GOLDEN XMAS LOOK #1

1451062255.983460.IMG_9147.JPG

Yes, eindelijk tijd om ons volledig in de kerstsfeer te laten gaan! Veel lekker eten, veel feestjes én dus ook veel mogelijkheden om wat meer te experimenteren met make-up want het mag wel eens opvallen, niet? Nu ja, ik ben niet gek van overveel make-up, never have – never will en daarom toon ik vandaag en hoogstwaarschijnlijk morgen twee easy golden make-uplooks. Ideaal voor de tijd van het jaar. Let’s go!

Ik ben een hardcore fan van een natuurlijke, bruine smokey eye maar uiteraard ga ik ook wel eens voor andere kleuren. Door de huidige feestsfeer ben ik meer into all that glitters. Niet zo gek dus dat deze make-up look wat shiny is.

Ik kocht ook nog niet zo lang geleden Eternal Gold, een kleurtje uit de Eye Studio Color Tattoo 24hr van Maybelline. Een long stay cream gel die zorgde voor inspiratie om deze look te maken ;).

Wat heb je nodig?

  • Oogschaduwpoeder in een natuurlijk kleurtje.
  • Golden eyeliner of een cream gel die je kan gebruiken als eyeliner
  • Zwarte eyeliner
  • Een berry lippenstift als finishing touch!
  • BTW: vergeet de passende borstels niet ;)

 

Mijn make-upwapens voor deze look:

1451067048.758529.IMG_9143.JPG

Omgekeerde klokzin starten bij Natural Bronzer van Rimmel, Eye Studio Color Tattoo 24hr cream gel van Maybelline, Wine Gum Lip Bullet van Topshop, Super Liner Perfect Slim eyeliner van L’Oréal, Satin Beige Cream oogschaduw van Kiko Milano en ModelCo Power Lash mascara. Tools: Real Techniques borstels en wimperkruller van Hema.

 

1. Eerst doe ik mijn basic oogschaduw aan van Kiko Milano. Die gebruik ik bijna bij elke make-uplook. Het is enorm nude en valt dus bijna niet op maar door het poederig laagje begin je wel met een goede basis zodat de rest van je make-up goed en langer blijft zitten.

1451061859.996668.IMG_9141.JPG

 

2. Dan het enige shiny element in deze look maar meteen ook de eyecatcher: een gouden streepje eyeliner. Ik zet hem extra dik aan want ik wil hierna een dunner laagje zwarte eyeliner aanbrengen. Dus eens uitschieten, is niet meteen zo erg in deze stap ;). Deze tattoo cream gel van Maybelline blijft meteen lang zitten vandaar de referentie van een tattoo in de naam maar door de korrelige structuur niet meteen de beste basis voor de volgende stap. Just sayin!

1451067425.809434.IMG_9153.JPG

Met het eyelinerpenseeltje van Real Techniques een golden touch aanbrengen 

1451067423.390095.IMG_9155.JPG

Nog extra uitwijden aan het eind van mijn oog (Dunno waarom ik mijn handen zo raar hou op de foto!) 

 

3. De eeuwige struggle voor sommige: zwarte eyeliner. Ik doe altijd eerst een klein laagje rond mijn oog en doe dat ook heel erg dicht bij mijn wimperlijn zodat het mooi aansluit. Want een laagje huid tussen je wimpers en eyeliner ain’t pretty girls. En ik verzeker je, het valt op ook al als je denkt van niet.  Als laatste maak ik mijn wing. Mijn trucje omdat wat mooi recht te houden is mijn dun stiftje plat op mijn huid te brengen zodat het wat lijkt of ik lijn trek met een meetlat. Een beetje afwerken et voilà iets wat toch wel lijkt op een wing, niet? Ik gebruik al een tijdje met veel plezier de Super Liner Perfect Slim eyeliner van L’Oréal, perfect in gebruik en droogt nog altijd niet uit. Mijn favoriete eyeliner eigenlijk ;).

1451067421.759234.IMG_9150.JPG

Black and gold: always good – don’t mind mijn droge lippen please! 

 

4. En omdat ogen én lippen mogen opvallen: een heerlijk laagje matte berry lipstick. Ik gebruik de Lip Bullet van Topshop in het kleur Wine Gum. Ik vind het heel mooi passen met het bladgoud op mijn ogen. Mijn gezicht wat licht contouren met de Natural Bronzer van Rimmel London, een laagje ModelCo Power Lash mascara en we are ready to go :).

1451062158.914301.IMG_9145.JPG

 

Zo, dit was mijn eerste tutorial op mijn eigen blog.  Ik ben géén make-upartiest, gewoon een amateur die erg into de beautywereld is. Niet perfect dus maar misschien kan dat net charmant zijn? ;)

Anyway, ik ben erg benieuwd naar reacties of het nu één of meerdere is. Op die manier kan ik weten of het de lezers bevalt :). Big thumbs up voor mijn zus die me hielp voor de foto’s. Want alleen is het toch wel moeilijk ;). Morgen komt er een nieuwe make-up look met de Eternal Gold van Maybelline, een beetje hetzelfde maar toch anders. Tot dan XO!

10 gedachtes over “GOLDEN XMAS LOOK #1

    • Jenny zegt:

      Dankjewel! :D Heel fijn om te horen! Ik heb eens proberen te zoeken naar de look die je waarschijnlijk bedoelde maar ik vond die niet meteen op de website! Superjammer! Is dat jouw blog? Heel vlot om te lezen, wat ik persoonlijk erg leuk vind :)

      Liked by 1 persoon

      • emmaverbeke zegt:

        Haha dankje. Ja, dat is mijn blog, maar ik ben er nog niet zo lang mee bezig. Ik weet niet of ik binnenkort nog zal bloggen over een look die ik uitprobeer, maar ik zal er zeker eens over nadenken. :) ik denk dat ik nog wat verlegen ben om er allerlei foto’s van mezelf op te zetten ;p

        Liked by 1 persoon

      • Jenny zegt:

        Aaa! Oeps ik dacht dat je ook een make-uplook had gemaakt en ik was die aan het zoeken op je blog hihi. Misverstandje! We zullen het op het late uur steken zeker? ;)

        Ik ben zelf ook nog niet lang bezig met bloggen, mocht niemand het al gezegd hebben; welkom! :D Je schrijfstijl is heerlijk vlot, keep going zou ik zeggen! En eerlijk ik sta ook niet supergraag op de foto maar ja, eens je al met een blauw masker online staat, schrikt er je niet veel meer af ;) Komt goed! X

        Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

