BATTLE / MINI-HAARMASKERS: L’OREAL VS KRUIDVAT

Hallo lieve volger! Mijn haar heeft extra verzorging nodig sinds ik (op sommige plaatsen zelfs blonde) highlights heb. Ik speel op die prangende vraag naar verzorging in door bijvoorbeeld meer dan gewoonlijk-  haarmaskers te kopen. Ik kocht in Kruidvat twee gelijkaardige minimaskers die ik laat battlen tegen elkaar.

 

Je zou er bijna overheen kijken maar tijdens mijn recentste Kruidvat-bezoek ontdekte ik deze minihaarmaskertjes van L’Oréal Paris en Kruidvat. In beide verpakkingen vind je 20 ml product. Je brengt het product aan volgens het gebruiksadvies en laat het een minuutje inwerken. De volgende plus-en minpunten heb ik ondervonden na gebruik van beide maskers. Ik gebruikte tijdens het testen dezelfde shampoo en conditioner zodat het vergelijken eerlijker zou verlopen.

 

 

Deze Silk Hair Repair-haarmasker van Kruidvat kost 0,99 euro en vind je in -rara- Kruidvat. 

Likes 

  • Beide verpakkingen zijn gemakkelijk te openen maar ook moeilijker om te sluiten. Ik vind dat het sluiten iets smoother gaat met het haarmasker van Kruidvat door het iets grotere en dikkere dopje.

 

  • De haarmaskers zijn erg laaggeprijsd dus is er maar een kleine ‘koopdrempel’ aanwezig want wat kan je tegenwoordig nog kopen voor een kleine (twee) euro?

 

  • Als je graag afwisseling hebt en daarbovenop een afkeer bezit van té grote potten haarmasker, is dit wel een ideale oplossing. Je zal gemakkelijker eens switchen want deze producten zijn kleiner en dus sneller op. Ik heb altijd een schuldgevoel als ik een grote pot haarmasker niet meer gebruik want uiteindelijk is het dan een waste of money geweest.

 

  • Tijdens het aanbrengen, merkte ik meteen dat deze haarmaskers ervoor zorgden dat mijn haar ontzettend snel werd ontward! Love it!

 

Voor een S.O.S-verzorging ultra geconcentreerd-haarmasker van L’Oréal Paris betaal je 1,99 euro.

 

Dislikes

  • De geur van het Kruidvat Silk Hair Repair-haarmasker is niet zo speciaal en vooral erg ‘zeperig’. Het haarmasker van L’Oréal Paris ruikt dan weer iets beter. Ik kan de geur niet meteen plaatsen maar het ruikt gewoon iets vrouwelijker.

 

  • Gezocht: duidelijke instructies op de achterkant van het Kruidvat-haarmasker. Oké, rijkelijk aanbrengen op nat haar staat erop maar de gebruiksaanwijzingen zijn bij L’Oréal Paris concreter. Die laatste spoort ook aan tot langduriger gebruik doordat je het product niet rijkelijk moet aanbrengen maar enkel op de lengtes en haartopjes. De tube van Kruidvat was dan ook al bijna op na één keer gebruiken.

 

  • Mijn haar voelde enorm zwaar na gebruik van het Kruidvat-haarmasker net omdat je het enorm voedend product rijkelijk moet aanbrengen. Tip dus: gebruik dit masker, ondanks de adviezen, zuiniger door het enkel op je haartopjes en lengtes te gebruiken. Na een volledige dag was ik het ‘zware’ gevoel beu en heb ik mijn haar opnieuw gewassen.

 

 

Winnaar? 

Ik denk dat dit geen verrassing is maar ik vond het haarmasker van L’Oréal Paris beter. Het is duurzamer in gebruik en een leuke plus, het ruikt iets beter. Je krijgt er ook een mooiere glans van en je haar is veel zachter na gebruik. Het is één euro duurder maar uiteindelijk gebruik je het langer dan het haarmasker van Kruidvat. Sorry Kruidvat, ik hou van je producten maar better luck next time :).

Let op: ik heb haar dat niet droog is maar ook niet snel vettig wordt. Misschien ben jij beter af met het haarmasker van Kruidvat als je eerder droog haar hebt want dit masker is duidelijker iets ‘vettiger’.


Q: Doe jij geregeld een haarmasker op je mooie lokken? 

 

 

 

2 gedachtes over “BATTLE / MINI-HAARMASKERS: L’OREAL VS KRUIDVAT

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)