REVIEW / ANNA NOOSHIN – ON LIFE

Als ik tijdens de zoveelste treinrit mijn overstap vergeet te maken, is er iets grondigs mis. Ik doe dat namelijk nooit. Of dat was toch tot voor kort zo. Afgelopen week miste ik mijn tweede trein omdat ik zodanig in to het nieuwe boek was van Anna Nooshin, genaamd On Life. Wil je meer weten over de nieuwe bestseller van Nederlands leukste vlogger/fashionista? Hieronder meer daarover!

Afgelopen donderdag moest ik, in naam van Told You So, voor een persevent naar Brussel maar ik vergat tijdens mijn terugkeer met de trein mijn overstap te maken in Gent waardoor ik in Brugge belandde. Hoe dan ook genoeg van deze omweg zowel letterlijk als figuurlijk want de reden waarom ik een nieuwe blogpost schrijf, is de lancering van ‘On Life’, het nieuwe telg van Anna Nooshin. Het belooft net zoals haar vorig boek ‘On Top’ een topper te worden maar wat zijn volgens mij de highlights en de grootste verschillen met haar eerste boek?

In ‘On Life’ wordt elke keer een thema belicht dat een grote rol speelt in Anna’s leven. Samen met enkele sleutelpersonen uit haar inner circle vertelt ze over haar ervaring met dat onderwerp. Beauty, mode, liefde, reizen maar ook vriendschap en familie komen aan bod. Aan het eind van elk hoofdstuk vraagt ze aan iedere persoon om een soort van levensles door te geven aan de lezers. Persoonlijk vond ik dat altijd een mooie afsluiter. Ik ben zelf altijd op zoek naar de ervaringen die het leven van iemand waardevoller maken.

De vlotte schrijfstijl van Anna zorgt ervoor dat je het boek gesmeerd leest. Eens je eraan begint is het moeilijk om het even te laten liggen. Het is in no time uit. Elk hoofdstuk wordt gecondenseerd uiteengezet. Er wordt nog net niet te veel verteld waardoor je al benieuwd bent naar haar derde boek want blijkbaar zit dat er ook aan te komen (yay!).

Een van mijn favoriete hoofdstukken is het zesde hoofdstuk dat gaat over haar reizen. Binnenkort vertrek ik voor een kleine maand naar Zuid-Afrika en graag wil ik daarna nog meer van de wereld ontdekken. Het hoofdstuk deed me nog meer verlangen naar die avonturen.

Het boek bevat ook treffende situaties of karaktertrekjes omdat het ontzettend openhartig is geschreven. Zo zal je wel een deeltje van jezelf herkennen in Anna’s interessante persoonlijkheid. De uitstellende perfectionist zijn, lijkt me niet zo vreemd bijvoorbeeld. Of diegene zijn die altijd wel checkt wat je kan doen op citytrip maar het niet erg vindt als er van die plannen wordt afgeweken. Altijd leuk om iets te lezen waarvan je denkt: “Hé dat lijkt me niet zo onbekend!”.

De grootste uiterlijke verschillen met haar vorig boek zijn het formaat en het soort cover. ‘On Top’ was een hard cover boek en paste niet meteen in elke handtas terwijl ‘On Life’ een kleiner soft cover boek is dat -guess what- wél in je handtas past of toch iets gemakkelijker. Het kleinere formaat stelde me in het begin teleur maar al snel ontdekte ik de voordelen die je met het boek ‘On Top’ niet had. Die tegenvallende gevoelens waren dus maar van erg korte duur.

‘On Top’ gaat voornamelijk over haar online carrière. ‘On Life’ is daar een persoonlijke verlenging van geworden. Je hoeft niet onmiddellijk het eerste boek te hebben gelezen om het tweede beter te begrijpen. Wil je meer weten over haar carrière met hier en daar een introductie van haar inner circle? Lees ‘On Life’. Ben je meer benieuwd naar haar persoonlijke leven? Dan moet je het nieuwe boek in handen hebben. Toch denk ik dat het een kleine tip is om eerst ‘On Top’ te lezen want dan heb je al een overzicht over haar leven (over de opstart van NSMBL, haar liefde voor kleding, haar wereldreis) en de personen die voor haar belangrijk zijn want in het tweede boek wordt er op sommige van die elementen nog iets dieper op ingegaan.

Anna is zo iemand die je elke keer weet te verrassen met wat ze doet. Ik vond dat ze al in haar eerste boek redelijk veel van zichzelf bloot gaf maar dat is ‘On Life’ nog veel meer het geval. On Life is een aanrader of je deze Nederlandse schoonheid met brains nu al kent of niet.

Q: Ken je Anna Nooshin al en heb je ‘On Life’ en/of ‘On Top’ gelezen?

5 gedachtes over “REVIEW / ANNA NOOSHIN – ON LIFE

1. Lien zegt: