LIFE BEING A KLUNS: KETCHUP OP MIJN WITTE TRUI

 

4 X (1).png

Over de reality check: shit happens.

 

Mijn beste vriendinnen zullen bij het lezen van deze tekst een spontane (en vriendelijke) eyeroll hebben uitgeoefend. “Hoe toepasselijk is deze titel wel niet voor mijn klunzige vriendin?”, hoor ik hen denken. Wel, toen ik gisteren alweer eens morste op een witte trui (hoe typisch) dacht ik na over klunzig zijn en perfectie en hoe die twee elkaar eigenlijk perfect aanvullen.

 

Hoewel mijn drang tot perfectie groot is, slaag ik erin om mijn eigen persoontje onbewust duidelijk te maken dat perfectie nooit, maar echt ook nooit, helemaal kan worden ingevuld. Dat vervelende hoekje van de tafel en die ene stoeptegel die wat hoger ligt, zijn wel altijd in de buurt om dat snel even duidelijk te maken.

 

4 X (2).png

Om voor dit alles een recent voorbeeld te geven, vertel ik je het volgende. Een maand geleden was ik op een feestje van een high-end modemagazine dankzij een van mijn beste vriendinnen. We zagen er goed uit en om ons zelfvertrouwen te doen stijgen, gaven we elkaar nog wat complimentjes. Want hé, dat mag wel eens! Beide gingen we met een zelfgecreëerde ego boost richting het prachtige feest. Iedere gast(e) zag er gesofisticeerd uit. Ik vond het vooral fijn dat ik er goed uitzag in een kleed die nog geen 40 euro had gekost. Score! Hoe dan ook, ik voelde mij bijna elegant tot ik zin had om op het event een bodyscrub te maken. Ik was bezig met de voorlaatste stap toen ik het citroenflesje in de grote pot honing liet vallen. Pats! A la minute was een kleverig boeltje een feit. Ik heb mezelf wel een aantal keer verontschuldigd in het taaltje van de croissant. De vrouw die werkte bij een van mijn lievelingsmerken, stelde me gerust dat het helemaal niet erg was en dat ze nog een extra flesje met citroensap had. Maar helaas, ik voelde me nog even schuldig. Mijn vriendin vond het tafereel niet erg verrassend, want zo’n dingen gebeuren nu eenmaal als je met mij op stap bent.

 

 

Hoe dan ook. Het is niet erg om af en toe eens te stuntelen. Of dat nu met je hakken is of in het leven. Ik leer vaker uit mijn domme stoten dan uit moeiteloze zaken. Het beste is om te lachen met wat je net is overkomen en klaar te zijn voor de volgende gênante val, want die komt er toch vroeg of laat, toch? Vroeger streefde ik naar perfectie maar nu vind ik dat vooral erg saai geworden. Geef me maar een paar ketchupvlekken op die witte trui. Heerlijk realistisch.

 

15 gedachtes over “LIFE BEING A KLUNS: KETCHUP OP MIJN WITTE TRUI

  1. Vie de Julie zegt:

    Zalig artikel, echt! Is ook zo herkenbaar. Ik ben ook altijd diegene van de groep die altijd wel iets aan de hand heeft, haha! Of het nu een koffer is die kwijtgeraakt in de vlucht of het verkeerde adres ingegeven hebben, ik heb het al allemaal meegemaakt 😅 En ik denk inderdaad dat humor daar de beste remedie voor is, eens goed met jezelf kunnen lachen!

    Liked by 1 persoon

  2. Pauline zegt:

    Heel herkenbaar :)! Afgelopen weekend stootte ik nog mijn knie aan mijn bed, met een serieuze kneuzing tot gevolg. Yay. Ooit brak ik zelf eens een teen door lompigheid. Achja,’t is dat zo moest zijn zeker ;-).

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Ai ai! Hopelijk is die knie al beter. Anders: 🙏🏻. Oh wauw een teen breken, het zou me ook echt overkomen! Lompigheid is great gewoon! Eerst pijnlijk, maar vooral erg grappig achteraf :) xo

      Like

  3. Elisa zegt:

    Hahaha, zalig om te lezen! Ik voel mij soms zo alleen in mijn klunzig-zijn, blij ik niet de enige ben! Ik wil zo graag eens een classy, sophisticated vrouw zijn, maar ik blijf toch gewoon het meisje dat in een mooie outfit naar de supermarkt gaat en niet doorheeft dat ze volhangt met bloem van het brood dat ze net kocht :p

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Aaah haha, dat kan mij ook zo overkomen! Ik zal bijvoorbeeld altijd wachten om een witte trui aan te doen om zo vlekken te voorkomen tijdens het eten. Hoewel.. één keer vergeten blijkbaar en huppa ketchup! Voor mij is het ook ontzettend fijn om te lezen dat ik niet de enige clumsy persoon ben :D!

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

