MAG HET OOK EENS MINDER PERFECT?

15205776_10211485321592982_886511581_o.jpg

Soms heb ik een diarree aan gedachten. En die moeten nu en dan eens worden uitgesmeerd. Vandaag: de twee gezichten van het (Instagram)bloggen.

 

Oké. Ik zit nog maar met mijn kleine teen in het bloggerswereldje. Ik klopt bewust niet aan bij PR bureaus en ben nog altijd nerveus bij elk persevenement die ik bijwoon in naam van Told You So. Ik word er dan elke keer aan herinnerd, aan dat kleine meisje dat vroeger met heel wat gestamel een brood bij de bakker vroeg. Iemand aanspreken vond ik doodeng. Soms nog. Zeker als die persoon net iets meer voorstelt. No worries, ondertussen gaat het al pakken beter op dat vlak. En daar herinner ik mezelf ook aan. Van djeezy. Je komt toch van heel ver.

 

 

Hoe dan ook. Het wereldje waar ik met dat kleine teentje in zit, is erg bizar. Volgers kopen, kan zomaar. Iemand volgen en dan ontvolgen. Ho maar. Dat is pas een uitvinding! Even een paar naïeve volgers erbij. Echt daar krijg ik het spreekwoordelijke schijt van. Wat blijft er nog over van dat concept eerlijkheid? Misschien ben ik dan maar te klein, onbelangrijk en te eerlijk. Maar liever zo dan fake.

 

Deze quote van Drake kan je als poster aankopen bij Behappy.me. 

 

En wat met imperfectie? Bestaat dat plots niet meer? Alsof elke dag bestaat unicorns, good hair days en die perfecte wing na het gebruiken van eyeliner. Soms faal ik daar ook in en lijkt mijn wing meer op een bescheiden kunstwerk van een kleuter. Ah, dan maar zonder. Ik betrap mezelf erop dat ik de mensen blijf volgen, die mij oprecht lijken. Die ook eens hun mindere fleurige en allesbehalve de zogenaamde Instagramwaardig dagen met hun volgers delen. Die weten mij te boeien. De meest perfecte, inwisselbare meisjes. Sorry gals, you boring. Oké het is altijd egostrelend om die ene mooie selfie van je te delen op je social mediakanalen. En doe dat ook eens alsjeblieft. Geniet van die momenten en leg ze vast. Heb meer respect voor jezelf. Geef jezelf meer complimenten want je verdien het. Maar herinner je geliefde volgers er ook aan dat het leven soms minder rozig is. Perfecte imperfecties zoals John Legend dat wel eens durft samen te vatten, dat lijken mij de nieuwe standaarden. Of toch een standaard waar ik minder problemen meeheb.

 

 

Deze quote vond ik op Pinterest.

Natuurlijk, ik neem ook selfies. Maar de teksten die ik er vaak bijplaats, reflecteren hoe ik mij op dat moment voel. En dat is niet altijd te uiten in de kleuren van de regenboog. Oké. Ik eet heel occasioneel een slaatje. Maar ik geniet meer van een pak frieten of een schattig chocoladetaartje en ben niet beschaamd om dat af en toe op Instagram te plaatsen. En die outfitfoto’s wees maar gerust. Dat zijn die twee foto’s die zijn gelukt, een tiental anderen hebben het toen niet gehaald maar die krijgen binnenkort hun plaats hier. Want soms lukt het niet altijd en dat is best oké.

18 gedachtes over “MAG HET OOK EENS MINDER PERFECT?

  1. Lys zegt:

    Toch een kleine opluchting om te weten dat anderen zich aan dezelfde dingen ergeren als ik (al zijn de mensen die me volgen op Instagram mijn reisfoto’s ondertussen zeker beu gezien, woepsie) :) ik snap je frustraties wel. Vooral die follow-unfollow-hype is enorm vervelend- hoe houden mensen het vol om daar tijd in te steken? En geef mij ook maar posts van een goed pak frieten of van een luie avond in de zetel. De ‘perfecte’ foto’s zijn zeker leuk, maar posts van de spontane/kleine momenten zijn net iets persoonlijker en fijner om te zien.

    Liked by 1 persoon

  2. allofeline zegt:

    Leuk geschreven!
    En zo zit de héle social media wereld in elkaar. Beauty standaarden die niet te halen zijn, iedereens instagram die goals moet zijn en alleen de leuke dingen van je leven in een facebookstatus plakken. Realistisch: het leven zit zo gewoon niet in elkaar.
    Waarom maken we het dan elkaar zo moeilijk door net te doen alsof je een perfect leven hebt? Ik snap er nogsteeds niks van…

    Like

  3. Jenny - ikreis.net zegt:

    Mooie oprechte gedachte. Ik houd er ook niet van dingen mooier te maken dan ze zijn. (En make-up draag ik al jaren niet meer – ik ben geen beautyblogger.)

    Toevallig schreef ik dit weekend een persoonlijke blog over hoe het met me gaat. Mijn offline leven is iets minder spetterend dan mijn blog doet vermoeden. 😫

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Hi naamgenoot! Dankjewel. Het zat me al een tijdje dwars, maar kijk ik ben blij dat dit ook eens kan delen en niet enkel reviews of leuke outfits :). Heel jammer om te horen! Ik hoop dat het offline leven binnenkort weer erg spetterend wordt :) xx

      Like

  4. Elisa zegt:

    Helemaal mee eens! Je schrijft zo refreshing, net ook je blogpost over de pressdays gelezen en ben helemaal fan. Je hebt er een nieuwe volger bij! (En neen, ik doe niet aan ontvolgen 😉)

    Liked by 1 persoon

  5. Evelien zegt:

    Ik vind het gedoe van perfectie meer een probleem van social media in het algemeen ;-) Wat betreft de eerlijkheid van bloggers: helemaal mee eens. Súper vermoeiend. Laatst volgde iemand met 15k volgers me op Instagram. In plaats van terugvolgen heb ik bijgehouden hoe lang het duurde voor ze me weer ontvolgde, haha!

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      hahaha dat is fantastisch. Wel, ik heb nu de laatste maanden een blogger die me al 8 keer heeft gevolgd om dan te ontvolgen. Ik volg je wel hoor als ik het leuk vind, geen paniek. Maar net daardoor, lijkt haar Instagram een pak minder interessant!

      Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

