigen ervaring, maar het werd gesmaakt door mijn gezelschap.

 

 

 

  • Iovine’s (pizza’s) 

Een Bubba apero mix bleek niet genoeg. Nog een beetje hungry. Of was het hangry? Ik ging nog wat op verkenning en stopte met mijn knorrige maag bij Iovine’s. Een pizza magherita please! Verdict: steenovenpizza’s hebben de beste pizzaranden, de pizza zelf was così così. Niet de allerbeste pizza die ik ooit heb gegeten, maar zeker ook niet slecht!

 

 

 

  • Magnum (ice cream, what else?)

Best friends share their love for food. Rachel had net als ik nog zin in iets anders en koos voor een Instagramfamous Magnumijsje. Kies je favoriete chocolade en een drietal toppings en je fotogeniek ijsje is klaar. Mooi en lekker is het wel. Handig om te eten: dat niet. Calories don’t count? Kies dan misschien voor de wafel, die zag er ook veelbelovend uit maar ik ga eerlijk gezegd liever voor iets wat wel handig te eten is.

 

 

OVERALL IMPRESSION

 

Ik ben verzot op eetmarkten dus mij zal je nog zeker spotten op de Holy Food Market. Er zijn nog 14 andere eet-en drinkhoekjes die ook aandacht verdienen, en ik ben te benieuwd naar nieuwe smaakcombinaties. Toch zal ik nu een beetje wachten voor een tweede bezoek, want een beetje minder druk zou een beetje veel leuker zijn. Het mooie zwart-witverhaal in de mooi opgefriste Baudelokapel nodigt in elk geval zeker uit naar meerdere kerkbezoeken.

 

Honger? Bezoek de Holy Food Market hier – Beverhoutplein 15, 9000 Gent

 

Q: Heb jij de Holy Food Market al bezocht? 

 

 

 

14 gedachtes over “VISITED / HOLY FOOD MARKET IN GENT

  1. Lys zegt:

    Mmm, die kroketjes zien er lekker uit! Ik dacht ook meteen aan Forrest Gump toen ik de naam Bubba zag ;) hopelijk wordt de Holy Food Market een blijvend succes! ’t Is eens iets helemaal anders in Gent, wat wel leuk is :)

    Liked by 1 persoon

  2. bertnbreakfast zegt:

    Bubba bestaat 20 jaar en het komt inderdaad van Forrest Gump, bevestigde de baas. Hij heeft indertijd zelfs een brief geschreven naar het bedrijf of die naam ok was omdat er in de VS een keten Bubba Gump bestaat, maar ze lieten weten dat ze geen interesse hadden om naar Europa te trekken met de keten, waardoor het geen probleem opleverde.

    Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

