GOLDEN XMAS LOOK #2

1451220365.032566.IMG_9160.JPG

Hey! Met een dagje vertraging komt de tweede look met de eye cream gel Eternal Gold van Maybelline online. Opnieuw een look die (volgens mij toch) helemaal in de kerstsfeer past. Take a look en misschien doe je inspo op voor je eigen feestlook!

Ik kan echt namiddagen én avonden vullen met allerlei tutorials van Youtube-sterren, heerlijk om inspiratie op te doen vanuit mijn luie zetel. Vandaar een beetje dat ik heb gekozen en het er ook een beetje heb op gewaagd om het zelf te doen. Again, ik ben geen make-up artiest (so don’t shoot me please), ik probeer maar wat ;). De tweede look met Eternal Gold is eentje met wat meer oogschaduw en dus iets meer kleurtjes, yay!

Wat heb je nodig? 

  • Een natuurlijk kleurtje oogschaduw als basis
  • Gouden oogschaduwpoeder
  • Warm bruin oogschaduw (hoeft niet per sé poeder, doe ik hier ook niet :) )
  • Gouden cream gel
  • Shiny wit oogschaduwpoeder die je kan gebruiken als highlighter of echte highlightpoeder
  • Of course, mascara
  • En vergeet je liefdevolle wapens -a.k.a. je make-upborstels- niet! :)

 

Mijn tools voor deze look:

Processed with VSCOcam with f2 preset

Soort van klokgewijs: startend bij Only You make-up palette, Natural Bronzer van Rimmel London, Volume Million Lashes So Couture van L’Oréal Paris, Satin Beige Cream oogschaduw van Kiko Milano, Pretty Mauve lipstick van Kiko Milano, Bruine metallic Eye Pencil van H&M, Galaxy Eye Palette van Tanya Burr Cosmetics. Borstels van Real Techniques en wimperkruller van Hema

 

1. Starten doe ik opnieuw met een laagje nudish oogschaduw, in dit geval met Satin Beige Cream van Kiko Milano. Ik werk het liefst met een poederig laagje in het begin, vooral om mezelf te sussen dat alles later beter zal vasthechten.

1451220710.948049.IMG_9164.JPG

 

2. Het tweede kleurtje neem ik uit mijn Only You make-up palette van Ici Paris XL. Ik heb deze al een tijdje maar ik beleef er nog evenveel plezier aan door de vele kleurtjes! Zoals je kan zien ga ik voor een iets donker gouden kleur.

1451220703.247423.IMG_9165.JPG

 

1451220714.041701.IMG_9162.JPG

 

3. Het derde kleurtje gebruik ik voor een contrast in te brengen anders is het een beetje een heel erg gouden boeltje! Ik kies voor een warm bruine kleur omdat ik het goed vind passen met het goud. Normaal gezien gebruik ik niet vaak H&M make-up maar deze eye pencil is wel erg easy to use en de pigmentatie is ook goed. De metallic finish in deze kleur vind ik ook ideaal voor deze look. Ik breng deze kleur aan in de buitenste ooghoek (waar overigens de meeste donkere kleuren hoeven te zitten ;) ). Een beetje blenden of mengen met de andere gouden kleur die er al op zit om een natuurlijkere overgang te maken.

1451220707.865569.IMG_9163.JPG

 

4. Dan de tweede gouden touch bij deze look, het kleurtje Eternal Gold uit de  Eye Studio Color Tattoo 24hr-collectie van Maybelline. Een long stay cream gel die werkelijk lang blijft zitten want het is even sukkelen wanneer ik het effectief wil verwijderen. Ik breng dit kleurtje met mijn vinger aan op het midden van mijn oog (als eyecatcher) en een beetje richting mijn binnenste ooghoek. Het is gemakkelijker om dit te doen met je vinger door de textuur van de gel.

1451220700.320497.IMG_9166.JPG

 

5. Daarna volgt er in de binnenste ooghoek een klein puntje highlighter of shiny witte oogschaduw in mijn geval. Ik gebruik momenteel de kleur ‘Snowflake‘ uit het Galaxy Eye Palette van Tanya Burr als een highlighter.

Processed with VSCOcam with f2 preset

En ja ik was in volledige kerststemming (kerstbroek alert!) 

 

6. Een laagje Volume Million Lashes So Couture mascara (L’Oréal Paris), Natural Bronzer (Rimmel London) en Pretty Mauve lipstick (Kiko Milano) et voilà maak kennis met je golden eye look.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Blijkbaar uiterste concentratie tijdens een laagje L’Oréal mascara, oeps! 

Nog even een close-up:

Processed with VSCOcam with f2 preset

1451220378.566114.IMG_9158.JPG

So, hopelijk is mijn tweede probeersel wat oké. Altijd vrij om een reactie achter te laten want ik kan er altijd uit leren of ervan genieten. Ik ben nog maar halfjaartje bezig met bloggen dus feedback is ALTIJD welkom! Het is ook altijd leuk om te praten met de mensen die het lezen. I love interaction! Dat even ter zijde ;). Tot de volgende XO!

Processed with VSCOcam with f2 preset

Groetjes van mijn sleepyhead en ik! 

 

7 gedachtes over “GOLDEN XMAS LOOK #2

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

