EERSTE BEZOEK BIJ NYX COSMETICS (BELGIUM)


Hoera hoera! Eindelijk een NYX in town. Het Amerikaanse budgetmerk heeft zich weten te stationeren in mijn lievelingsstad van het land: Gent. Uiteraard moest ik wel een bezoekje brengen en nog het liefst vooraleer ik vertrek voor een maandje naar Kaapstad!

 

Vorige donderdag is de eerste Belgische winkel van NYX met (naar het schijnt) lange wachtrijen opengegaan. Aangezien ik nog moet werken en vorig weekend me niet kon vrijmaken was gisteren de eerste dag dat ik écht kon gaan. Guess what, dat deed ik ook. Met heel euforie!

 

Ik was een klein beetje bang dat er zich al een kleine rij zou vormen maar gelukkig was dat niet het geval – ik was er in de vroege voormiddag, vandaar. De winkel was verrassend groot want ik had me aan een type Kiko Milano in Rijsel verwacht. Er liggen dus heel veel producten en dat gaat gepaard met heel veel twijfels of je product X, Y of Z zal kopen. De twijfelaars zullen het dus erg moeilijk hebben. Happy as a hippo liep ik rond in de winkel en maakte mijn eerste -maar zeker niet mijn laatste- selectie in de NYX shop.

 

Ik heb het gevoel dat mijn huidige eyeliner een beetje aan het einde van zijn Latijn is en dus ben ik al op zoek naar een opvolger. Helaas bleef mijn keuze een beetje beperkt want veel gitzwarte eyeliners waren al de deur uit. Gelukkig had ik net nog keuze genoeg om eentje mee te nemen naar huis. Het werd de Two Timer Dual Eyeliner: aan de ene kant een kohlpotlood, aan de andere kant een waterproof tip liner met een iets dunner puntje. Benieuwd of dit mijn huidige L’Oréal Super Liner Perfect Slim weet te vergeten…

L: de kohlpotlood R: de dunne waterproof stift

 

 

Next is een paar Wicked Lashes-wimpers in nummer 2 ‘Flirt’ en een Pure Mineral Finishing Powder. Ik draag eerlijk gezegd amper valse wimpers. Als ik dan een paar koop, hou ik het liefst nog naturel en ga ik dus niet all the way op vlak van lengte en volume. Ik heb wel al een finishing powder in mijn bezit maar ik ben er niet zo tevreden van en gebruik het amper. Jammer want het was niet zo budgetproof. Hopelijk zal deze kleurloze poeder me die miskoop doen vergeten.

 

 

Volgens mij zijn hun soft matte lip creams het meest bekend onder het publiek. Of course moest ik wel eentje – lees meerdere- meenemen. Ik bleef bij mijn eerste bezoek nog braaf en kocht twee kleuren: Ibiza en Prague. Hoe dan ook zijn Cannes en Copenhagen mogelijke kanshebbers bij mijn volgend bezoek.

 

L: Prague R: Ibiza. Er zit trouwens nog een beetje glans in de matte materie omdat de cream nog maar net was aangebracht.

 

Eens thuis probeerde ik snel de soft matte lip cream ‘Ibiza’ uit and I looooved it

 

Q: Van welke producten wil jij het liefst een review zien? Let me know! Jij vraagt, ik draai ofja… schrijf. 


18 gedachtes over “EERSTE BEZOEK BIJ NYX COSMETICS (BELGIUM)

    • Jenny zegt:

      Oeh nog een medeblogster die morgen een bezoekje brengt :D (zie comments hierboven). Ik wilde nog wat warme kleuren en zoals je zegt passen ze inderdaad perfect bij de zomer :D

      Like

    • Jenny zegt:

      Hihi I get that :D Ik vrees dat het erg lange post wordt om ze allemaal te reviewen maar misschien is het wel wat om het in twee delen te doen. Leuk dat je zo enthousiast bent! Ben ook met deze leuke goodies :D

      Liked by 1 persoon

  1. emmaverbeke zegt:

    Super leuke aankopen. Ik ben de allereerste dag geweest en heb vier uur staan aanschuiven.. Achteraf gezien
    had ik beter nu geweest, maar ik vind het echt wel een topwinkel :) ik ga zeker nog eens terug gaan ook! X

    Like

  2. Tessa zegt:

    Ik ben vorige week ook geweest! Was zo’n toffe winkel om in te lopen. Ik kocht gekleurde eyeliners, een soft matte lipcream in Morrocco en nog wat meer! Gelukkig is het niet zo duur :)

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Ooh dat is ook al een mooie buit :D Had jij toevallig ook weinig keuze voor de zwarte eyeliners? En ja, maar goed dat het wat budget is – mijn portemonnee huilt nu al om wat minder make-upproducten te kopen… hihi

      Liked by 1 persoon

      • Tessa zegt:

        Bij de zwarte eyeliners heb ik niet gekeken, daarvoor gebruik ik een gel eyeliner :) Ik keek bij de gekleurde! :)

        Like

    • Jenny zegt:

      Gisteren heb ik Prague getest, het is inderdaad wel misschien leuk om het ook te plaatsen op de blog! En haha stop eens met mij te doen blozen lief mens! ;) XO

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

