NIEUW IN GENT / MADAM BAKSTER

4 X (7).png

Ik geef toe. Ik ontdek graag de nieuwe hotspots. Het liefst zo snel mogelijk. Vandaag op het programma: een beetje veel honger krijgen dankzij de heerlijke taartjes & co. van Madam Bakster!

 

Een jaar geleden maakte ik kennis met de taartjes van Madam Bakster dankzij mijn bloggersvriendinnetje Jana van Beyoutifool. Die zondagnamiddag leerde ik ook een aantal andere (Instagram)blogsters kennen en Laura, Madam Bakster herself. Sfeer en gezelligheid: check. Heerlijk eten: dubbel check.

 

Maar wie of wat is Madam Bakster? Laura heeft pittig gevecht met irritante kilo’s erop zitten en daarna vooral eentje met schuldgevoel. Elke guilty pleasure… wel ja was guilty. Verschrikkelijk voor iemand die graag geniet van iets zoets. Gelukkig heeft haar liefde voor bakken haar op andere ideeën gebracht en wat brainstormsessies later volgden de guiltfree en Instagramble creaties. Madam Bakster is niet langer een onewomanshow maar een hardwerkend team. Ondertussen zijn we een online bakkerij, een student-ondernemerwinst en aantal verkooppunten verder. De volgende stap was een eigen zaak en ja hoor, die mogen ze nu ook van hun checklist afvinken. Een eigen boek komt eraan, en daar ben ik al ontzettend benieuwd naar.

 

Geheel toevallig (ahum) bestelde ik online tijdens het openingsweekend een aantal heerlijke snacks zodat ik het Madam Bakster koffiehuis heel even met mijn eigen ogen kon bewonderen. Ik beloof as soon as possible betere foto’s te leveren, want het knusse sfeertje nodigt zeker uit voor een langer bezoek!

 

 

 

 

Wat ik persoonlijk zo geweldig vind aan Madam Bakster is dat elk taartje en snack zijn of haar verhaal heeft, en daardoor lijkt het één gezellige en vooral lekkere familie. Dat geraffineerde suikers en dierlijke producten niet op de ingrediëntenlijst staan, juich ik alleen maar toe! Elk werkje van Madam Bakster eruit ziet als een snoezig schilderij. Het oog wil ook nog altijd wat.

 

 

Meet Maurice (links), Daisy (rechts) en popcorn Charlie!

 

 

Weet je niet wat te kiezen? Misschien kan het helpen als ik verklap welke Madam Bakster versnaperingen mijn favorieten zijn:

  • Maurice  – Een chocolade tofutaart: yummy in my tummy yes yes.

 

  • Daisy  – Deze bananenkokostaart is één van haar recentste toevoegingen en wat voor eentje: heerlijk!

 

  • Arthur  – Havermoutkoekjes die nooit op bestelling mogen ontbreken of ik word een beetje hangry.

 

  • Charlie – Ik wil die pot karamelpopcorn echt niet delen, echt niet.

 

  • Charles – Confession: ik eet amper chocolade, maar deze Charles (met popcorn, jawel) heeft me toch weten te overtuigen.

 

 

 

Is Gent niet meteen in je directe omgeving? No worries, want de guiltfree desserts van Madam Bakster zijn ondertussen zowat overal in Vlaanderen te vinden. Klik hier voor een overzicht van de verkooppunten.

 

Breng hier een bezoekje aan het koffiehuis van Madam Bakster: Brabantdam 142, 9000 Gent.

 

Q: Ben jij van plan om binnenkort eens een bezoekje te brengen aan Madam Bakster? 

 

* BTW: Ik werd niet gecontacteerd om dit artikel te schrijven, ik ben zélf overtuigd van het potentieel die deze zaak heeft. Voor mocht je dit denken ;).

9 gedachtes over “NIEUW IN GENT / MADAM BAKSTER

  1. Marjolein zegt:

    On my way :D haha.
    Vorig jaar als eens geweest en echt 150% fan! Alleen gebruikt ze kaneel en ik lust echt geeeeen kaneel :p gelukkig heb ik vorig jaar al veel kunnen proeven en weet ik dat de kaneel in de avocadotaart niet teveel overheerst. Ook ben ik heel erg benieuwd naar de taart die ze maakte voor de Warmste Week.

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      En hoe was het? Ik ben geen fan van avocado, dus heb ik die nog niet geproefd. Kaneel daarintegen – love it! Dus misschien daarom dat ik het niet erg vind. Hoe was de taart van de Warmste Week? :)

      Like

    • Jenny zegt:

      Daisy is heeeerlijk en normaal eet ik niet graag banaan in een gebakje, maar eigenlijk ben ik al geen taartenfan op zich! Dat ik gek ben van haar creaties, zegt al genoeg :). Ik heb nu zin in een stukje Daisy door jou hihi. X

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

