REVIEW / DE BESTE BEAUTY RECEPTEN VAN LAURENT BOURGEOIS

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hey! Deze keer geen review over een beautyproduct maar wel over een boek die vertelt hoe je precies zo’n product maakt. Lijkt me heel leuk dus eens kijken of het voldoet aan de hoge verwachtingen…

 

Ik koop graag make-up en verzorgingsproducten maar stiekem vind ik het nog leuker om het zelf te maken. Ik weet dan zeker wat er in het product zit en het is ook altijd een leuk DIY-momentje. Voor kerst kreeg ik het boek ‘De beste beauty recepten’ van Laurent Bourgeois. Stap voor stap zou er moeten worden uitgelegd hoe je 100 % natuurlijke verzorgingsproducten maakt. Ik ben al benieuwd of het leuk én easy is.

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

 

Zoals je kan zien is het boek onderverdeeld in zeven thema’s: gezicht, ogen, mond, haar, lichaam, handen en voeten. De thema’s gezicht, haar en lichaam worden uitgebreid aangepakt en herbergen elk ongeveer meer dan tien recepten. Voor de andere vier onderwerpen kan je rekenen op een vijftal recepten. Haar en gezicht vind ik de leukste categorieën want daar vind je onder andere hoe je haarlotions, gezichtsmaskers en een natuurlijke behandeling tegen acne maakt. Stiekem (nu het online is niet meer stiekem) wil ik graag het laatste uitproberen want ik heb er soms nog last van.

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

 

Hoe dan ook, voor zo’n lage prijs (voor 10,95 euro bij bol.com) krijg je wel een tientallen verschillende recepten met ingrediënten die over het algemeen gemakkelijk te vinden zijn. Honing, bepaalde oliën en water komen regelmatig aan bod. Af en toe staan er eens minder obvious ingrediënten zoals karitéboter en ylangylangolie. Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat ik het nodige wel ergens in dit in België zal vinden met de nodige research hoewel ik op zo’n moment dan wel eens durf te freestylen en mijn eigen versie op het recept zou maken.

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

 

Wat ik minder vind is de naam van het boek. Met beauty in de titel verwacht ik ook te vinden hoe ik mijn eigen lipgloss, oogschaduw en andere make-upproducten kan maken. Beauty omvat voor mij verzorging én make-up. Ik weet dat ik 184 recepten kan vinden op Pinterest maar toch heb ik dit wat gemist in het boek. Het is ook een beetje jammer dat de vier thema’s ogen, voeten, handen en mond minder talrijk aan bod komen ten opzicht van de overige drie maar anyway het is een erg goede cadeautip voor iemand die graag zelf verzorgingsproducten maakt. Can’t wait to try some! 

 

Q: Maak jij soms zelf verzorgingsproducten? 

 

 

10 gedachtes over “REVIEW / DE BESTE BEAUTY RECEPTEN VAN LAURENT BOURGEOIS

    • Jenny zegt:

      Djeez mijn internet werkte even niet zo goed toen ik wilde reageren op jouw reactie. Ja, ik kijk er naar uit om eens dingetjes te maken maar eerst nog tijd vinden ;). En inderdaad ik denk dat het ook iets zou zijn waarmee je blij zou zijn als cadeau :D #beautylovers

      Like

    • Jenny zegt:

      Oh wauw zo leuk! Ik maak wel eens gezichtsmaskers of scrubs. Easy peasy maar heel tof dus! Crèmes heb ik nog niet gemaakt. Mag ik je vragen waar je dan bijvoorbeeld je hydrolaat en tefose haalt? Zou niet meteen een idee hebben waar ik dat kan vinden..

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

