MASCARAMANIA: LASH SENSATIONAL X FALSE LASH ARCHITECT (+WATERPROOF EYE MAKE-UPREMOVER)

Hey! Amai, het is eventjes geleden dat ik nog eens een blogpost kon schrijven. Ik had het deze zomer erg druk met mijn tweede zit en heeeeel af en toe probeerde ik nog een sociaal leven te leiden. Ik doe door mijn iets langere afwezigheid eens een review van niet 1 product maar van 3 producten, alsjeblieft: Lash Sensational van Maybelline, False Lash Architect 4D Waterproof van L’Oréal en de Camomile Waterproof Eye Make-up Remover van The Body Shop.

Misschien herken je de situatie: je hebt een superfantastische mascara maar na een tijdje merk je dat hij waarschijnlijk op is (want eerlijk, dat valt toch niet zo zwaar op bij mascara?). Je was zeer tevreden maar hey genoeg mascara op deze planeet dus waarom niet eens een andere kiezen? Ik had onlangs een kleine mascaramania en kocht er meer dan gemiddeld (oeps). Tijd om twee van die nieuwe aanwinsten eens te checken.

11944798_10207911197242107_365614786_n

First is er False Lash Architect 4D Waterproof Mascara van L’Oréal.  Bestaat al een tijdje, indeed maar toch eens het proberen waard dacht ik. De verpakking ziet er heel modern uit maar het mascaraborsteltje vind ik wat slordig uitzien door de aanwezige klonters.  Ik had al schrik bij de try-out. Eerlijk? Zeker geen slechte mascara maar toch niet mijn favoriet. Ik ben eerder weg van de volgende :). Heel kort de voor-en nadelen:

DSCN8973

Het rechte borsteltje heeft niet zo’n fijne haartjes/kammetjes

x Droogt vrij snel en is daarna echt waterproof.

x Helloo lange wimpers!

x Een redelijk goede scheiding van  de wimpers (ondanks het wat klonterige borsteltje).

False Lash 4D Waterproof Mascara close-up

False Lash 4D Waterproof Mascara close-up

De prijs is een beetje aan de hoge kant voor een studentenbudget;  16,99 euro. OK, het past binnen de prijscategorie bij merken zoals L’Oréal en Maybelline en hun mascara’s zijn meestal ook erg goed. Maar toch, voor deze prijs kan je al twee cocktails drinken, auch!

– Ik had meer laagjes nodig om een gelijkaardig effect te krijgen met de volgende mascara.

11910953_10207911197482113_910302797_n
Als tweede is er de Lash Sensational Mascara van Maybelline. Toen ik zoals gewoonlijk Tanya Burr-filmpjes aan het checken was, ontdekte ik dat ze deze gebruikte. En of course moest ik die dan ook proberen. Deze mascara gebruik ik momenteel afwisselend met The Great Lash, ook een topmascara! Heel kort de voor-en nadelen.

DSCN8985

Fijnere haartjes/kammetjes bij Lash Sensational van Maybelline

x Je krijgt volume én lengte met deze mascara.

x Je hebt niet zoveel laagjes nodig voor een mooi effect.

x En eigenlijk is deze mascara ook in grote mate waterproof! Ik heb een regenachtig avondje Gentse Feesten overleefd zonder pandaogen!

Lash Sensation close-up

Lash Sensation Mascara close-up

Droogt niet zo snel, dus let een beetje op want anders is het mascaramania op je vingers, gezicht, bureau… ;).

–  Again, de prijs (15,49 euro bij Kruidvat). Je vindt zeker en vast goedkopere mascara’s die misschien even goed zijn, maar ik heb een beetje de gewoonte om naar deze merken te grijpen, zéker voor mascara.

DSCN8972

Zonder mascara

DSCN8996

Mét mascara, L: False Lash 4D Waterproof Mascara van L’Oréal, R: Lash Sensational Mascara van Maybelline

Zoals je ziet, beide mascara’s scoren heel goed op vlak van lengte maar met het borsteltje van de Lash Sensational is het gemakkelijker om kleinere wimpers te bereiken.

DSCN9018

Last but not least, de Camomile Waterproof Eye Make-up Remover van The Body Shop. Ik heb deze al een tijdje want het product heeft zelfs al een update gekregen, maar deze make-up remover vind ik echt goed. Bij vorige make-up removers had ik soms het gevoel dat ik eerder moet schuren op mijn gezicht vooraleer er een mini beetje mascara verdween. Wat trouwens bijzonder slecht is aangezien de huid rond je ogen al heel fijn en kwetsbaar is! Dat is niet het geval bij deze make-up remover. Ik hoef totaal niet te scrobben op mijn gezicht en ik heb er ook niet zoveel van nodig. Dat verklaart  waarschijnlijk waarom ik het nog heb :). Een shortlist van mijn ondervindingen:

DSCN9021

x Een subtiele maar toch aangename geur

-x Geen vettige substantie

x Je hebt er totaal niet veel van nodig bij een demake-upbeurt

x Geschikt voor alle huidtypes (hooray!)

12 euro voor een make-up remover is wel een beetje veel vind ik! Ik heb hem toen gekocht in de soldenperiode, anders zou ik hem waarschijnlijk laten liggen. Wat eigenlijk superjammer is want het is een topproduct en de gebruiksduur is ook eerder lang. Een investering waard dus :). 

Q: Trouwens, wat is jouw favoriete mascara op dit moment? Let me know, ik ben benieuwd! :). 

BTW: Ik vond de reacties op de DIY Body Scrub héél fijn! Ze cheerden mij echt up tijdens mijn bachelorproefperiode deze zomer. Heel waarschijnlijk doe ik binnenkort nog eentje :).

9 gedachtes over “MASCARAMANIA: LASH SENSATIONAL X FALSE LASH ARCHITECT (+WATERPROOF EYE MAKE-UPREMOVER)

    • Jenny zegt:

      Dankje voor de tip! Zal ik onthouden bij een volgend mascarabezoek! Fijn om te horen! Ik moest echt wennen aan de remover want ik ben normaal dunnere vloeistoffen gewoon maar ik gebruik het liefst deze :). Hopelijk hebben ze niet te veel veranderd bij de update ;).

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

