MIJN FAVORIETE KOFFIEPLEKJES IN KORTRIJK!

4 X.png

 

Voor moest het nog niet geweten zijn: een groot deel van mijn tijd breng ik door in mijn geboortestad Kortrijk. Een gezellige stad dichtbij de Franse grens vol met leuke plekjes. En natuurlijk heb ik zo mijn persoonlijke favorieten ;).

 

Winkelen kan heel erg leuk zijn maar even rustig bijpraten met een goede vriendin en een lekker theetje is nog zoveel beter. Vind ik dan toch. Voilà, drie koffieplekjes in Kortrijk waar ik geregeld vertoef als ik eens niet de provinciegrens moet oversteken.

 

Café Tartine 

Als het goed weer is, kies je best voor een plaatsje op het terrasje en anders is het een aanrader om op het eerste verdiep bij het raam te zitten. Even loeren naar de mensen onderaan met zicht op het schattigste pleintje van Kortrijk: het Jozef Vandaleplein. Mijn favoriete drankje is de frambooslimonade op basis van een Kroatisch recept. Want het hoeft niet altijd een voorspelbare Coca-Cola te zijn ;).

14610745_10211000293387580_916867315_n

Sint-Maartenskerkstraat 11, 8500 Kortrijk 

 

 

Fanny’s

Stap een beetje verder over de Grote Markt richting het Buda-eiland. Eens op de brug zie je aan de rechterkant de Broeltorens. Eén van de historische symbolen in Kortrijk. Huppa, het Buda-eiland voorbij bots je op een andere brug en daar aan de overkant heb je Fanny’s. Aanwezig: heerlijke thee, taart en koffie. Als ik geen zin heb in een warm drankje ga ik vol overtuiging voor een Casablanca (toplimonade!). Ik. Wil. Dat. Recept. De zaak is recent verbouwd en dus is er een reden meer om dit topplekje te bezoeken!

14657810_10211000293867592_840011020_n

Diksmuidekaai 2, 8500 Kortrijk 

 

 

Oats & Heremiet

Vroeger was er achteraan in Fanny’s wat plaats voorzien voor vintagewinkel Heremiet. Nu is Sté, bezielster van Heremiet, verhuisd naar de Sint-Janslaan, dichtbij het winkelcenter ‘K in Kortrijk’. En dat doet ze niet alleen. Ze nam Chloé mee van Oats. Samen zijn ze nu Oats & Heremiet, een veelbelovend lifestyleconcept waar je met veel plezier kan snuisteren tussen de ongelofelijke vintage- en handmade vondsten van Sté om daarna zonder schuldgevoel te snoepen (of hoe wij het hier zeggen: sneukelen) van Chloé’s gezonde creaties. Ik geef toe: deze plek is nog erg nieuw dus ik kan nog niet zeggen dat ik er geregeld ben geweest. Maar trust me, ik zal hier nog meerdere keren binnenspringen!

14600719_10211000292507558_238577409_o

14599817_10211000293187575_1974055167_o.jpg

Sint-Janslaan 5, 8500 Kortrijk 

 

Heb je honger naar meer fijne plekjes in de Guldensporenstad? Lees dan hier mijn cityguide die eerder dit jaar op Told You So is verschenen.

9 gedachtes over “MIJN FAVORIETE KOFFIEPLEKJES IN KORTRIJK!

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

