EINDELIJK OPNIEUW EEN BEZOEKJE BIJ LUSH / MAART

Processed with VSCOcam with f2 preset

Na een make-upworkshop bij LUX gingen Rachel en ik (onder lichte dwang van mezelf) nog eens langs bij Lush. Het was al sinds kerst geleden dat ik nog eens een bezoek bracht aan de topwinkel en dus werd het tijd om mijn persoonlijke Lush-collectie wat te upgraden!

 

Hoewel Lush niet altijd goedkoop is, is het mijn favoriete merk. Het merk is zo natuurlijk, I love it! Ik vind het ook een erg ‘transparant’ merk.  Ik bedoel daarmee dat het productieproces en de ingrediënten heel easy kunnen worden gevonden. Check bijvoorbeeld eens op Youtube hoe ze jouw favoriete bath bomb maken, heel leuk om eens te zien! Je kan ook altijd vragen stellen aan de altijd vriendelijke verkoopsters. Ze zullen jouw vraag met veel plezier willen beantwoorden. Je mag eveneens vrijwel zeker zijn dat het merk niet op dieren test. Dikke liefde dus voor dit merk! Aangezien ik toch wel budgetproof aan de slag wil gaan, koop ik nooit té veel bij Lush hoewel het erg aantrekkelijk is om de volledige inboedel van de winkel mee naar huis te nemen. Ik beperk me daarom meestal tot drie (duurzame) producten.

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

 

Deze is je misschien niet onbekend mocht je toevallige deze blogpost van mij gelezen hebben. De I Love Juicy-shampoo diende eigenlijk als een trail voor mijn zus maar ik was ook weg van deze shampoo nadat ik het een paar keer (stiekem) had gebruikt. Ik was dat nog meer toen een van mijn allerbeste vriendinnen het opmerkte en vertelde dat mijn haar zo shiny was. Heel tof want anders merkt niemand wanneer ik switch van shampoo.

 

De geur vind ik minder aangenaam dan mijn Sylvia Stout Biershampoo maar mijn haar glanst duidelijk veel meer. Je kan I Love Juicy kopen in drie verschillende soorten volumes, ik koos voor de gulden middenweg. Je betaalt 15,45 euro voor 250 gram. (Tip: je hebt niet veel shampoo nodig, dus je doet er wel even mee!)

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

BTW: Een bezoekje aan een make-upwinkel verklaart mijn iet wat kunstzinnige hand! ;)

 

Next is mijn vroeg paasei voor in mijn bad, genaamd ‘Golden Egg‘. Deze bathbomb is enorm ‘glitterig’ en laat meteen wat sporen na eens je het aanraakt. Ik heb een zwak voor all things shiny dus was de keuze voor deze bathbomb snel gemaakt.

 

De geur is blijkbaar dezelfde als die van de ‘Honey I Washed The Kids’-zeep. Mij doet het me eerder denken aan een mix van honing en vanille. Ik zou de geur daarom als erg zacht omschrijven.

 

In dit ei zit veel goeds namelijk cacaoboter afkomstig van het Peace Village project in Colombia en olijfolie dat Lush inkoopt bij een ander project in Palestina. Heerlijke goodwill, nog een van de vele redenen waarom ik gek ben van Lush. Een paasbest bad heb je voor 5,95 euro (bij 100 gram) met deze Golden Egg.

 

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

 

Last but not least, iets om die vreselijke winterbenen te doen verdwijnen: D’Fluff scheerzeep met een duidelijke aardbeigeur. Ik kocht dit product al eerder maar in een kleinere hoeveelheid. Ik doe dit trouwens vaak bij Lush. Eerst koop ik het product in de kleinste versie om het dan groter te kopen als het me bevalt.

 

Anyway, ik vind deze scheerzeep super want:

  1. Het ruikt heerlijk, je zou het scheerproces bijna fijn vinden.
  2. Geen rode puntjes a.k.a irritatie na het scheren. Ik heb dit probleem wél met andere scheerschuimpjes gehad.
  3. Hello soft skin!

 

Zeg je mannenbenen vaarwel met D’Fluff scheerzeep. Je hebt de middenmaat (150 gram) voor 17,45 euro. Opnieuw, je hoeft hier geen hopen van te gebruiken om een optimaal effect te hebben. Duurzaamheid is het sleutelwoord dus! ;)

 

Q: Wat is jouw laatste Lushkoopje geweest? 

 

 

 

15 gedachtes over “EINDELIJK OPNIEUW EEN BEZOEKJE BIJ LUSH / MAART

    • Jenny zegt:

      Ik geef je daar echt wel gelijk in! :) Ik vind het nu niet zo erg want als ik de shampoo gebruik, merk ik wel echt verschil. Dat geur en kleur minder is, blijkt dan plots minder erg :)

      Like

    • Jenny zegt:

      Ja, inderdaad jammer maar mocht het echt zo schadelijk zijn dan vertrouw ik er wel op dat ze het hun gamma halen (zou anders erg stroken met hun waarden). Voor zover ik weet is het nog niet 100% zeker dat het toxisch of kankerverwekkend is, wel een kei uitdrogende cleaner!

      Like

  1. marliesneerinck zegt:

    Ik vind Lush een super leuke winkel qua interieur en kleurtjes, maar de producten zelf geven vaak een slechte reactie op mijn huid :( Helaas!

    Like

  2. philosofielifestyleblog zegt:

    Ik kocht vorige week de Fluffy egg-bathbomb. Ruikt zo goed en ik was totally in love met de roze kleur! Heb nog even getwijfeld om het gouden ei te kopen, maar ik vreesde een beetje voor een overload aan glitters in bad hihi! De scheerzeep is een leuke tip, bedankt! ;)

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Echt top hé die bathbombs, kan er niet genoeg van krijgen! About that golden egg: een beetje aanraken en ik ben helemaal in glitters, oppassen dus haha! Vorige week heb ik die scheerzeep nog gebruikt en wauw zachte beentjes had ik! Wel opletten dat je niet een deel mist of een erg super dunne laag gebruikt, dan krijg je wel irritatie. Ofja dat heb ik toch toen gemerkt ;)

      Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

