The Great Lash, the great mascara?

Na 15 jaar is de beautyklassieker van Maybelline, de Great Lash mascara weer verkrijgbaar in België!  Aangezien ik nog maar 21 ben, heb ik nog niet kennis kunnen maken met de -blijkbaar érg goede- mascara. En dus vroeg ik me af; is de Great Lash nu écht zo great?

De Great Lash mascara is erg iconisch en bestaat al lang, sinds 1971 om precies te zijn! De mascara wordt geprezen als een echt topproduct en was de eerste mascara op waterbasis. Er wordt gezegd dat er ongeveer elke 1,7 seconden eentje wordt verkocht en dat wereldwijd! En gisteren was ik een van de vele mensen die eentje kocht. Ik kon het -als beautylover- écht niet laten en was na zo’n info superbenieuwd of de mascara werkelijk zo anders was! So… let’s take a look!

Processed with VSCOcam with f2 preset

Meet le applicator :)

De kleuren van de verpakking zijn roze en groen. Blijkbaar zijn die kleuren even iconisch als het product zelf. Ik heb even research gedaan naar de originele verpakking uit 1971 en er is precies nog niet veel veranderd :). De applicator is een recht borsteltje en is net wat korter dan de applicator van andere mascara’s die ik gebruik. Het stoort me -verrassend genoeg- niet dat het wat korter is.

Even vermelden dat ik voor het aanbrengen, mijn wimperkruller heb gebruikt. Just sayin want met een wimperkruller is een mascaralaag nog net iets mooier :).

Subtiel resultaat na één laagje

Subtiel resultaat na één laagje

Het aanbrengen van de mascara verloopt smooth en door de iets kortere applicator kan je gemakkelijker kleinere wimpertjes voorzien van een mascaralaagje! Hooray! Met 1 laagje was de mascara al voorzichtig zichtbaar en zag ik al dat mijn wimpers een lichte groeibeurt hadden gekregen. Maar I just could not get enough en verraste mijn wimpers met een tweede en semi-derde laagje. En toen was ik tevreden, érg tevreden. :) Tip bij zowat alle tweede, derde, eventueel vierde,…  lagen mascara: Wacht niet te lang je wanneer je een nieuwe mascaralaag aanbrengt. Breng de nieuwe laag mascara nog aan voordat de voorgaande is gedroogd :.

Tweede laag met de Great Lash mascara

Tweede laag met de Great Lash mascara

As you can see, is het effect duidelijker merkbaar na een tweede laag. De Great Lash mascara vind ik in veel opzichten een goed product.  Wat er wordt gezegd, klopt dus wel. Alez, vind ik toch. Mijn wimpers blijven mooi gescheiden en zijn intens zwart. Want dat is de Great Lash mascara ook; blackest black. Kortom, ik weet al welke mascara ik zal gebruiken bij de volgende make-uplook! ;)

Nog even alles kort op een rijtje: de pluspunten

De applicator is opvallend korter dan de gemiddelde applicator’s en ja, dat is een pluspunt. Je kan gemakkelijker je kleinere wimpertjes bereiken en dus iets preciezer werken.

De wimpers kleven niet aan elkaar en blijven dus mooi gescheiden. Yessh! 

– De mascara is erg intens zwart.De ideale eyecatcher dus :)

– De mascara belooft ook safe te zijn voor lensdragers! Ikzelf draag regelmatig lenzen maar eerlijk, ik heb nog geen problemen gehad met andere mascara’s. Al blijven waterproof mascara’s niet erg aan te raden in een lensdrager-scenario!

Links: Resultaat na 2 laagjes The Great Lash  Rechts: noppes nada, geen mascara :)

Links: Resultaat na 2 laagjes The Great Lash
Rechts: noppes nada, geen mascara :)

Minpunten heb ik deze keer niet maar wel een tip bij het aanbrengen. Niet té enthousiast en de mascara meteen al aanbrengen. Veeg de eerste laag wat af om zo klonters te vermijden want de mascara lijkt me toch nog een beetje klontergevoelig.

Als je nu zelf eens wil ontdekken of die Great Lash ook great is voor jou, dan is de mascara helemaal de jouwe voor 8,99 euro. Maar wees snel! De Great Lash mascara is een deel van de limited edition collectie van 100 jaar Maybelline en is dus maar in beperkte oplage verkrijgbaar. Dus hup, snel naar de winkel als je nu ook eentje wil :)

12 gedachtes over “The Great Lash, the great mascara?

    • Jenny zegt:

      Ja hé, een beetje oldskoolachtig vind ik, echt leuk!

      Dankjewel :D Ik heb enorm veel moeite moeten doen voor de foto’s. Mijn camera is niet echt gemaakt voor close-ups. Dus is je reactie nog extra fijn om te lezen na de vele pogingen :D XO

      Like

    • Jenny zegt:

      Inderdaad zeker twee laagjes. 1 laagje valt bijna niet op. Dankje! Ik vind het effect ook heel mooi. Ideale mascara voor een natural look of als je ergens al op focust(zoals lippen) :) XO

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

