UITGROEI WEG EN HIGHLIGHTS ERBIJ? (PART TWO!)

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hey! In mijn vorige blogpost vertelde ik over mijn ervaring met de uitgroeiset van Schwarzkopf. Vandaag verklap ik mijn ervaringen met L’Oréal Préférence: Glam Highlights. Geslaagd of niet? Klik voor meer indrukken op ‘lees meer’!

 

 

Zoals ik al in de vorige post meedeelde, was ik van plan om eens zelf mijn haar te kleuren. Mijn uitgroei is verdwenen maar ik wilde mijn al bestaande highlights net iets duidelijker in de kijker zetten. Ik had in een video van BeautyLab gezien dat het resultaat heel subtiel is met L’Oréal Préférence: Glam Highlights en bij haar testpersoon leek het resultaat wel geslaagd. Dus waarom niet eens zelf proberen?

 

 

Ik kocht de kit voor donker haar in Kruidvat voor 13,99 euro. Niet van de allergoedkoopste kleurshampoo’s en daarom had ik redelijk hoge verwachtingen. In deze highlightkit zitten alvast deze zaken:

– Kleurcrème

– Ontwikkelcrème met aanbrengpunt

– Kleurvasthoudende conditioner (dat je nog zes weken moet/mag gebruiken)

– Een speciale borstel waar je het gemengde product aanbrengt samen met nog twee handschoenen.

– En of course, een gebruiksaanwijzing. Jouw heilige graal tijdens het kleurproces.

 

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

 

Heel kort leg ik het kleurproces even uit:

  1. De kleuringscrème doe je  in de ontwikkelcrème om zo tot een mengsel te komen.
  2. Het mengsel verdeel je in drie gelijke delen met behulp van de ‘highlightkam’.
  3. Daarna breng je de kam aan waar je highlights wilt. Begin heel zacht in de buurt van je wortels en oefen meer druk uit naarmate je meer naar je haartoppen gaat.

 

 

Of ja, dat was toch de bedoeling. Ik moet eerlijk zijn de ‘highlightkam‘ is en was misschien wel handig maar na een tijdje begon ik de kam een beetje vervelend te vinden (en tijdsopslorpend) en heb ik het product rechtstreeks op mijn haartoppen aangebracht. Ik wilde dat mijn haar zeker op die plekken wat lichter was.

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

Het duurt eventjes vooraleer je geweest bent op de plaatsen waar je zeker highlights wilt, dus reken zeker meer dan een uur voor dit alles (samen de tijd dat het product nodig heeft om in te werken). Eens je eindelijk alles gedaan hebt, moet je nog zeker een halfuur wachten, drie kwartier wanneer je een intenser resultaat wilt. Het gaat dus niet zo vlotjes als met de uitgroeiset. Helaas.
Daarna moest ik het product afwassen met lauw water (zonder mijn handschoenen af doen!) om dan nog achteraf de speciale conditioner aan te brengen.

 

Mijn haar voor het gebruiken van de uitgroei- en highlightkit:

(BTW: het was mega-mottig-gezichtsdag. De verklaring voor mijn emojikeuze bij onderstaande foto’s, funny touch toch ;) ?)

foto 1 (1)

 

Na het gebruik van de uitgroei-en highlightkit:

foto (1)

 

De uitgroei is verdwenen, althans voor eventjes toch, dat verliep dus goed. Zelf ondervind ik geen verschil na gebruik van de highlightkit. Ik had toch meer verwacht van dit product na meer dan uur te zitten sukkelen in mijn badkamer. Een beetje verschil zou al erg fijn geweest zijn maar in mijn ogen is er niets veranderd. Conclusie: allerlei zaken kan je beter zelf doen, maar voor highlights ga je toch best naar de kapper! 

 

PS: Ik ben keihard aan het brainstormen over een nieuwe blognaam. Ik heb nogal een sterke afkeur van mijn eigen blognaam sinds dag één. Hoe komt mijn blog over bij jou? Welke woorden komen meteen in je op? Laat het me weten in de comments. Een beetje feedback van een lezer zou welkom zijn (én nuttig tijdens het brainstormen) ;). Eens ik een potentiële blognaam heb, zal je dat wel asap weten!

 

9 gedachtes over “UITGROEI WEG EN HIGHLIGHTS ERBIJ? (PART TWO!)

  1. Beyoutifool zegt:

    Ik gebruikte eerder al de ombre set van L’oreal en vond deze wel erg fijn. Ik was benieuwd naar deze versie, maar die is precies wat minder. Goed om weten :) En ik wou dat ik kon helpen met de naam, maar ik vind mijn naam ook al lang niet meer tof. Ik snap dus da je het moeilijk vindt om er een leuke nieuwe te verzinnen! Toch veel succes :D x

    Like

    • Jenny zegt:

      Hmm, misschien nog een idee om de ombre set te gebruiken en sporadisch wat highlights te maken want jouw haar vind ik wel geslaagd :). Er is een naampje die momenteel wel in de smaak valt bij de inner circle dus wie weet komt dat very soon! Ik hoop dat ik dan wel blijf bij die naam :)

      Like

    • Jenny zegt:

      Dankjewel! Haha, ja ik zou het nog even zo gelaten hebben tot een van mijn beste vriendinnen zei: “Hoh, Jennifer je zou echt eens je haar moeten kleuren”. En so be it, niet zo tevreden van de highlights maar wel dat die uitgroei weg is :D

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

