JUNI / GEKOCHT BIJ YVES ROCHER


Je kent de volgende situatie misschien wel: je gaat naar de winkel voor een product dat je écht nodig hebt maar tijdens het shoppen denk je dat het toch interessanter is om ook dit en dat te kopen. Guess what. Tijdens mijn laatste bezoekje aan Yves Rocher had ik niet enkel zonnecrème mee…

 

Over exact een maand zit ik niet in het motregenachtige België maar in Zuid-Afrika. Het zal een ervaring worden met veel eerste keren. De eerste keer dat ik Europa voor eventjes verlaat, een eerste keer dat ik langer dan twee uur op een vliegtuig zit, een eerste keer dat ik niet met een lagekostenmaatschappij vlieg (hoera!) en oh, ga zo maar door. Ik -die normaal gezien zo autistisch goed haar huid uit te zon wil houden- was onlangs keihard verband door de eerste zonnestralen. En raad eens, dat was ook een first.

 

Deze Yves Rocher zonnemek SPF 50+ kocht voor 12,95 euro (gewone prijs is 25,90). 

Zo een brandend stel benen wil ik niet meer meemaken en dus moest ik wel nieuwe zonnemelk kopen. Ik kocht factor 50 maar dat wil niet zeggen dat de crème extra bescherming zal bieden. Welke factor je best kiest hangt bijvoorbeeld af van je type huid en de hoeveelheid blootstelling aan de zon. Andere zaken zoals allergieën hebben natuurlijk ook invloed op je keuze. Ik heb trouwens gelezen dat het best is dat je elk jaar opnieuw een nieuwe zonnecrème aanschaft. Het is een koopgewoonte waar ik mij aanhou.

 

Deze Hydra Végétal Peeling kocht ik voor de helft van de prijs. 5,95 euro in plaats van een kleine 12 euro. Score!

Anyway, ik kocht dus niet enkel een zonnecrème maar ook een peeling en (supermooi!) flesje met droge zonne-olie. Ik moet eerlijk zijn, ik gebruik peelings nog te weinig en focus me eerder op andere huidverzorgingsproducten. Deze frisse peeling met bamboekorreltjes lijkt me zeker al een leuke aanwinst!

 

 

Monoï de Tahiti droge zonne-olie kocht ik voor 5,95 euro (was toen ook -50%).

Zonnecrème: had ik zeker en vast nodig. Peeling: had ik een beetje nodig. Die droge zonne-olie: had ik totaal niet nodig. Toch kocht ik de olie want het flesje met de luxueuze glinsterstjes kon ik niet laten staan. Geloof me, het gebeurt uiterst mate weinig dat ik iets koop enkel en alleen door de verpakking of het leuke effectje in het product. It happened en het staat zo mooi in mijn kamer nu. By the way: ik zal de Monoï de Tahiti droge zonne-olie echt wel gebruiken, eerst die gebruinde huid weten te vinden met de weinige zon die we hebben.

 

Ik wilde eigenlijk een nieuwe MAC-lipstick kopen maar ik shopte met hetzelfde geld drie Yves Rocher-producten dankzij de vele kortingen. Ahja, ‘Mehr’ zal wel vroeg of laat in mijn make-up bag zitten.

Q: Van welk product wil jij het liefst een review? Laat het me weten in de reacties! 

 

 

3 gedachtes over “JUNI / GEKOCHT BIJ YVES ROCHER

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

