SAVE OR KILL TAG

Vorige week werd ik door Katrijn, de fijne blogster van ‘Kleine gelukjes’ uitgenodigd om de ‘save or kill tag’ in te vullen. Dankjewel hiervoor Katrijn! Ik kende deze tag zelf nog niet maar was al erg enthousiast om die in te vullen (want tags zijn zo leuk!).

De ‘save or kill tag’. Wat is dat? Wie doet het en waarom? Oeps. Dat klinkt bijna zoals een classic Jambersaflevering.

  • Bedank de persoon die je genomineerd heeft.
  • Beantwoord de vragen door er één van de twee te kiezen.
  • Nomineer minimaal 5 anderen voor deze tag.
  • Voeg de regels toe aan je post.
  • Bedenk ongeveer 10 nieuwe vragen voor de genomineerden.
  • Laat andere bloggers weten dat ze genomineerd zijn.

Ready? Here we go!

 

1. Een comfy broek of een stijlvol kleedje

De eerste vraag is meteen al een moeilijke maar wel een goede! De comfy broek voor het gemak, het kleedje voor een leuk gevoel want van kleedjes word ik vrolijk. Ik vind dat ze ook erg comfortabel kunnen zitten. Na wat getwijfel zou ik uiteindelijk voor de positieve vibes kiezen, een stijlvol kleedje dus!

2. Instagram of Facebook

Instagram zonder twijfel! Ik hou ervan om naar foto’s te kijken en Instagram is de eerste app die ik open eens ik een internetverbinding heb. Facebook gebruik ik tegenwoordig eerder voor de chatfunctie. Dus in dat geval; bye bye Zuckerbergs “meesterwerk”.

3. Knapperige zoute chippies of krokante zoete cookies

Ik ben niet echt een zoetebek. Mijn favoriete late night snack zijn de meest pikante Doritos maar ook andere soorten chips doen mijn food mood de hoogte in gaan.

4. Een hip hotel of een originele caravan om in te logeren

Waarom niet voor de originele caravan kiezen? Comfort staat niet zo hoog op mijn lijstje als een unieke(re) reiservaring. Op dit moment toch nog niet. Hallo krakende rugbotjes!

5. Muziek van nu of oude oldies

Opnieuw een twijfelgeval. Ik heb een liefde-haatverhouding met de deuntjes die tegenwoordig sommige muziekboxen overheersen. Ik verkies toch liever muziek met op zijn minst een paar (verstaanbare) zinnen in. Geregeld luister ik met enorm veel plezier naar oudere muziek en soms gaat dat zelfs gepaard met zwart-witfilmpjes. Heerlijk vind ik dat. Alhoewel. Mijn favoriete muziek behoort toch tot de categorie ‘muziek van nu’. Neem nu even Arctic Monkeys, Blood Red Shoes, Kanye West en Kendrick Lamar. Om toch wat voorbeelden te geven.

6. Los haar of vast in een staartje

Los haar for sure of toch een beetje for sure. Ik zal mijn haar toch opsteken/updaten met een staartje als ik een lange tijd aan een bureau moet zitten. Anders concentreer ik me iets meer op mijn lange haar dan op mijn taak. Een erg onnozele reden maar true!

7. Digitale foto’s of ouderwetse plakboekkiekjes.

Hmm. Deze vraag is ook een moeilijke. Ik hou ontzettend van wegwerptoestellen. Zo spannend is het iedere keer om een fysiek exemplaar te kunnen krijgen van die (vage) herinneringen. Een budgetcadeautje waarmee je me ALTIJD blij maakt maar ik ben te schaamtelijk lui om het dan nog in een plakboek te stoppen. Eigenlijk. To be honest. Dus digitale foto’s dan maar?

Lachen verzekerd! Het beeldmateriaal na een avondje uit met de groep nabij Kaapstad. Hartjes voor de momenten met deze mensen! 

8. Een hotdog van Würst of een hamburger van de Burgerij

*insert vloekwoord* Dit is moeeeilijk! Ik eet beide echt heel graag. Alles eigenlijk dat vettig(er) is. Gelukkig kan ik ook gezond eten (als ik wil/als het moet). Kwestie van evenwicht te creëren. Misschien even een antwoord vinden op deze vraag… Op het einde van de rit kies ik dan toch voor de hamburger!

9. Op restaurant of thuis zelf koken

Toen ik nog in Gent vertoefde als (kot)studente, was ik oprecht blij wanneer ik een eetbare maaltijd kon voorschotelen aan mijn vriendinnen. Ik vond het super om iemand uit te nodigen voor een dinnerdate. Hoe dan ook ik vind dat je pas echt kan genieten van het eten en de leuke sfeer als je zelf niet achter het fornuis staat, Imma right? Ik laat me ook graag verrassen en dat is net iets gemakkelijker op restaurant.

10. Fleurige bloemen of handige planten

Ik ben trotse eigenaar van een zestal cactussen die heus een paar weken zonder mij kunnen overleven. Toch vind ik dat een stel mooie kleurrijke bloemen een kamer kunnen boosten als geen ander. En een beetje kleur in ons leven kan wel geen kwaad zeker? ;)

Ziezo. Dat zit erop. De fakkel geef ik door aan onderstaande bloggers met de vraag om hetzelfde te doen met de tien nieuwe dilemma’s!

Jana van Beyoutifool

Noor van Clothes & dreams

Lore van Faraloo 

Marjolein van MRJLN

Ellen van Ellen is my name

De tien nieuwe vragen: 

1. Nieuwjaar of Kerstmis?

2. Een surprise trip of toch liever een voorbereid reisje?

3. Oogschaduw of eyeliner?

4. Een giftcard met een ruim budget voor kledij of eentje voor make-up?

5. Douche of bad?

6. Een gezonde saladbowl of een vettige pita?

7. Een week zonder Snapchat of zonder Instagram?

8. Stay-in of avondje uit?

9. Ergens aan het strand of in de bergen?

10. Een basic overnachting in een ver land of een luxe nacht dichterbij huis?

BTW: Over een weekje eindigt mijn eerste giveaway! Wil je nog meedoen? Lees dan hier vlug wat de voorwaarden zijn. Ze zijn erg easy peasy! 

3 gedachtes over “SAVE OR KILL TAG

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

