TUTORIAL / DATE NIGHT PROOF

foto 1.JPG

Morgen is het Valentijn! Niet dat ik er zou aan meedoen, mocht ik een boyfriend hebben maar het lijkt me wel de ideale gelegenheid om een nieuwe make-uptutorial online te plaatsen met roze en paars als eyecatchers!

 

Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik wil de positieve feedback op mijn vorige tutorials nog eens terug in het daglicht plaatsen. Ik vond de online en offline reacties op de vorige twee tutorials super leuk! Ik was zoooo bang om op de publiceerknop te drukken maar hey, het lijkt een pak minder eng nu. Een gemeende dankjewel aan de peeps die het geslaagd vonden! 

 

Hoe dan ook, back to beauty business. Ik sta niet achter de plamuurde make-uplooks die ik hier en daar eens zie verschijnen. Geef me maar een meer naturelle variant. Eentje met de nodige concealer weliswaar anders is het een confronterende kennismaking met mijn donkere kringen! Voor deze look had ik al concealer en een beetje wenkbrauwpotlood (om mijn ene wenkbrauw iets gelijker te maken met de andere) gebruikt. Just to let you know!

 

Ik gebruikte voor deze look voornamelijk mijn La Palette Nude (Rose) van L’Oréal en mijn Only You palet van ICI Paris XL.

 

1. Eerst bedek ik mijn ooglid met het lichtste kleurtje uit La Palette Nude (Rose) als een soort van basis. Ik gebruik hiervoor mijn base shadow borstel van Real Techniques.

Processed with Moldiv

 

2. Dan ga ik voor een iets donkerder maar een nog altijd lichtroze kleur uit mijn palet van Only You (ICI Paris XL). Ik start met deze kleur op de helft van mijn ooglid en ga dan tot de buitenste ooghoek zodat de witte basiskleur nog zichtbaar blijft. Ik bouw de look stilaan een beetje op en kies telkens voor een donkere variant zodat ik een mooie overgang heb.

Processed with Moldiv

 

3. Eens mijn ogen al iets rozig er uit zien, kies ik voor een licht paars kleurtje (ook uit het palet van Only You, te vinden bij ICI Paris XL). Dit doe ik op de buitenste ooghoek en meng ik nog eens goed met de vorige kleur zodat het verschil niet te obvious en te hard lijkt uit te zien.

Processed with Moldiv

 

4. Als finishing touch kies ik voor een nog donkere kleur, het donkerste uit La Palette Nude (Rose) van L’Oréal. Hiervoor gebruik ik mijn accent borstel van Real Techniques omdat ik hiermee preciezer kan accentueren. Ik start bovenaan maar niet te hoog zoals je kan zien om dan beneden naar mijn wimperlijn te gaan. Dit boeltje meng ik (of blend ik) nog eens goed zodat het plaatje een beetje klopt.

Processed with Moldiv

 

5. Next is het de beurt aan mijn wimperkruller van Hema en een laagje of twee van deze Volume Million Lashes mascara (Féline) van L’Oréal.

Processed with Moldiv

 

6. Dan volgt er nog een laagje van Rimmel’s Natural Bronzer (mijn favoriete bronzer!) langs beide kaaklijnen. Hiervoor gebruik ik altijd mijn buffing borstel van Real Techniques.

Processed with Moldiv

 

7.  Ik geef mijn lippen nog een zachtroze touch met Pink Carnation van Kiko Milano om in het thema ‘roze’ te blijven.

Processed with VSCOcam with f2 preset
8.  En voilà, de date night look is klaar! Even een close-up zodat je alles eens goed van dichtbij kan bekijken.

Processed with Moldiv

 

Ziezo, mijn derde tutorial is bij deze klaar! Laat me weten in een reactie (online of in real life) wat je ervan vond. Ik ben nog altijd aan het leren en luister naar wat feedback. Hopelijk vind je het een beetje leuk! Tot de volgende!

XO

Jenny

11 gedachtes over “TUTORIAL / DATE NIGHT PROOF

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

