REVIEW / NYX SOFT MATTE LIP CREAMS


Vorige week stapte ik vol enthousiasme binnen in de eerste NYX Cosmetics winkel in Gent. Uiteraard volgde er een haul daarvan, mijn buit van toen kan je hier bekijken. Ik vroeg toen ook of er een review gewenst is van een bepaald product en guess what…

 

… het zijn de lip creams geworden! Ik was tijdens mijn eerste bezoek ook het meest benieuwd naar deze creams want het zijn de meest populaire goodies van NYX. Maar zijn ze de hype waard?

 


Ibiza is een zacht rozig kleurtje en matcht zeker en vast bij een natuurlijke look. Ideaal dus voor iemand die de nudes beu is maar nog niet all the way wil gaan en daarom de lippen zou opmaken in een erg flashy rood of roze. Prague is een fuchsiatint met een lichte paarse ondertoon. Perfect voor mensen die net zoals ik een blauwig, rozige ondertoon hebben in hun huid. Een koel type dus. Niet op vlak van persoonlijkheid maar van huid ;).

 

lipcreamsswatches.jpg

R: Prague, L: Ibiza 

 

Open de verpakking van een Soft Matte Lip Cream en je zal een lichte vanillegeur opmerken. Het is altijd fijner als een make-up product lichtjes ruikt naar een ingrediënt uit een bepaald dessertje. De creams zijn niet zo groot en dus is ook de applicator eerder beperkt in lengte. Dat is zeker geen nadeel want de kleinere applicator zorgt ervoor dat je het product gerichter kan aanbrengen. Het is net iets handiger dan een langwerpig ding. Doe de test, you’ll get it.

 

Het product droogt iets sneller dan Matte Me van Sleek maar je hebt zeker tijd genoeg om je lippen zorgvuldig te voorzien van de lip cream. Als ik even verder mag vergelijken met Matte Me:

  • Over het algemeen drogen ze niet enkel sneller, de lip creams van NYX voelen ook iets minder droog aan #score. Nog meer van dat aanvaardbaar droog dus.
  • Het goedje van Sleek blijft langer smooth -misschien vandaar de naam- en is in combo met de lange applicator van iets moeilijkere aard als het gaat om het aanbrengen van een product.
  • Beide producten (Soft Matte Lip Cream en Matte Me) blijven ongeveer even lang zitten. Ik merk wel dat Prague sneller afgeeft en dus van minder lange duur is. Het kleur is ook iets feller en misschien valt het daarom meer op wanneer het verdwijnt op de lippen.
  • De NYX Soft Matte Lip Creams zijn iets goedkoper (7,20 euro) dan Matte Me van Sleek (9,95 euro) maar het verschil is allesbehalve groot te noemen. Het verschil is zelfs nog kleiner wanneer je Matte Me koopt bij Boozyshop.

 

Ibiza, de kleur is trouwens wel iets feller roze in real life ;)

 

Hi Prague! 

 

Ik ben dus echt tevreden van deze Soft Matte Lip Creams. They are worth the hype! Ik weet nu al dat deze lip creams niet de laatste zullen zijn. Stockholm, Cannes,… be ready!

 

Q: Heb jij al een lip cream van NYX? Of staat dat nog op je wishlist? 

6 gedachtes over “REVIEW / NYX SOFT MATTE LIP CREAMS

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

