BLOKBEAUTY #2: FREEMAN FACIAL CLAY MASK: CHOCOLATE & STRAWBERRY

Het is helaas nog blokperiode en dat betekent dat we nog moeten studeren, thessisen/bachelorproeven moeten schrijven en ga zo maar door. Gelukkig bestaat er nog zoiets als pauze! Soms nemen we dat een beetje te veel -guilty-. Toch raad ik je aan om eens een blokbeauty te doen tijdens je pauze. Blokbeauty is een begripje waarmee ik bedoel: treat ya self and enjoy! Vorige week testte ik de blauwe tube van hetzelfde merk, Freeman. Vandaag kies ik voor de chocolicious variant. Benieuwd hoeveel chocolade er werkelijk aan te pas komt…

De verpakking is zoals je kan zien weer een tube en dat betekent more times to use it! Yay! Verder staan er twee yummy snacks op de tube vermeld: aardbei en chocolade. Op de achterkant van dit kleimasker staat er dat het masker voedend en hydraterend is. Het masker zou ook het ontstaan van lastige, grote poriën kunnen verminderen -hallelujah-. Na gebruik zou je huidje babyzacht moeten aanvoelen. Hmm… eens zien of dit masker echt de bad boys aka shitty poriën kan doen verminderen en of mijn huid werkelijk zachter zou aanvoelen.

BTW, voor ik écht begin: Het was heel erg leuk om als beginnend blogger de reacties te lezen van medeblogsters en vriendinnen. Eva vond het idee van een blokbeauty zo leuk dat ze het eens wilde vermelden in haar blog. Superleuk en nog eens thanks Eva als jij dit nu leest ; ). Dat en acht andere dingen die ze liever zou willen doen dan blokken, kan je hier lezen.

In love with the chocolate - strawberrymask?

In love with the chocolate – strawberrymask?

Bij het openen van de tube, ruik je meteen de chocoladegeur. Voor die-hard cacaolovers: you’ll love it. De kleur van het masker is minder aantrekkelijk dan het masker die ik vorige week testte. Maar dat was ook een beetje te verwachten met een product waarin chocolade een grote hoofdrol speelt, niet?

Als ik het masker op mijn gezicht smeer is het precies alsof ik een erg slechte keuze heb gemaakt en veel te donkere foundation heb gekocht. Gelukkig is dat niet het geval : D. Na een erg korte periode (2 à 3 minuutjes) begint het masker al in te trekken. Niet zo fijn want het voelt bijna meteen droog aan. Over droog gesproken: het masker droogt ook sneller dan zijn blauwe variant.

Gelukkig is dit geen foundation! ; )

Gelukkig is dit geen foundation of zelfbruiner ; )

Na 10-15 minuutjes waste ik het chocolademasker af met warm water. Het product ging er vrij snel af en ik moest niet onnodig op mijn gezicht frotten. Gelukkig. Mijn huid voelde werkelijk zachter aan. Het masker doet daarin wel wat het zegt te kunnen doen. Jammer genoeg kan ik nog niet weten of die stomme poriën zullen verdwijnen.

Conclusie, een grote fan van dit masker ben ik niet. Al ben ik me er zeer van bewust dat dit grotendeels te maken heeft met mijn niet zo’n grote liefde voor chocolade. Ja, I know, zeldzaam iemand die chocolade niet zo leuk vindt. Ik lust eigenlijk wel chocolade maar gewoon in beperkte mate en vormen ; ). Misschien zal dat een beetje de reden zijn waarom ik er niet zo gek van ben.

Voordelen

Again, net zoals de vorige keer, vind ik  de verpakking een groot pluspunt. Het laat je toe het masker meerdere malen te gebruiken.

– Het leuke is dat het kleimasker ook écht ruikt naar chocolade. You are totally in chocolate heaven!  

– Nog een leuk pluspunt is dat het product niet getest is op dieren. Hooray! Let us pray this is true! 

– Na gebruik een zacht babyhuidje? Check! 

– En net zoals de vorige keer: de prijs. Oké je moet net wat meer betalen dan voor een eenmalig maskertje. Maar daar zit net het verschil: eenmalig vs meerdere malen fun & relaxing!

Nadelen 

– Het masker voelt na een kleine 2 à 3 minuten al plakkerig/droog aan. Niet zooo relaxerend.

– Persoonlijk verkies ik andere huidmaskers. Ik voel me minder fris na gebruik dan toen ik het smurfengezicht had, maar soit over des goûts et des couleurs – on ne discute pas – ; ).

Gevoelige huidjes gebruiken dit masker best niet. Het masker is aangeraden voor mensen met een normale tot gemengde huid.

Dit masker kan je vinden in Kruidvat voor 3,99 euro. So… what are you waiting for?

Tell me: heb jij ondertussen eens een blokbeauty gedaan of ben je het van plan? : )

9 gedachtes over “BLOKBEAUTY #2: FREEMAN FACIAL CLAY MASK: CHOCOLATE & STRAWBERRY

    • Jenny zegt:

      Yay, leuk dat de post zin doet krijgen in een treat your self :D ik moet asap ook nog eens gaan zodat ik gedurende de examenperiode nog voldoende blokbeautys kan doen : D

      Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

