Week 1 in Kaapstad! 

 

 

First week, first impressions of hoe ik mijn eerste week buiten Europa overleefde!

Eerst en vooral sorry als je geen foto’s kan zien: mijn foto’s willen hier echt niet uploaden op WordPress. Ik probeer! Als dit probleem blijft aanhouden, zorg ik voor een fotoverslag wanneer ik terug ben ;).

 

Waaaaauw: het eerste wat ik dacht toen ik Zuid-Afrika voor het eerst in real life zag. De eerste indrukken waren al goed en ik was nog niet op het vaste land.

 

Dan kwam ik aan op het vliegveld. Alleen. En die reden was genoeg om heel veel vragen te krijgen zoals: waarom ik alleen was, wat ik zou doen en waar ik wou slapen. Heel erg simpele vragen allemaal maar ze zijn toch iets moeilijker te beantwoorden wanneer je net 24 uur onderweg bent geweest en gewoon keihard zin hebt om de rest van de dag te slapen. Hoe dan ook, het was afgesproken dat mijn chauffeur op me zou wachten aan de ‘arrivals’ om me dan te brengen naar mijn hostel. Did not happen. Ik deed alsof ik alles onder controle had. Enkele minuten later bleek dat mijn naam op de andere kant van het A4’tje stond en eigenlijk was de rest van de groep aan het wachten op mij. Ahja, ik was dus ergens te laat en ook erg hard mezelf vanaf de eerste Zuid-Afrikaanse minuten.

 

De eerste dag was vermoeiend door de lange vlucht. De dag erna kregen we in groep een fantastisch leuke tour in Kaapstad. Een erg mooie stad fosho! De mensen hier denken nog met veel liefde terug naar de tijd toen Mandela nog leefde. Hij is hun trots en nog erg aanwezig in hun hart maar ook in het straatbeeld en op de geldbriefjes! Hij staat werkelijk op elk soort biljet. Dit weekend heb ik ook al Waterfront bezocht, een toeristische plaats met allerlei shops en restaurants. We wilden ook het WK stadium van dichterbij zien. We liepen onze voeten kapot om dan te merken dat het daar een beetje dood is in de buurt. Ahja, wie weet liepen we even letterlijk in de voetsporen van Messi en Neymar. You’ll never know!

 

Nu ben ik het qwerty bord hier meer dan beu. Ik heb nog zoveel te delen maar dat komt later nog, I promise! Uitstapjes die ik binnenkort zal doen: Robbeneiland, een wijntour en Bo Kaap! Yay!!

 

11 gedachtes over “Week 1 in Kaapstad! 

  1. Beyoutifool zegt:

    Jammer van de foto’s maar die krijgen we sowieso nog te zien :D Het klinkt alvast super! Ik zit hier een beetje jaloers achter mijn pc te wezen ze :) Ik kijk nu al uit naar het volgende verslagje! Enjoy uw fantastisch reiske eh :D xxx

    Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

