STAY IN MET DEZE LIFESTYLE BOEKEN

Slecht weer is hét excuus bij uitstek om gezellig binnen te blijven. Je verdiepen in de leerrijke wereld van boeken is dan zeker geen middelmatig idee. Maar eerst heel even dit: een erg grote lezer ben ik eigenlijk nooit geweest. Ik haatte het zelfs toen we verplicht een aantal boeken moesten lezen op school. Dat bleef jaren zo tot ik in mijn (voor?)laatste jaar hoger onderwijs. Toen ontdekte ik mijn favoriete boek Perks of Being a Wallflower. Hoewel dat laatste eigenlijk een fictie boek is, ga ik het even hebben over vier superfijne non-fictie boeken van vier heel erg knappe madammen. Here we go!

 

 

Lauren Conrad – Beauty

Deze leading lady uit Los Angeles heeft de categorie lifestyle gewoonweg uitgevonden. L.C. was favoriete meisje van velen toen The Hills nog niet 4859 keer werd herhaald. Ze blijft dan ook tijdloos mooi. Haar boek Beauty was het eerste lifestyle boek die ik ooit als een echte fangirl kocht. Jaren later grijp ik er nog af en toe naar. Blijkt een goede investering dus! Mijn favoriete hoofdstuk? Het laatste dat de geschiedenis over make-up en stijl vertelt. Ik heb een zwak voor geschiedenisfeitjes en make-up en de combinatie van de twee is voor mij dan ook top.

 

 

Tanya Burr – Love Tanya

Van mijn eerste inspiratiebron naar de eerste vlogger die ik ooit op de voet volgde. Tegenwoordig ben ik minder into haar vlogs want soms lijkt het alsof het alsmaar minder spontaan hoef te zijn eens je big deal bent op Youtube. Erg jammer. Gelukkig is dat niet in al haar nieuwe vlogs zo. Back to book business: in haar boek gaat elk hoofdstuk gepaard met een kleine uiteenzetting van een bepaald thema (bijvoorbeeld sport en gezondheid) om daarna af te sluiten met een tiental tips en vragen naar jou toe als lezer in de vorm van een to do lijstje. Heel origineel dat laatste! Love Tanya is een erg persoonlijk lifestyle boek. Zowat haar jeugd, liefdesleven en beste vrienden komen aan bod. Ook al lijkt haar leven al ontzettend open voor het publiek, dit boek gaat er nog iets meer op zonder té veel in detail te gaan. Een musthave voor iedereen die vrolijk wordt van deze London girl!

 

 

Anna Nooshin – On Top

Soms moet je inspiratie niet een Noordzee of wat oceanen verder gaan opzoeken. Anna Nooshin, Girlboss met een respectvolle grote G, woont/vlogt vanuit Amsterdam of op een hotelkamer ergens anders op deze wereldbol. Hoewel ze ondertussen al twee boeken op de teller heeft staan sinds de even succesvolle toevoeging On Life, blijft On Top mijn persoonlijke favoriet. Beide boeken heb ik trouwens hier al eens vergeleken met elkaar. Dat kan je hier lezen.

Waarom dan On Top? Ik vind dat de inhoud en tips uit dat boek me net iets meer ruggensteun kunnen bieden in het alledaagse leven. Daarbovenop is haar levensverhaal ontzettend inspirerend. Van asielcentra naar overwhelming persevenementen. Hard work pays off. Altijd.

 

 

Fleur de Force – The Glam Guide

Dit boek kreeg ik voor mijn verjaardag van één van mijn aller-, allerbeste vriendinnen. Echt hartje voor haar. Ze wilde me per se iets geven ook al had ik een aantal keer gezegd dat dit niet hoefde en hoppa plots stond ze voor mijn deur met dit boek. Van alle vier heeft dit boek de mooiste lay-out zonder twijfel. Ik heb een zwak voor verfwatervlekken in logo’s en in boeken. Uhm. Check mijn logo bijvoorbeeld. Maar misschien is het nog niet zo’n slecht idee om het even te hebben over de inhoud van het boek? Nee?

 

Oké. Fleur de Force behoort ook tot het topvloggersclubje daar ergens op dat fantastisch eiland aan de andere kant van de Noordzee, ook wel het Verenigd Koninkrijk genoemd. Tot groot gejuich praat deze vlogger niet met een vervelend overenthousiast hoog stemmetje tegen haar volgers en daar bovenop bezit ze enorm veel stijl. Twee grote redenen waarom ik Fleur ben beginnen volgen. En ja die beste vriendin heeft daar ook wel iets mee te maken. Haar boek The Glam Guide is een mooi verlengde van dat alles maar in tegenstelling tot het boek van Tanya gaat ze niet te diep duiken in haar privéleven. Een mooi voorbeeld van hoe je als publiek persoon, toch een schitterend elegant boek kan maken zonder je familieleven erin te betrekken.

 

Alle boeken kan je gemakkelijk bestellen via bol.com (heel erg grote fan van hun service!).

 

Q: Welk boek is jouw favoriete lifestyle boek? Laat het me weten! Ik ontdek graag nieuwe boeken van deze categorie! Ideetjes voor de Kerstmis wishlist enzo.. ;) 

3 gedachtes over “STAY IN MET DEZE LIFESTYLE BOEKEN

  1. Miss B Blogz Thingz Over.. zegt:

    Geweldige Girl! Lauren Conrad is inderdaad Prachtig!
    In the Hills vond ik haar en Heidi het leukste maar goed Heidi veranderde helaas een beetje qua uiterlijk.
    And Yesssss! Juist Wel de inhoud van het boek laten zien! Ik lag in een deuk toen je zei: Nee? Okay! En ik zat zo van JA JA JA! 😂😂😂😂 Nou ja wie weet geef je nog een Sneak Peak van de inhoud. Bay the way ik vond de laatste boek zijn lay out ook het mooist!

    Leuke Post Girl! It was a Great Post ik vond het leuk om te lezen.
    I Really Did!💯

    Hugz, Miss B💋

    Liked by 1 persoon

  2. Eva zegt:

    Oehh the Glam Guide ken ik nog niet! Die gaat op mijn verlanglijstje voor december ;) Ik houuu van dit soort boeken en heb er ook een paar maar dan meer aan mode gerelateerd. Bijvoorbeeld Little Black Book van Sofie Valkiers of How To Be Parisian. Ik kan aanraden om eens bij Urban Outfitters te kijken (of op de website als die niet in de buurt zit) want daar hebben ze een hele mooie selectie aan boeken :)

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Ik ook!!! Ik ben ook benieuwd naar How To Be Parisian. De boekenafdeling van OU is me al bekend :). Ik vertel altijd aan de vriendinnen dan dat ze me maae daar moeten zoeken hihi

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

