Mijn favoriete winternagellakjes

Processed with VSCOcam with f2 preset

Nagellak, het eerste beautyproduct waarvoor ik een grote (consumptie)liefde kreeg. Daarna kwamen de oogschaduwkleuren, mascara’s en ga zo maar door. Nagellak zorgt voor dat kleine detail dat je look compleet maakt en hé moeten we binnenkort niet allemaal extra nadenken over onze look? Think: kerstmisfeestjes en oudejaar? Ik selecteerde daarom mijn vier favoriete kleuren voor deze winter. Click and take a look! 

Processed with VSCOcam with f2 preset

Laten we starten met de lilakleur Go Wild-er-ness van Rimmel London. Pastel? In de winter? Ja! Ik ben van mening dat pastelkleuren wél in de winter kunnen. Geef toe, deze kleur met een mooie, witte cosy trui zou toch heerlijk staan? Het borsteltje is easy to use en één laagje is al ruim voldoende. De kleur komt al perfect tot zijn recht. Een 60 Seconds nagellak zoals Go Wild-er-ness heb je al voor 3,99 euro. Een zeer goede prijs vind ik want Rimmel nagellak is erg goed van kwaliteit. Samen met Essie zelfs mijn favoriete merk als het gaat over nagellak. Deze kleur heb ik ook voor mijn verjaardag gekregen van één van mijn beste vriendinnen dus is het nog eens extra fijn om deze te gebruiken. Thanks Alexia voor deze topper XO!

Processed with VSCOcam with f2 preset

Excuse me dat deze foto een beetje scheef staat!

Het tweede kleurtje is het meest recentste want ik heb het nog maar in mijn bezit sinds gisteren. Ik was tijdens een zoveelste bezoekje aan Kruidvat op zoek naar make-upproducten met een golden touch aangezien ik voor oudejaar naar een feestje ga met goud als dresscode. Hatelijk voor iemand met een bleekwitte huid als ik want goud staat me niet zo goed hoewel ik het een mooie kleur vind. Ik zal daarom de dresscode wat verwerken in mijn accessoires en make-up. Deze The GlamoureX Factor van Catrice is gewoon echt prachtig met deze kleine glitters. Persoonlijk vind ik dat wat eleganter dan een in-your-face-glittergedoe. Ik ben ook geen ‘oudejaar- of nieuwjaarsmens’ want ik vind het wat geforceerd feesten maar deze kleur doet me verlangen naar het feest. 2,99 euro voor een glamoureus feestje op je nagels!

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hoewel ik net vertelde dat ik het niet zo leuk vind wanneer glitters té groot zijn, koos ik voor deze nail art topcoat van Essence. Ik blijf bij mijn standpunt dat kleinere, subtielere glitters mooier zijn maar met de feestdagen mogen die glitters wat in omvang toenemen niet? Kies je favoriete kleurtje uit en werk het af met deze Cool Breeze topcoat. Resultaat? You are ready to party! Ik ga het liefst voor een beige, bijna witte kleur en lak dan dit laagje erop. Het effect doet me denken aan magische sneeuw! Een beetje fantasie kan geen kwaad I think ;).

Ik ben niet honderd procent zeker of deze nagellak nog in deze vorm te koop is want ik heb het al iets langer dan de andere nagellakken uit deze blogpost. Cool Breeze bestaat sowieso nog maar de verpakking is waarschijnlijk ondertussen veranderd (nu met een metalen dopje) en de glinsters zien er ook een klein beetje anders uit. De prijs is ongeveer 1,99 euro voor één potje.

Processed with VSCOcam with f2 preset

De volledige winterkit van Essie: Virgin Snow (de paarse pastelkleur), Haute Tub (de superdronkere paarse kleur met glitters) en Shall We Chalet? (de classic rode kleur) 

Ik weet dat Essie niet de allergoedkoopste nagellakjes in het gamma heeft maar die extra euro’s zijn het wel waard. De kwaliteit is echt enorm goed. Een budgettip misschien: kies voor een pakketje zoals deze Winterkit uit de collectie van dit jaar. Je hebt voor ongeveer 16,99 euro drie kleinere nagellakpotjes in de plaats en dat vind ik eerlijk gezegd beter want ik heb echt nog nooit tot aan de bodem van een nagellakpot geraakt zelfs niet tijdens mijn hardcore nagellakperiode. Toevallig een periode wanneer ik wat langere nagels had : (. Normaal gezien zou je gemakkelijk meer dan 29 euro neerleggen voor drie standaard Essie nagellakjes (aangezien elk potje ongeveer 9,99 euro kost).

Processed with VSCOcam with f2 preset

Mijn favoriet van de drie uit de Winterkit van 2015 is Shall We Chalet. Een klassieke rode kleur die een perfecte match vormt met je foute kerstmistrui. Een elegante, tijdloze kleur die perfect in elk seizoen kan opduiken. Love it!

Enkel maar lof dus voor deze kleuren aangezien het mijn favorieten zijn. Een korte droogtijd is bij alle vier van toepassing en de afwerking zou ik ook eerder glossy noemen. Voor de foto ga ik voor een combinatie als deze, enkel en alleen maar om een overzicht te geven want zo ga ik of course niet de straat op :).

Processed with VSCOcam with f2 preset

Van links naar rechts: The GlamoureX Factor (Catrice), Cool Breeze (Essence), Go Wild-er-ness (Rimmel London) en Shall We Chalet (Essie) 

Q: Welkeentje is jouw favoriet van deze favorieten of ben je op dit moment totally into een ander kleur? Let me know! 

11 gedachtes over “Mijn favoriete winternagellakjes

    • Jenny zegt:

      Aah good! Ik heb het gevoel een rare mening te hebben als ik zeg dat pasteltinten kunnen in de winter (in mijn omgeving toch). Anyway, great minds hebben gelijkaardige nagellak ;D

      Like

    • Jenny zegt:

      Hihi dat begrijp ik. Ik lak mijn nagels erg graag maar ik heb nog altijd korte nagels (in de zomer waren ze nog korter door de stress van de tweede zit) maar nog niet lang genoeg vind ik voor instant nagellak. Lila of rood, beide zijn erg mooi en met nog veel te combineren :D

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

