Meer dan ooit #tousensemble

Dinsdagmorgen, om 7u56 vertrek ik naar het werk. Niets vermoedend dat twee minuten later een dodelijke knal te horen zal zijn in Zaventem. Ik dacht dat we even gezellig over ‘De Mol’ zouden praten. Integendeel. Gezellig was het niet, over Brussel ging het wel.

Ik denk duizend dingen, amper een tiental gedachten kan ik neerschrijven. Ik zou morgen een blogpost online plaatsen over nagellak. Iets wat me even te banaal lijkt. Ik wil vrolijk schrijven zoals ik normaal gezien altijd doe maar vandaag lukt dat even niet. Ik weet dat mijn woorden de zware lading van vandaag niet zullen dekken maar ik wil de gebeurtenis ook niet negeren.

Op weg naar huis was er geen onnodig manoeuvre van een ‘autosnelwegcowboy’ op te merken. Iets wat normaal gezien wel eens dagelijks voorkomt en waar ik me telkens opnieuw enorm aan erger. Nee, vandaag leek iedereen extra veilig te zijn. Precies bewust dat we mogen ons gelukkig prijzen omdat we over enkele minuten onze families wel terugzien. We zullen hen vastnemen en tonen dat we hen liefhebben. Iets wat andere mensen niet kunnen doen vandaag want hun geliefde was op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment.

Brussel was een verwacht doelwit maar toch blijft het schrikken, surreëel zelfs. Hoe dan ook wil ik niet toegeven aan angst. Angst is waar ze op broeden, wat ze willen verspreiden. Meer dan ooit wil ik leven en genieten van elke dag die ik als een geschenk krijg.

Laten we nogmaals tonen dat liefde wint. Laten we tonen wat die heerlijke #tousensemble is.

X

2 gedachtes over “Meer dan ooit #tousensemble

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

