DE BESTEMMING VAN ONZE SRPRS.ME (BROKE) TRIP BLIJKT…

…Madrid te zijn! Mijn reisgenoot en ik hadden totaal geen bekende hoofdstad verwacht! We dachten dat we gingen vliegen richting een onbekende parel ergens in regionen van Oost-Europa. Maar hé met evenveel enthousiasme gingen we op het vliegtuig. Een verrassingsreis meemaken, hoe gaat dat allemaal?

 

Srprs.me is een Amsterdambased reisbureau dat verrassingsreizen aanbiedt in allerlei originele formules. Ik wilde al langer met het bureau op vakantie en dus boekten wij een broke reis. Vorige week was het eindelijk zover! Hoppa, richting Brussel-Charleroi. Niet te veel denken aan de bestemming, want ja dat weet je toch niet. De week ervoor kregen we onze kraskaart, een zwarte envelop met geheime informatie en het uur dat we in de luchthaven werden verwacht.

 

 

Twee giecheltrutjes krassen de code, tikken het in op de website en blijkt dat we even naar Madrid gaan! Stemmetjes met OMG’s gingen de hoogte in. Superleuk en ‘mohow’ waren ook veelvuldig te horen. Naar goede gewoonte heb ik altijd een Trotterboekje mee op citytrip. Nu niet dus. Hup naar de boekenwinkel en vlug een stadsgids op de kop tikken. Hierzo mijn hoogtepunten tijdens die drie broke dagen in Madrid:

 

 

1 . Lunchen in een Jardin Secreto

3 uur slaap. Het resultaat na een avondje voetbal en de dag erna op verrassingsreis vertrekken. Eten was dan ook het eerste en het enigste wat ik wilde doen eens we onze voeten op het Madrileense grond hadden gezet. First stop: Jardin Secreto. Stap eerst in de winkel Salvador Bachiller met ongeveer vier verdiepingen om dan op de hoogste verdieping te genieten van het dakterras. Je wilt hier de hele namiddag vertoeven, trust me.

Calle de la Montera, 37. 


 

2. El Retiro

Iets wat ik ontzettend graag doe op citytrip is gigantische stadsparken bezoeken. De typische stadschaos even ontvluchten. El Retiro heeft schattige plekjes, groene perkjes die katten hun paleis durven noemen én een gigantische vijver met bootjes. Voor 6 euro heb je een bootje voor ongeveer 45 minuten maar aangezien je dat nooit alleen zal doen, kost je dat maximum 3 euro. Lachen, (bijna) botsen tegen andere toeristen en amusante selfies krijg je er zomaar even bij.

 

 

 

3. Ronddwalen in kleine straatjes

  • Waar zitten we?
  • – Geen idee.

Love it. Op reis moet je dit op zijn minst één keer doen. Vind ik toch. Weg van het massatoerisme. Wandelen en niet weten waar je bent maar het totaal niet erg vinden want genieten van alles rondom je heen is dan belangrijker.

 

 

4. Ontbijten bij La Rollerie

La Rollerie is een soort van keten waar je ongelofelijk aangenaam kunt brunchen. Iedere keer een interieur met een Pinterestvleugje erbij. Ontbijten kan al vanaf 2,50 euro voor een  ‘French Breakfast’. Hun kaneelbroodjes zijn blijkbaar erg in trek want het is er alomtegenwoordig. Ik probeerde eentje met chocolade. Verdict: zeker niet slecht maar ik vond het boeltje vooral erg zwaar op de maag liggen.

Je hebt er eentje in Atocha 20, Guzmán el Bueno 105 en in Calle Mayor 24. Wij brunchten in de eerste. Groot, mooi maar toch altijd met een wachtrij. 


 

5. Een massage bij Hammam Al Ándalus

Sinds de Thaise massage in Zuid-Afrika, vind ik het wel een fijn idee om in een ander land een massage te boeken. Enig nadeel is dat het in Europa weer dubbel zo duur is. Ah, we doen het toch. Zeker als het als tip in onze stadsgids staat én als die plek wel geen twee huizen verder van onze slaapplaats is. Dat kan toch geen toeval zijn. Ongeveer twee uur van heerlijke thee drinken uit een theekraan (?!), in een warm bad chillen om dan te eindigen met een oliemassage. Heerlijke ervaring. Hoewel het eventjes ongemakkelijk is wanneer de masseur enorm touchy is op de plek waar al je kriebels zich verzamelen. Try. Not. To. Laugh. 

Calle de Atocha, 14

 

Wij sliepen in het Mola Hostel in een slaapzaal samen met een zestal andere mensen. Een toplocatie, dichtbij het drukke Sol. Alles was erg mooi en verzorgd. Zo focust elke verdieping zich op een bepaald thema. Wij sliepen op de ‘music floor’ waar je overal quotes kon spotten over muziek. Suuuuperleuk! Een dikke duim voor srprs.me voor de keuzes die wij eens niet moesten maken. Ik heb uitzonderlijk een video gemaakt als een soort van recap over onze trip. Hope you like it! En neen geen vloggerambities ;).

 

 

 

 

8 gedachtes over “DE BESTEMMING VAN ONZE SRPRS.ME (BROKE) TRIP BLIJKT…

  1. Vie de Julie zegt:

    Héél leuk! Die boekjes van 100% gebruiken wij hier ook altijd, staan altijd wel toffe adresjes in! En ik heb ooit ook op het punt te staan op het via srprs me te doen maar toen wou een vriendin de vakantie op voorhand plannen dus dat was dan toch geen goed idee toen 😛

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      haha ohnee zo herkenbaar! Er zijn veel mensen die er nog niet voor openstaan maar écht eens doen als je een buddy hebt gevonden :D En ja ik lach elke keer opnieuw met mezelf tijdens die bootscene hahaha :D elegantie is niet mijn ding!

      Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

