BEZOEK GENT ZOALS EEN ECHTE TOERIST (OOK AL BEN JE ER VAAK GEWEEST)


Afgelopen weekend heb ik mijn favoriete Belgische stad Gent als een echte toerist bezocht. Voor de eerste keer eigenlijk. De reden waarom ik het nu pas doe? Ik had zelf twee toeristjes op bezoek!

 

Het is niet van mijn gewoonte om mijn persoonlijke dates op het internet te zwieren maar aangezien ik enorm graag deel wat de leuke plekjes zijn om te bezoeken, lijkt het me ideaal om even een artikel te wijden aan het Gentse. Bezoek Gent eens met de ogen van een echte reiziger: die met verwondering. Geef aandacht aan de details waar je anders overheen kijkt voor mocht je er vaker vertoeven. Maar let op: mijn tips zijn een tikkeltje *lees ironie* toeristisch.

 

1. Doe een overdreven toeristische boottrip


Tijdens een bezoek aan negenduust spot ik iedere keer wel een lange boot met op elkaar gekropte toeristen. Hoe bevalt dat eigenlijk?  Ons groepje: twee internationale vriendinnen en twee Belgen wagen zich eraan. Verdict? Ik heb me rot geamuseerd tijdens de boottrip. De kleine verhaaltjes die je enkel van dichtbij kan ontdekken door middel van een vaartuig zijn echt interessant! En ja, de feitjes-verteller-teller staat opnieuw een beetje hoger nu. Dat is ook heel leuk.

– Strompel langs de Graslei en Korenlei. Je vindt er genoeg aanbod!


2. Probeer originele biertjes in één van de gezellige cafeetjes


Net zoals een echte bezoeker aan dit kleine Belgenland, durf je wel eens een speciaal biertje uit te proberen. Waarom geen passievruchtbier? Of toch maar een klassieke Duvel? Mijn persoonlijke favoriet om dat allemaal te doen: Het Waterhuis Aan de Bierkant. Het interieur oer-Vlaams. De bezoekers alles behalve. Denk maar aan exotische klanken die nog zo abstract lijken om dat je de taal (nog) niet begrijpt. De keuze aan bier is dan weer talrijk. De naam van het café is al een kleine tip naar de toplocatie want dat uitzicht, kan het nog schooner zijn?

– Groentemarkt 9, 9000 Gent 

 

3. Plan een verrassingsactiviteit 


Ik haat verrassingen eens ik ze door heb. Dus in mijn geval: doet ze maar niet of net heel goed. Maar nu moest ik het zelf regelen. Probeer maar eens subtiel te zijn met twee klinkende spuitbussen in je tote bag. Moeilijk.

 

Het graffitistraatje dichtbij Hoogpoort stond sowieso al op mijn to do-lijstje voor wanneer ik internationaal bezoek had. Een bezoekje aan deze hotspot kreeg nog iets meer lading dankzij mijn high school friend Emmanuelle. Zij tipte mij om het gewoon allemaal zelf te doen! Hoppa, de klinkende spuitbussen opnieuw in de zak. Iedereen richting het straatje. Hun reactie was eentje die wordt nagestreefd door marketingboys. Happy me!

 

De regel in de graffitiwereld is blijkbaar dat je gerust je gangetje mag gaan maar dan moet jouw werk beter zijn dan hetgeen wat er voorlopig op de muur staat.De meest betekenisloze tag kreeg een laagje wit met een blauw lijntje Tafelberg. Want Zuid-Afrika is waar we elkaar hebben ontmoet. Kaapstad was de stad waaraan we zoveel leuke herinneringen hebben en de Tafelberg was ons hoogtepunt tijdens de vele zonsondergangen. Een vriendschap vanop lange afstand is allesbehalve gemakkelijk maar elke ontmoeting gaat altijd gepaard met een beetje reizen. Een grote hoera voor het fantastische weekend in Gent!

 

– Check hier de legale graffitimuren in België

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

