DOUBLE TROUBLE! BLOKBEAUTY #3 & #4: HEMA GEZICHTSMASKERS

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hey you! Ik heb het een tijdje zo bizzy gehad en daarom kon ik geen blokbeauty of gewoon een andere blogpost doen. Daarom maak ik het goed en doe ik nu 2 blokbeauty’s. Dit betekent ook dubbel ontspanning ;)  En dat heb ik net een beetje nodig! Net zoals jij die misschien eventjes het noorden niet meer vindt tussen al die studieboeken!

Trouwens een weekje geleden heb ik een tutorial geschreven voor de nieuwe blogazine The Wannabee Writers. De beheerders zijn enorm lieve mensen en ik vond het een superfijne samenwerking! Het was voor mij een beetje spannend omdat ik nog niet eerder een tutorial had gedaan. Ik heb wel al enorm veel gekeken naar tutorials van Tanya Burr, Zoella, Vivianna & Lily Pebbles maar nog niet zelf eentje gemaakt. Dus dacht ik: “Waarom niet het gewoon eens proberen?” Bekijk hier mijn tutorial en zeg me wat je er van vindt! ;)

En… sinds kort ben ik ook te vinden op Bloglovin. Caring is sharing – sharing is caring. THANKS!

Maar back to business ofja back to blokbeauty. Twee maskers deze keer en deze keer ook niet van Freeman maar wel van Hema. Ik dacht eens andere maskertjes te kopen voor wat variatie ;)

FIRST: FRUITY FEAST MASK 

Het Belgische weer was wat zonniger en dus koos ik voor het fruitigste masker van de twee: de FRUITY FEAST MASK van Hema. De verpakking is erg clean/minimalistisch, typisch Hema maar dat vind ik net een erg leuke stijl. Ik koos deze keer voor een eenmalige verpakking ookal is dat niet mijn dada maar het is ook wel eens fijn iets anders te proberen ;).

Processed with VSCOcam with f2 preset

Fruity Feast Mask is een fruitig kleimasker met perzik, granaatappel en abrikoos. Het zou helpen om de dode huidcellen op milde wijze te doen verwijderen. Na gebruik zou je huid zacht, glad en schoon moeten voelen. Alez, eens proberen maar!

Zo’n eenmalige verpakking is niet mijn beste vriend. Het blijft knoeien en laat zijn sporen overal na. Super relaxing is het niet. Ik verwachte een oranje/roos getint kleurtje maar bleek dat het masker gewoon wit was. Oké geen teleurstelling maar toch had ik een ander kleurtje verwacht door die ingrediënten.  Pluspunt is dat ze op de verpakking vermelden hoelang je het masker best laat intrekken want dat wordt soms nog wel eens over het hoofd gezien. Hoelang is dat? Wel, 10 à 15 minuutjes.

Knoeien... :(

Knoeien… :(

Het masker voelt na een tijdje wat droger aan maar het jeukt niet! Hallelujah dat is fijn! Het masker is ook gemakkelijk aan te brengen. Door de fijne geur voel je je gewoon al frisser en dat gevoel is nog beter na gebruik! Hoewel ik niet gek ben van de verpakking, ben ik een grote fan van het masker. Het is een zeer aangenaam en fris gezichtsmasker.

Beetje jeukerig! Een klein beetje maar :) (my itchy face)

Beetje jeukerig! Een klein beetje maar :) (my itchy face)

Pluspunten

– Liefde voor het fruitig geurtje dat doet verlangen naar een beetje meer zon!

– Na een tijdje wordt het masker wel droger, wat normaal is maar het jeukt niet! Topper!

– Mijn huid voelt opvallend frisser en zachter aan. Good job Fruity Feast Mask!

Very cheap way to relax: normaal gezien is het 1,60 euro voor 1 Hema gezichtsmasker.

Nadelen

– Kan ik niet genoeg zeggen: ik ben nog altijd niet gek van die eenmalige verpakkingen. Veel prutswerk voor dat  ene ontspanningsmomentje : ( Het is ook niet zo fijn om de rest van het product weg te gooien.
THEN: WARM HONEY MASK

Wat me eerst en vooral opviel bij dit masker: heel wat instructies in vergelijking met het vorige masker! Alez, het valt wel best mee hoor -ik durf eens overdrijven- maar toch. Ik vat ze even chronologisch samen in deze 5 stappen:

1. Eerst vlug je gezicht en je hals vochtig maken met warm water. Of je kan dit ook vlug doen tijdens de tweede stap want… (BTW: was je gezicht niet af!)

2.  …de tweede stap is  de ongeopende verpakking 1 minuut in warm water stoppen. Laat dat warm masker echt warm worden! Spannend!

3. Breng het warme masker aan op je vochtige huid van je gezicht. Doe deze stap met je vingertoppen, extra genieten!

4. Laat het masker ongeveer 10-15 minuten intrekken. RELAXMODUS: ON!

5. Na 10 – 15 minuutjes, spoel je het masker af met water. En… already een sweet honey bee skin?

Omdat een warm masker uiteraard ook warm moet worden :)

Omdat een warm masker uiteraard ook warm moet worden :)

Ik volgde deze stappen zoals dat ook duidelijk en klaar vermeld is op de achterkant van de verpakking. Gek genoeg moest ik wat minder sukkelen met dit honingmasker dan met het fruitmasker. Eerlijk, dunno why maar ik voelde me niet zo’n kluns.

Het masker ruikt heerlijk en doet me denken aan de geur van aardbeimousse (uit pakjes) of aardbeigelatine. Hmmmm… Ah en btw het masker zorgt voor een intensieve verzorging en koelt na het aanbrengen zachtjes af. Na dit masker zou je huidje weer zacht, schoon en gehydrateerd aanvoelen.

