LUSH TANGLED HOT OIL TREATMENT

Hey you! Een tijdje geleden was ik in Londen en daar heb ik mijn ogen uitgekeken in de grote Lush-winkel in Oxfordstreet. Heaven is a place on earth, jawel. Ik kocht daar erg selectief verschillende producten en eentje daarvan was deze hot oil treatment, Tangled! Benieuwd wat het is en hoe het werkt?

Zo’n hot oil treatment heeft qua werking wat mee van een gewoon haarmasker. Een leuk extraatje om je haar in de watten te leggen. Om het product te gebruiken heb je vier zaken nodig: erg warm water, een kopje, of course jouw hot oil treatment en een waterkoker of een pot waarin je het water zal koken. Ik koos voor Tangled want ik vind dat mijn haar regelmatig ongewenst knotjes maakt en Tangled belooft me een very easy peasy kambeurt na gebruik. Een snelle beslissing dus.

De instructies staan op het papiertje rond het stokje van de hot oil treatment. Wat ik persoonlijk altijd erg fijn vind aan Lush en dat elke beschrijving zeer origineel is en altijd met een grappige touch. Bij dit product stellen ze bijvoorbeeld voor om een kopje thee te zetten nu je toch bezig bent warm water te maken! How British ;).

Heel kort de instructies (zonder de funny touches, die laat ik graag over aan Lush): 

  1. Zoek een kopje waarin je het product gaat doen en plaats je hot treatment al in het kopje.
  2. Maak een kleine hoeveelheid water warm in een waterkoker of een pot (hoeveel precies, dat is een beetje gokken).
  3. Doe het warme water in je kopje en geef het product de tijd om een mooie en romige textuur te worden. Dit kan ongeveer vijf minuutjes duren.
  4. Zorg ervoor dat je haar droog is en plaats het goedje op je haar.
  5. 20 minuten heeft het product nodig om in te werken, een aflevering van Friends of How I Met Your Mother checken, lukt dus perfect! #justsayin
  6. Enjoy! Daarna grondig afspoelen en genieten van het resultaat.
Do you want a cup of Tangled, please? :)

Do you want a cup of Tangled, please? :)

En na de instructies volgt het verdict:

– Het product ruikt eerst en vooral heerlijk, dat vind ik altijd erg aangenaam. Een product mag nog een goede werking hebben, het hoeft niet voor mij als de geur niet zo mijn ding is.

– Je mag je verwachten aan een heuse kladboel eens je bezig bent, zeker als je net als ik een chaotische consument bent. Dat is iets minder fijn, be prepared dus.

– Het uitspoelen duurt ook iets langer dan gemiddeld. Ironisch genoeg was mijn haar behoorlijk warrig tijdens het uitspoelen dus had ik heel wat werk vooraleer Tangled afscheid nam van mijn bruine haren. 1 grondige wasbeurt bleek niet genoeg. Dus reken toch iets meer tijd voor het uitspoelen dan gewoonlijk.

– After all, het resultaat is wel zichtbaar en voelbaar. Mijn haren zien er gezonder uit na de wasbeurt, glanzen meer en voelen ook zachter. En ja hoor, het kammen gaat inderdaad iets vlotter! Mijn kapsel heeft duidelijk genoten van de warme treatment en dat maakt het kladboeltje en het iets lange uitspoelen toch wel waard.

Q: Heb jij al een hot oil treatment getest van Lush of ben je nu van plan om het te doen? Let me know! 

Tot de volgende!

XO

Jenny

11 gedachtes over “LUSH TANGLED HOT OIL TREATMENT

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

