FALL-ING IN LOVE WITH…

4 X.png

Ja hoor, een nieuw seizoen en nieuwe outfits resulteren in outfitfoto’s. Herfstblaadjes incluis.

 

Niet mijn favoriete seizoen want ik ben een lentemensje maar ah, we maken er het beste van anyway. Ik moet toegeven: de kleuren van de herfstbladeren behoren tot de mooiste. Magie op een stokje. Letterijk.

 

Aangezien het zo’n twijfelseizoen is (Jas: ja of nee? Trui ja of nee?), lijkt het wel ontzettend handig om in (dunne) laagjes te werken. Wacht nog even met die schapenvacht van een dikke trui. Zijn of haar tijd komt nog wel.

 

OUTFIT 1

 

Instant verliefd worden op een kledingstuk: ken je dat? En het dan ook nog niet kopen: komt dit ook bekend voor? Insert vloekwoorden. Ik had dit jasje al erg lang op het oog (haha het thema liefde blijft hier nazinderen) maar kocht het niet. Laat nu blijken dat net dat jasje samen met nog andere zielgenoten werd afgeprijst. Sterk afgeprijst. En toch kocht ik het niet wanneer ik opnieuw kennismaakte met het jasje in Amsterdam. Waarom? De creator van het leven mag het weten. Ik ben dom geweest. Gelukkig vond een slim iemand op een gegeven moment het ding ‘webshop’ uit en kocht ik dit jasje op de website van ZARA. Met een uitzonderlijk lange levertijd van twee weken -want ja dat moest er ook nog bij- vond dit babyblue jasje de weg naar mijn huis. Einde-lijk. Oké nu over naar de rest.

 

 

Het jasje van ZARA en mijn bolletjeshemd van H&M blijken een match in babyblue heaven. Natuurlijk hoort hier nog wat rode lippenstift (Monte Carlo van NYX Cosmetics) bij. Rode lippenstift past bij elke outfit op elk moment. Don’t disagree with me on this. Ik kan met gemak nog 500 woorden wijden aan mijn favoriete make-up product maar dat zal wel hier nog een plaatsje krijgen. Op een ander moment weliswaar.

 

 

Next is geen nieuwe aanwinst maar wel een paar panterpittige schoenen van 3Suisses die al een tijdje een deel uitmaken van mijn beperkte schoenencollectie. Ze zitten ongelofelijk gemakkelijk en zorgen voor een leuke twist bij een outfit. En blijkbaar ook voor vreemde blikken van oude mensen in de supermarkt. Be prepared for that. 

 

Toegegeven ik shop bijna nooit bij Bershka. Voor je in defensie zou gaan: ik heb er niets op tegen, ik vind er niet meteen mijn ding. Deze jegging heb ik gekregen dus geen idee van welke collectie deze is. Maar oh, wat zit deze zo comfortabel! Misschien toch even beter kijken bij Bershka lijkt mij…

 

 

 

OUTFIT 2

 

Ik mix en match graag een beetje tussen mannelijke (de licht oversized bomberjacket van ZARA) en vrouwelijke (de rok van Stradivarius) stukken. Contrast is the key. Een tip die ik heb meegenomen door het bekijken van Yara’s vlogs. Yara who? Oprichtster van het platform Chapter Friday, breedlachend vlogster met schattig Brabants accent en een kledingkast om u tegen te zeggen. Zo inspiratievol dat het niet gezond is voor mijn portemonnee. Maar voorlopig val het wel allemaal mee. Ohnee, een klein rijmpje hier. Onbewust, echt waar!

 

 

De Brooklyn muts kocht ik bij Cotton On in Zuid-Afrika. Een kledingketen die mij een beetje deed denken aan Pull and Bear. Hoe ironisch het dan ook mag lijken dat ik op het Afrikaanse continent op zoek was naar dikke kleren. Winter daar is nog steeds erg frisjes.

 

De witte warme trui scoorde ik twee weken terug bij Primark. Hoewel ik vroeger, een dik viertal jaar geleden, vaak tripjes plande naar Luik om daar de enige Primark te bezoeken, zegt Primark me tegenwoordig nog maar weinig. Momenteel is het voor mij dé plek om vlug emergency shopping te doen. Wanneer ik alweer mijn pyjama ben vergeten in mijn tas te stoppen bijvoorbeeld. Het unieke is ervan af, mogelijk kinderarbeid doet mij erg nadenken. En dus is mijn aantal aankoopjes daar aanzienlijk geslonken.

 

 

Ik denk dat ik de dieprode (of zijn het dieppaarse?) nylonkousen heb gekocht bij H&M. Ik heb ze al een tijdje en weet dit eerlijk gezegd niet meer zeker te vertellen. Hoe dan ook het blijft een erg mooie kleur om ergens in je outfit te integreren. Want het hoeven niet altijd zwarte kousen te zijn, hé? Schoenen zijn de alombekende Stan Smiths van Adidas. Do I need to say more? Nee dus.

 

Thumbs up voor mijn vriendin Rachel en mijn zus om zich even te profileren tot fotograaf. Dankjewel!

11 gedachtes over “FALL-ING IN LOVE WITH…

  1. hanneverleysen zegt:

    Gave outfits! De schoenen met panterprint zou ik zelf gewoon niet durven dragen, maar jou staan ze geweldig! ;) De achtergrond van de foto’s van de 2de outfit vind ik trouwens echt super cool :D

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Ooh zo lief! Dankjewel :D! Gewoon durven uiteindelijk! Die print kan iedereen staan, maar je moet het natuurlijk wel doen als je er goed bij voelt! Wel die achtergrond kan je voorlopig nog vinden in het graffitistraatje in Gent. Dichtbij Hoogpoort :). Vond de kleuren en tekening er ook echt uitspringen! XX

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

