MAAK JE EIGEN LUSH BATH BOMB! (VIDEO)

SRPRS.ME BROKE TRIP (3).png

Het is geen grote verrassing wanneer ik zeg dat ik een grote Lush fan ben. Het is moeilijk om niet in één van hun winkels te stappen. Hoe druk het ook mag zijn! Deze DIY wilde ik al een dik jaar geleden al inplannen maar het bleef maar op de to do-stapel. Tot nu… :)

 

Wat heb je nodig? 

  • Baksoda – kan je vinden in een kruidenierszaak
  • Citroenzuur – heb je nodig voor het bruisende effect en vind je eveneens in de kruidenierszaak!
  • Rijsmiddel
  • Maiszetmeel
  • Water
  • Badolie
  • Voedingskleurstoffen
  • Cosmetische glitters
  • Eventueel: nog lotion op basis van kokosnoten of iets anders dat volgens jou lekker ruikt! Ik heb dit zelf niet gebruik aangezien mijn amandelolie op mysterieuze wijze zoek was en ik niet zo gek ben van kokosgeur. Maar het is een optie!
  • Ook dit nog: vormpjes. Nu vind je door de kerstperiode heel wat DIY kerstballen. Tip: momenteel vind je twee ballen voor 0,92 euro in Action.

 

 

Wat moet je doen met al die ingrediënten?

1. Eerst voeg je 3/4 tas baksoda toe en dan een halve tas citroenzuur. Doe daar nog een zakje rijsmiddel bij. Eigenlijk moet je dan ook een halve tas maiszetmeel eraan toevoegen. Dit deed ik pas later in het filmpje. Het is dus geen ramp als je dit even bent vergeten.

 

2. Na alle droge ingrediënten volgen:

– een theelepel water. Let op: het goedje kan al bruisen, roer snel alles al goed met elkaar!

– een paar druppels van je favoriete badolie, dit puur voor de geur. Bovenstaande waarschuwing geldt hier ook, net zoals met alles dat vloeibaar is.

 

3. Roer nog eens alles goed met elkaar.

 

4. Volgende stap is het maken van de kleuren. Ik wilde vier kleuren gebruiken in mijn bath bomb. Wil je meer of minder? Dat kan perfect! Het duurt eventjes vooraleer de voedingskleurstof zich hecht aan het poeder. Hier geldt het goed mengen dus ook. Af en toe drukken met je onderkant van lepel tegen het poeder helpt! Leuke extra: wat cosmetische glitters voor een galaxy effect!

 

5. Voorlaatste stap is het kleurpoeder in je vormpje plaatsen. Of beter duwen. Ik maakte twee bath bombs met deze hoeveelheden. De tweede keer heb ik het poeder veel meer in het vormpje geduwd waardoor de tweede bath bomb iets sterker was dan de eerste.

 

6. Laat nu je bath bomb(s) een nachtje rusten in de koelkast. Gebruik zeker elastiekjes want door het rijsmiddel zal je creatie groter worden!

 

Eens dat alles voorbij is…puur genieten! – Bekijk het hier nog eens allemaal op Youtube!

 

BTW: Mocht je dit testen, laat me gerust weten hoe het is bevallen! En je mag ook altijd laten weten wat je vindt van de video ;). 

 

 

 

5 gedachtes over “MAAK JE EIGEN LUSH BATH BOMB! (VIDEO)

    • Jenny zegt:

      Haha ja het was een ideetje die ik al lang had. Te lang :p. Dankjewel!! Laat me dan zeker weten hoe het is bevallen en zeker de test tussendoor doen om te checken of alles al bij elkaar blijft plakken – test en oordeel dus! :)

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

