REVIEW / MAYBELLINE VIVID MATTE LIQUID LIPSTICK


Liquid lipsticks: ze zijn alomtegenwoordig en zeker en vast here to stay. Ik zag, bewonderde en kocht een Vivid Matte Liquid Lipstick van Maybelline. Zal het een’ yay’ of eerder een ‘nay’ worden?

 

Als je geregeld mijn blog bezoekt, weet je dat ik vaak een fuchsiatint in mijn offline shopping bag drop. Dat was weer niets anders toen ik in Kruidvat deze Vivid Matte Liquid Lipstick van Maybelline zag en ging voor Fuchsia Ecstasy (nummer 30). Ze liggen al een tijdje in de rekken maar ah, sooner or later wil je zelf ontdekken hoe die lippenstiften zijn op je eigen lippen.

 

Misschien eerst beginnen met wat ik goed vind. De pigmentatie van deze lippenstift is erg sterk. Iets wat altijd aangenamer is want dan hoef je geen drietal lagen aan te brengen om een krachtige kleur te verkrijgen.

 

Deze lippenstift blijft duidelijk nog wat langer zitten dan gelijkaardige producten zoals een Matte Me van Sleek of Soft Matte Lip Cream van NYX. De intensiteit van de kleur verdwijnt natuurlijk wel na een tijdje, dat in tegenstelling tot de bovengenoemde varianten die niet als een stempel op je lippen blijven. De kleur Fuchsia Ecstasy in het bijzonder vind ik erg geslaagd: een erg felle yet warm uitziende kleur! Het bewijs dat fuchsia enorm veel verschijningsvormen heeft. De verpakking lijkt ook erg luxueus voor een budgetproduct én is precies een combo van de twee gelijkaardige en eerder genoemde liquid lipsticks. Look and see:

 

 

 

De gebogen en korte applicator zorgt ervoor dat het aanbrengen van de liquid lipstick easy peasy verloopt. Nog een plusje!

 

Als je aandachtig kijkt, zie je dat de applicator een klein beetje buigt naar links, zo past het zich beter aan de vorm van je lippen.


Wat ik minder vind, is dat het product niet doet wat het belooft. De liquid lipstick is niet mat daarvoor geeft het te veel glans af. Anyway, het zorgt wel voor een gezond en mooi effect. De geur is ook niet mijn ding want het ruikt erg chemisch. Als je alles afweegt is het zeker geen slecht product maar als je een échte matte wil, zoek je best iets anders. 

 

Vivid Matte Liquid Lipstick van Maybelline kan je oa. kopen in Kruidvat voor 6,99 euro.

2 gedachtes over “REVIEW / MAYBELLINE VIVID MATTE LIQUID LIPSTICK

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

