Uit de comfortzone met deze drie gemakkelijke tips!

Het is middernacht ofnee eerder vroeg in de ochtend en soms heb je van die ideetjes die je zo graag wil delen met anderen. Waarom weet je niet. Wanneer soms evenmin. Maar hé ik ben grote voorstander van positieve gedachten en dacht plots aan kleine zaakjes die we kunnen doen om deze (soms zieke) wereld mooier te maken én waar we zelf ook een beetje vrolijker van worden. Allemaal onder het motto van ‘GOOD VIBES ONLY’.

 

 

Shoppen maar dan anders

De ene winkelt al liever dan de ander. Praktischer of minder praktisch. Veelvuldig of net in minieme aantallen. The thing is, we doen het allemaal wel eens. Ik maak het winkelen net iets spannender door een compleet ander kledingstuk passen. Iets wat niet in mijn huidige wardrobe past. Een metamorfose op kleine schaal, eentje die sowieso eindigt met lachen. Omdat het een flop is. Of omdat je denkt: ‘Dit ziet er goed uit, scoooore!’.

 

 

 

Wanderlust voor de kleine portemonnee

Iemand vertelde me onlangs dat zijn kapper de superfijne gewoonte heeft om elke maand eropuit te gaan. Ergens naar een nieuw plekje. Dat kan een ander land zijn maar hé keep it real, we hebben niet allemaal het budget van een (wannabe) jetsetter. Natuurlijk lijkt een weekje Bali of Cuba heel interessant maar dichterbij zijn er nog zoveel plekken om te ontdekken. Net over de landsgrenzen heen is een goed plan maar zelfs dat hoeft niet. Waarom niet in ons kleine Belgenlandje naar een stad gaan die je nog niet eerder hebt bezocht? En als je al volledig België hebt afgeschuimd, zoek dan naar nieuwe koffieplaatsen of eettentjes. De deal is, je moet het bewust bezoeken. Oordeel en geniet (hopelijk/vooral) van je ontdekking!

 

 

Looking good

Ongeveer een halfjaar geleden kreeg ik in het station van Gent-Sint-Pieters een gezellig gemeend complimentje van iemand die ik niet kende. Ze vertelde me hoe leuk mijn outfit was. Ik compleet in de kleur van tomaten en rozen want;

1) Hoe lief is dat niet ?!

2) Wauw, wat fantastisch dat zij dit durft zeggen aan een onbekend iemand.

Het lijkt misschien raar voor extraverte mensen maar dat doen is niet altijd vanzelfsprekend. Van de drie tips is dit voor mij diegene die het meest buiten mijn comfortzone ligt. Hoewel ik met de jaren heen veel meer durf spreken voor een grotere groep mensen, gaan sommige dingen voor mij nog altijd gepaard met een kleine sociale stress. Terwijl ik de andere twee tips zelf regelmatig uitvoer, zal dit mijn persoonlijk werkpuntje zijn.

En hé als je nog twijfelt om iemand over hun leuke stijl/kapsel aan te spreken: je weet nooit wat die persoon misschien net heeft meegemaakt en misschien is dat ene complimentje wel genoeg om die persoon een erg goed gevoel over zichzelf te geven. Al is het maar voor even ;).

2 gedachtes over “Uit de comfortzone met deze drie gemakkelijke tips!

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