Wat zijn mijn bevindingen? Wel.. I kinda like it! Door de instructies vergat ik mijn haatverhouding voor eenmalige verpakkingen en ik vind het een erg leuk gezichtsmasker. Als ik moet kiezen tussen de twee gezichtsmaskers zal ik eerder het honingmasker opnieuw kiezen! Fosho! Hier some pro’s & con’s :)

Nee, geen sweatface! Maar het lijkt er wel een beetje op. Wel een kleurloos honingmasker!

Nee, geen sweatface! Maar het lijkt er wel een beetje op hé?  Wel een kleurloos honingmasker :)

Voordelen

– De geur!! Ik vind het een superaangename geur en erg relaxin!

– Het gezichtsmasker belooft een hydraterende werking en jahoor dat klopt (bij mij toch hihi). Het masker voelt niet droog of jeukerig aan.

– En de prijs…slechts 1,60 euro! Maar toch, keep in mind dat het ook maar over een eenmalige verpakking gaat :)

Nadelen

– Je ziet door het kleurloze masker niet altijd zo goed waar je het masker al hebt aangebracht en waar niet. Een kleur kan dus erg praktisch zijn ;)

– En.. ja ik hou nog altijd niet van eenmalige verpakkingen

Bij deze zijn blokbeautyposts voorbij en wie weet doe ik het opnieuw tijdens de volgende blokperiode :) Nu zal ik eventjes niets posten tot 2 juli (very bizzy met school). En als je nu nog moet studeren; veeeel succes en doet dat goed! Laatste loodjes zijn het zwaarst maar you can do it! :) XO

15 gedachtes over “DOUBLE TROUBLE! BLOKBEAUTY #3 & #4: HEMA GEZICHTSMASKERS

  1. lenavaes zegt:

    Ik zag ze onlangs nog liggen in de HEMA, en heb zolang getwijfeld om die met honing te kopen! Nu heb ik spijt dat ik het niet gedaan heb.. Dat wordt nog eens een spurtje naar de winkel dan ;) En ik ben ook niet zo dol op eenmalige verpakkingen, maar helaas is dat meestal het geval voor gezichtsmaskertjes :( x

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Jaaa die met honing is echt leuk! Daarvoor zet ik die degout voor eenmalige verpakkingen graag opzij:) en ja echt spijtig dat er nog zoveel eenmalige verpakkingen zijn.. Daarom dat de tubes van Freeman mijn all time favoriet blijven voor t moment.

      Hoppa! Spurtje naar de HEMA dus. ;) Ik zal het zelf ook nog eens doen. Thanks for reaading :) XO Jenny

      Like

    • Jenny zegt:

      Jaa, ze zijn inderdaad goed! Ik was aangenaam verrast! Het honingsmasker is écht fijn, deze zal ik sowieso opnieuw kopen maar ik zou hem misschien net iets langer dan een minuut laten opwarmen want het koelde redelijk snel af bij mij en warm was het niet meer! (Klein tipje! :) )

      Ik heb online gezien dat Hema ook tubes heeft maar dat is me nog niet opgevallen in de winkels. Maybe is dat een ideetje voor een volgend review ;)

      Dankjewel voor je leuke reactie en voor het lezen van deze post :D

      Jenny XO

      Liked by 1 persoon

  2. Lien zegt:

    Misschien dat ik deze nog eens probeer, maar tot nu toe heb ik niet zo’n goeie ervaring met de maskers van Hema. Laatst had ik hun chocolade masker uitgetest en ik had echt overal rode vlekken in mijn gezicht… Maar misschien ligt dat gewoon aan mijn über gevoelige huid :p

    Lien xxx

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Oei dat is wel echt jammer! Inderdaad, hoogstwaarschijnlijk lag dat aan je gevoelige huid, maar toch is het beter als merken dit vermelden op de verpakking om zo’n scenario’s te vermijden. Maarja, dat is niet altijd het geval, helaas!

      Misschien dit masker eens proberen en de tijd goed in de gaten houden. Ik had ook een beetje last van rode plekken met het chocolademasker van Freeman maar ik had mijn timer niet ingesteld. Eigen schuld! Oooof misschien ligt dat niet aan ons maar aan de chocolademaskers (hihi).

      In elk geval veeeel succes en ik hoop dat het de volgende keer beter meevalt ;) Thanks for reading! XO Jenny

      Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Oooh zo lief! Jaaa ik vind het honingsmasker ook het fijnst! Veel plezier bij HEMA! Ik ben deze week geweest voor een cadeautje en ik kon eeecht niet kiezen! Ze hebben nu nog leukere spulletjes!! :D

      Like

  3. Lynn zegt:

    Oh wat leuk! Ik heb deze maskertjes ook uitgeprobeerd.
    Zaterdag komt er een review op mijn blog!
    Een extraatje.. Het zou zelf kunnen dat we ze in dezelfde Hema gekocht hebben :p ik zag dat je van Kortrijk bent! ;)

    liefs
    Lynn – Across New Skies

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Ooh! Serieus? Hoe grappig en heeeel waarschijnlijk want ik ga voornamelijk naar de Hema in Kortrijk! Binnenkort doe ik weer wat blokbeauty’s en komen er opnieuw wat maskers in de picture. Heel benieuwd naar die van jou :D Blijkt dat ik altijd over bepaalde producten heen kijk, blogs zijn zo handig :). Ik lees zaterdag die van jou for sure! XO

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

