REVIEW / DE HAMMAM ZOUTSCRUB VAN KRUIDVAT

vsco-photo-1 (1).jpg

Yay, het is zondag. Dé dag om jezelf helemaal te verwennen in alle rust, examens of niet. Zondag is niet voor niets een officiële chilldag. Na een heerlijke dag in Brugge, besloot ik om aan de slag te gaan met deze zoutscrub van Kruidvat!

 

Een tijdje geleden zag ik deze scrub op basis van zout en arganolie verschijnen in een Facebookgroep waar ik toevallig ben ingerold. Ik hou van de leuke tips en de dagelijkse ootd-foto’s die de leden met elkaar delen in de groep. BTW: ootd = outfit of the day, mocht je dit nog niet weten. Shame on you als dat het geval is. Tijdens het scrollen zag ik deze hammam zoutscrub en ja..’toevallig’ belandde dat in mijn fysieke winkelmand tijdens mijn laatste Kruidvatbezoek. Oepsie.

 

vsco-photo-2 (3).jpg
Ik hou enorm van wellness maar doe het o zo weinig. Het is jammer genoeg een dure manier om jezelf in de watten te leggen als je het op een regelmatige basis wilt doen. Als ik het uiteindelijk toch nog eens doe, dan is hammam wel een van mijn favorieten. De kruiden die je neusgaten openzetten en de warmte (of beter de stoom) die ik net nog kan verdragen. LOVE IT.

 

Met deze herinneringen in mind kocht ik deze scrub en hoopte ik dat de geur die ervaringen zou evenaren. Helaas was dat de grote bummer. De geur is niet zoals ik gehoopt had en ruikt nog erg naar zeep. Ik dacht meer sterke kruiden terug te vinden. Anyway het ruikt wel sterk maar dus niet zoals ik had verwacht. Dat kan natuurlijk erg persoonlijk zijn.

 

vsco-photo-3 (3).jpg

 

Over het algemeen stelt deze zoutscrub niet teleur. Het belooft een zachte huid na gebruik en dat had ik ook wel achteraf. Mijn huid was enorm ruw doordat ik het de laatste tijd erg weinig heb verzorgd en bovendien vervelden mijn onderbenen, heel erg sexy allemaal. Een scrubbeurt was dus meer dan nodig. Ik heb hier en daar nog velletjes maar dat komt doordat ik geen handige harry ben in het aanbrengen van scrub aan mijn benen wanneer ik in een heet bad zit. Hoe dan ook het onhandig moment dient nu onbewust voor vergelijkingsmateriaal. De ene helft van mijn been was verzorgd met scrub en de andere niet. Hoe handig om onhandig te zijn!

 

Deze scrub is een huidscrub en dus zijn de korrels veel te hard om ze te gebruiken op je gezicht. Een scrub is sowieso wel een goede manier om je huid te verzorgen en de dode huidcellen vaarwel te zeggen en om plaats te maken voor de nieuwe en nog levende. De dode huidcellen zal je zien als dat hoopje vuil dat je ziet verschijnen na een scrub-of peelingmoment.

 

Als je een gevoelige huid hebt, wordt het vaak aangeraden om te kiezen voor een suikerscrub omdat de korrels dan iets zachter zijn. Een zoutscrub zou te agressief zijn voor je huid en we don’t need that drama.

 

Een leuk maar obvious weetje om mee te eindigen. In het Arabisch hebben we ‘hamma’ wat warmwaterbron zou betekenen en ha is daar even de link te vinden met hammam vandaag. Ik vind het persoonlijk altijd leuk om de oorspronkelijke betekenis te weten van een bepaalde term, vandaar! Tot de volgende! XO

 

Hammam zoutscrub van Kruidvat (400 gr.) – 4,49 euro (weinig geld voor veel scrub!) 

 

4 gedachtes over “REVIEW / DE HAMMAM ZOUTSCRUB VAN KRUIDVAT

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

