SHOESTORIES

1.png

Ik mag dan wel een aantal raakvlakken hebben met de fictieve Carrie Bradshaw, een echte shoe hoarder ben ik zeker niet. Ik wandel liever rond op blote voeten (wannabe hippie) en als het te koud is, ga ik voor onsexy fluffy sokken. Toch laat ik je graag kennismaken met een aantal stappers die het vermelden waard zijn. Shoestories is a thing, darling.

 

 

 

Mijn eerste keuze voor als ik weer eens te laat ben. De schoenen die altijd gemakkelijk zitten. Ze passen bij (bijna) elke outfit. Met andere woorden: my favorite and safe pair of shoes.

Ik ben die vriendin die altijd te laat komt. Meestal een kwartier, soms maar vijf minuutjes. Hoe komt dat? Wel, heb je even tijd? Nee? Oké kort dan. Te veel chillen – te weinig besef dat het àl zo laat is – oeps, nog in mijn pyjama – ah nee, toch een andere outfit – oh, écht zo laat al?! – eindelijk vertrokken – nooo, geen parking. Dit dus. Altijd een goede fit in geval van bovengenoemde situatie: deze basic Nike schoenen. Mijn persoonlijke timesaver in tijden van haastjes. Ik gok dat iedereen wel zo’n veilig stel schoenen heeft liggen, niet?

 

 

 

 

Deze schoenen = some metallic attention 


Soms krijg ik een ingeving. In dat geval zal ik sooner or later een gewenst paar op een willekeurige webshop scoren. Een tijdje terug moest dat paar in een metallic glansje gegoten zijn, en dan nog het liefst met een kleine platformzool eronder. Via Zalando kocht ik deze schoenen van SPM, maar bij de levering ontdekte ik dat de zool precies iets hoger was dan voorgesteld. Vloekwoord. Wat nu?! Terugsturen of aanvaarden? Eigenlijk, het feit dat de platformzool net iets groter is, is eigenlijk wel cool. En ha, met dit paar schoenen is het heel eenvoudig om een paar complimentjes te krijgen, want ze gedragen zich een beetje als attentionwhores. Pretty much.

 

 

 

 

De pumps die ik zo graag wilde maar… nooit echt heb gedragen


Tijdreizen naar een aantal jaar terug: ik moest en ik zou die sexy donkerrode schoenen van Steve Madden kopen. Meer dan een restaurantbezoek hebben dit stel tenenmartelaars niet meegemaakt. Toch heb ik ze nog niet gedumpt. Ze zijn zo ongelofelijk elegant, en daarom ook het tegenovergestelde van mij. De confrontatie is real guys. Het feit dat ik ze bijna niet heb gedragen, is nog erger. Mocht jij iemand kennen die dit paar schoenen een beter leven wil geven, laat het me weten. Ik sta open voor adoptie.

 

 

 

 

Wanneer hakken kinda verplicht zijn (just why)


Ik heb een periode gehad dat ik hakken echt graag droeg. Anno 2017 zijn lage schoenen in mijn bescheiden schoenencollectie alomtegenwoordig. Helaas, sommige evenementen hebben de impliciete vraag naar een benenverlengend paar. Alsof een stel goedgekozen loafers een outfit niet in de goede richting kunnen sturen. Ahja, even de korte pijn dan maar met deze zwarte hakken van Even & Odd (via Zalando). Eigenlijk… pijn. Welke pijn? Deze hakken vallen wel best mee. Na een zestal uren geef ik met opgegeven hoofd op en dans ik verder als een wandelende tak maar dan als eentje met comfy sneakers aan.

 

 

 

 

Mijn panterpittige paar schoenen

Oké, misschien heeft niet iedereen een voorkeur voor dit vierpotig printje. Kan ik snappen. To be honest, ik weet niet meer waarom ik deze panterpittige schoenen zo graag wilde. Volgende denkpistes zijn mogelijk:

1) Omdat ik de print zo fout maar tegelijk ook erg rock ’n roll vind;

2) Omdat de stijlvolle Alexa Chung erin slalomde ergens in een random Londense straat;

3) Een derde reden heb ik niet, helaas want drie redenen lijken altijd beter.

Hoe dan ook met zo’n pittig paar komt het wel goed zolang dat Carmen van F.C. De Kampioenen niét je mode-icoon is.

 

 

 

 

Die nieuwe schoenen… pronken doe je altijd en overal.


Thank Jezus for Christmas. Foodbabies, heel veel gezelligheid en het excuus om nieuwe schoenen te krijgen van de kerstman (ahum mama). Ik geef toe dat ik ondertussen wel genoeg sneakers heb (voorlopig toch). Daarom koos ik voor een andere categorie: boots die een mengelmoes bezitten van eenvoudig en edgy. Klinkt helemaal groots en abstract maar ah, welkom shiny exemplaren van Guts & Gusto.

 

 

 

 

Q: What about you? Is er een bepaalde categorie schoenen die je bekend lijkt? Laat het me weten welke, dan kunnen we even hebben over een herkenbare situatie ;)! 

7 gedachtes over “SHOESTORIES

  1. Lynn Claerhout zegt:

    Leuk geschreven, Jennifer! Ik vind originaliteit heel belangrijk in blogs. Je slaat de nagel op de kop.

    Ikzelf heb één paar ultracomfortabele loopschoenen (om de hond uit te laten en om in het weekend naar de winkel te gaan in een sportieve outfit; uiteraard gebruik ik mijn loopschoenen niet waarvoor ze gemaakt zijn), twee paar prachtige pumps die ik nooit draag omdat ze helaas pijn doen aan mijn tenen en/of hiel, een paar perfecte veterlaarsjes voor op kantoor, en dan nog een resterende groep schoeisel voor casual dagen of vakanties.
    Ik besef plots dat ik meer schoenen heb dan ik dacht. Misschien moet ik mijn verzameling eens kritisch bekijken aan de hand van Marie Kondo’s tips. Of gewoon op mijn eigen manier.

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Suuuper dankjewel Lynn! Hahaha, ik gebruik mijn sneakers ook niet om te lopen. Ik vind ze té mooi daarvoor. Wel, ik heb echt weinig schoenen, maar diegene die ik heb vind ik wel toppers behalve dan die hakken die ik nooit draag… ;). Ik zaldie Marie Kondo eens checken, had ik nog over gehoord! Succes alleszins met het selecteren van de verzameling! ;)

      Liked by 1 persoon

  2. Marjolein zegt:

    Ik geef Lynn 150% gelijk! Jouw originaliteit maakt me altijd aan het gniffelen. En in dit geval knikte ik bij elk paar schoenen ‘oh my god, so true’.
    Zo kocht ik in september een paar pumps voor het filmfestival in Oostende, resultaat. De doos staat nog ongeopend in de kast, never again koop ik goedkopere pumps. Of pumps in het algemeen ^^ om dit moment zijn mijn Nikes mijn beste vriend. Want door het werkloos zijn, ga ik bijna dagelijks naar de fitness.

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Marjolein, wauw! Dankjewel, opnieuw zo’n fijne reactie, eentje die mij zo blij maakt! Hahaha echt ongeopend heb ik nog niet meegemaakt maar ja het scheelt niet zoveel met die Steve Maddens. Let op, de prijs is niet altijd een reden voor pijn! Mijn hakken van New Look hebben nooit zoveel pijn gedaan als die van Steve Madden (ook niet zo duur, maar toch). After all heb ik ook liever geen hakken aan, dus heel herkenbaar! Wauw super sporty van jou! Dat is nu iets wat niet herkenbaar is voor mij, dat sporten haha. Succes met het sporten en de zoektocht naar een leuke job! En tot binnenkort op de bloggersmeeting waarschijnlijk ;); X

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

