L’Oréal: La Palette Nude Beige

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hey! Vandaag een nieuwe review en opnieuw eentje met een L’Oréal product. Ik koos deze keer om het palet La Palette Nude‘ in versie ‘Beige‘ in the picture te plaatsen. Ontdek wat ik ervan vind door hieronder te klikken op ‘lees meer’.

Finally, een deel van mijn kerstcadeautje van mama dat net iets te laat kwam, mijn nieuw oogschaduwpalet van L’Oréal Paris, La Palette Nude (Beige). Thanks Mom! Het was, volgens mij, een erg lange tijd om te wachten vooraleer het eindelijk in mijn brievenbus terechtkwam. Frustratiepunt één. Enja, er komen er later nog.

Hoe dan ook, ik was erg benieuwd. Mijn eerste indrukken in een lijstje: 

+

Een mooie balans tussen de tien verschillende kleuren: vijf met een glitterafwerking, vijf zonder. Good one want ik vind dat sommige paletten meteen een overaanbod bieden aan de eerste soort om dan nog in het oogschaduwpalet één of twee kleurtjes zonder shiny toestanden te stoppen. Jammer maar hier dus niet het geval.

Een goede pigmentatie die mooi tot zijn recht komt dankzij het oogschaduwborsteltje dat je samen met het palet krijgt. Dat is zeker het geval met de moussy zijde van het borsteltje. Het verschil kan je goed zien bij de swatches die ik maakte.

Kleuren die bij elkaar passen of ik toch vind bij elkaar passen. Het klinkt vanzelfsprekend maar het omgekeerde gebeurt, vaak.

Het spiegeltje vind ik top. Perfecte lengte: niet te klein en niet te groot.

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

You pretty thing! 

 

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

Het borsteltje dat je bij het palet krijgt.

Het product nodigt uit om een (perfect everyday) make-uplook te maken. Maar zoals ik al eerder vertelde, ben ik niet zo happy met de service. En dus komen de andere frustratiepunten naar boven…

Eerst en vooral duurde het bijna een maand alvorens de bestelling mijn huis bereikte. Moesten mijn oogschaduwkleuren nog worden ontworpen door een team van 294 make-up professionals? Was mijn palet ergens verdwaald in het hol van pluto? Klinkt als muggenziften maar ik ben er heilig van overtuigd dat de leveringstijd korter kan.

Eens ik het palet dan eindelijk in mijn handen kreeg (oharme mamsie die op dit deel van mijn kerstcadeau moest wachten), bleef die frustratiemood nog wat hangen. Hé? Was dit al eens gebruikt? Verschillende krasjes versierden mijn palet. Het kan liggen aan het leveringsproces maar de kleine krasjes zijn met veel en een vettig plekje vond ik het midden van mijn palet. Ik zag de foto van het palet later op Instagram en bleek dat er nog een plakkertje zou moeten hangen met ‘Beige’ erop. Tiens, dat is precies verdwenen. Het stickertje hing er wel aan maar was al verwijderd. Vreemd. Kortom, het gaf me een ‘gebruikte’ indruk alvorens ik het zelf gebruikte. Niet zo fijn voor een klant.

foto 1-7.JPG

Stickertje weg? Wasn’t me!

Afsluiten doe ik met een positieve noot: de swatches. Ik ging van het uiterst linkse kleurtje naar het uiterst rechtse. De kleuren kregen geen namen op het palet, jammer maar no biggie:

Processed with VSCOcam with f2 preset

Deel één van de swatches: heb ik gedaan met mijn vingers toen bleek dat de rechterzijde van het oogschaduwpenseel me niet erg hielp (I’m such a pro, kuch kuch). Het linkse witte kleurtje is zoals je kan zien bijna onzichtbaar. Het tweede en voorlaatste kleurtje vind ik persoonlijk erg mooi en zijn mijn favorieten van de reeks.  

 

 

Processed with VSCOcam with f2 preset

Deel twee van de swatches met het mousseborsteltje. Het verschil is toch duidelijk, niet? Het dekt beter en duidelijker! 

 

Mijn algemene indruk over La Palette Nude (Beige): goed, erg goed. Dat wordt weer fijn experimenteren voor de spiegel. Goed gekozen dus mama! Alleen heel spijtig van de service maar daaraan kan je als klant niet veel aandoen. Wat me vooral bijblijft van deze bestelling: hoe goed het product ook mag zijn, de manier hoe het geleverd wordt, is minstens even belangrijk.

 

BTW: blijkt dat mijn cadeautje van Vente-Exclusive.com kwam. Iemand al goede of slechte ervaringen met de service van het bedrijf? Als je dat wilt, mag je me dat laten weten in een reactie. Het kan evengoed zijn dat mijn leveringsgeval uitzonderlijk is en dan weet ik dat ook graag. Het zijn geen overdramatische erge punten maar toch stoor ik mij eraan. Ik heb zelf nog nooit make-up besteld via internet omdat ik het altijd eerst wil testen op mijn huid. Hopelijk was dit dus gewoon een beetje malchance. Tot de volgende! XO

 

 

 

7 gedachtes over “L’Oréal: La Palette Nude Beige

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

