MERMAIDBLUES…ARUBA BLUE VAN ESSIE

Vandaag is het eigenlijk erg zonnig in België en waarom niet al een beetje wegdromen van de zomer? Tijd om een zomers product te testen: Aruba Blue van Essie.

Normaal gezien ga ik voor eerder klassieke kleuren als het over nagellak gaat. Kleuren zoals donkerrood of iets in de trend van nude. Dus is een blauwe nagellak proberen iets uit mijn nagellak-comfortzone. Tot voor kort. Ik zag  Aruba Blue een tijdje geleden in de winkel en ik mooooest dat kleur proberen.

Eerlijk toegegeven is het erg lang geleden dat ik nog eens mijn nagels had gelakt. Ik ben een nagelbijter en ik heb net niet genoeg nagel om een kleur mooi te laten uitkomen. Maar finally heb ik eens een nagel die wat langer is dan enkele millimeters en dus is dit het moment om Aruba Blue nog eens te lakken.

BTW: Als iemand nog een tip heeft voor een nagelbijter, comment hieronder want als nagellak-lover is het niet fijn om kleine nageltjes te hebben!

Essie heeft altijd erg leuke en unieke kleurtjes in hun gamma. Aruba Blue heb ik nu een tijdje en is een van mijn favorietjes. De kleur van de nagellak is niet zo klassiek en dat maakt het product net zo leuk. Je hebt een instant mermaid gevoel wanneer je deze kleur op je nagels tovert. De tropische, metallic glans is voor mij the icing on the cake! De nagellak zit in een classic Essie potje met het bijhorende witte dopje.

Ik denk dat blauwe nagellak een beetje love it or hate it is. Maar in dit geval ben ik voor de love-side. Deze nagellak kan je look net wat edgier maken. Het is ook eens iets anders dan safe gespeeld kleurtje zoals (donker)rood of  gebroken wit.

Mijn enige lange nagel van het moment onderging de Aruba Blue test. BTW: Hoe mooi is de kleur niet?

Mijn enige lange nagel van het moment onderging de Aruba Blue test. BTW: Hoe mooi is deze kleur niet? (En ja, ik had mijn PJ’s nog aan)

Voordelen

– De nagellak droogt snel.

– Hellooo, hoe cool is dat kleurtje? Het product heeft een echt mooi metallic mermaid-effect ; )

– En… je moet niet erg veel betalen om dat mermaid-effect op je nagels te hebben!

Nadelen

1 laag is onvoldoende om het mooie effect te verkrijgen. Ik heb voor de foto drie lagen gebruikt.

You gotta like blue nails..

De kleurcode van Aruba Blue van Essie is 92 en de nagellak kost 9,99 euro.  De nagellak kan je kopen in winkels van Kruidvat en Di én misschien ergens anders ook nog ; ).

13 gedachtes over “MERMAIDBLUES…ARUBA BLUE VAN ESSIE

    • Jenny zegt:

      Hey Ilse!

      Inderdaad! Very lovely! : )

      Lief van jou om een tip door te geven en die truc heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb nooit kauwgom bij me maar misschien kan jouw tip helpen! Thanks! XO

      Liked by 1 persoon

  1. theinspirationblogger zegt:

    Wat een prachtige kleur! Wel jammer dat hij niet zo goed dekt :(
    Er is zo’n middeltje waardoor je nagels vies gaan smaken, dan heb je minder snel de drang om er op te bijten. Het heet byte-x

    Like

    • Jenny zegt:

      Jaa hé echt jammer! Maar elk product heeft waarschijnlijk pro’s en contra’s ; ).

      Wel ik heb zoiets al geprobeerd in die trend en het heette raylex. Het product én de app geprobeerd en na een tijdje gestopt omdat ik mijn nagels niet zag groeien. Plus ik smaakte het product toen ik chips at. Chips zijn dan niet zo lekker (hihi).

      Maar byte-x ken ik nog niet! Misschien dat het beter helpt dan raylex. En dat ik mijn chips zonder vieze nasmaak kan eten! We’ll see. Thanks voor de tip! Erg lief! : )

      Like

    • Jenny zegt:

      Echt, ik ben zo blij dat het kleur blijft binnen het aanbod, het is zo’n mooie en unieke kleur! Ondertussen bijt ik gelukkig wat minder op mijn nagels :). Ik heb een product op mijn nagels aangebracht waardoor ze sterker worden en ook iets sneller groeien (of ik denk dat toch!). Hopelijk kan ik binnenkort weer nagellak dragen :) XO

      Liked by 1 persoon

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

