MEET TARTERIE (KORTRIJK)

Mijn hometown Kortrijk heeft de laatste jaren een upgrade gekregen en toffe zaken weten de stad met veel charme te veroveren. Meet Tarterie, sinds kort één van mijn favorieten!

 

Sinds ik eind vorig jaar voor het eerst een bezoek bracht aan Tarterie, flirte het razendsnel een plekje onder de categorie ‘favorieten’. Taartjes en heerlijke thee op het menu? Wel, I’m in! 

 

 

De ruwe uitstraling van de industriële materialen in combinatie met warme en vrolijke details zoals fleurige bloemen. Het is een samenspel die ik wel kan smaken. Wat ook altijd mooi meegenomen is, is het volgende:

  • Een mix van klassieke (applecrumble) en originele artisinale taarten.
  • Quiches! Quiches! (Ik ben geen fan van dit, maar hey voor diegene die geïnteresseerd zijn + als ik ooit de quiche een nieuwe kans geef, dan is het hier wel!)
  • Je wordt bediend met een old school glimlach. Lijkt als een vanzelfsprekend iets, maar helaas is een spontane smile enorm uniek geworden. De sfeer is er ook altijd zo gezellig, je merkt dat de mensen daar met plezier gaan werken. Dat maakt het nog eens extra aangenaam voor de bezoeker.

 

 

 

Denk zeker aan Tarterie als ontbijt-of lunchplek! Onlangs ging ik met één van mijn beste vriendinnen voor een ontbijtje het stad in. We liepen van het volgeboekte Fanny’s naar Damast om dan te eindigen bij Tarterie. Thank God was er daar nog plaats! Mijn slechte conditie was dat wel dankbaar, na de vele stappen. Ik moet blijkbaar weer eens beginnen lopen. Ai.

 

 

Mijn vriendin en ik bleven er uiteindelijk zo lang dat we na het ontbijt nog een applecrumble deelden. Een kort bezoekje is altijd te kort hier, want al snel voel je je op je gemak. Sorry aan de mensen die die zondag werkten en zich afvroegen wanneer dat babbelachtige duo eindelijk zouden weggaan. We wilden eerlijk gezegd niet zo snel naar huis, want het was zo leuk.

 

 

Breng hier een bezoekje aan Tarterie: Grote Markt 44, 8500 Kortrijk. 

Wil je Kortijk nog beter leren kennen? Lees dan deze Told You So cityguide from me to you!

8 gedachtes over “MEET TARTERIE (KORTRIJK)

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

