RE-TOUCH LIGHT-REFLECTING CONCEALER VAN CATRICE

Gisteren vertelde ik jullie uitgebreid over mijn favoriete shampoo, de biershampoo Cynthia Sylvia Stout van Lush. Vandaag heb ik nog even de tijd om jullie te vertellen welke concealer at this moment mijn favoriet is. Al een tijdje ben ik weg van de Re-Touch Light-Reflecting Concealer van Catrice. Ik gebruik het product al bijna een jaar of misschien zelfs al meer dan een jaar en heb nog geen betere, even betaalbare collega gevonden. Ik weet nog dat ik bij de eerste aankoop dacht; “Maar 3,99 euro? Waarom zou ik het niet proberen?”

De verpakking is een zilveren draaipen. Alleen wist ik in het prille begin niet dat het effectief een draaipen was. Gelukkig spreek ik over het enorm prille begin en vond ik na enkele seconden (letterlijk) mijn draai.

De easy-to-use-draaipen

De easy-to-use-draaipen

Ik vond op hun website dat je het product momenteel kan kopen in 3 tinten: 005 Light Nude, 010 Ivory en 020 Light Beige. Omdat ik een enorm bleke huid heb, is het allesbehalve eenvoudig om een goede foundation/concealer te vinden. Dus gebruik ik meestal het lichtste product uit een gamma, in dit geval de Light Nude.  Met dit product ondervind ik geen problemen en blijf ik het dus met plezier gebruiken.

Linkerkant: mét de concealer. Rechterkant zonder de concealer. (Yes, it was no-make-upday chez Jenny)

Linkerkant: mét de concealer. Rechterkant zonder de concealer. (Yes, it was no-make-upday chez Jenny)

De concealer dekt goed en na gebruik merk ik meteen verschil. Voor de foto gebruikte ik het product enkel aan mijn rechteroog en kan je dat (hopelijk) zien aan de linkerkant van mijn gezicht. De oneffenheden zijn weggewerkt. Fieuw! De textuur van het product is liquid. Het voelt prettig aan en geeft geen plakkerige indruk.

De lichtste tint uit het gamma: Light Nude (005)

De lichtste tint uit het gamma: Light Nude (005)

Voordelen van deze concealer:

– Eerst en vooral de prijs: 3,99 euro. Wat een koopje! En het werkt ook nog eens goed ; )

– Mensen die niet gezegend zijn met een prachtige getinte huid, ook wel bleekscheetjes genoemd, kunnen wél weg met dit product. Ik gebruik momenteel het lichtste uit het gamma en sluit perfect aan met de kleur van mijn -enorm witte- huid.

– De kleur verdonkert ook niet na een tijdje, wat bij sommige producten wel eens kan gebeuren.. – De concealer biedt een goede dekking. 

– Door de verpakking gebruik je niet onnodig veel van het product. Want heel soms kan het wel eens gebeuren dat er een plons foundation/ concealer uit het potje komt. Niet. De. Bedoeling.

Nadelen:

– Omdat ik deze concealer zo leuk vind, is het jammer dat het zo snel op is. Ik gebruik het product eerder wekelijks dan dagelijks en het zou leuker zijn mocht die concealer wat langer meegaan.

3 tinten is erg beperkt voor een gamma. Het kan dus heel goed zijn dat jij of je vriendin uit de boot vallen en geen geschikte tint vinden voor jullie huid. Al hoop ik dat dit niet het geval zal zijn. Want het product is zo super ; )

Heb jij een concealer waarvan je tevreden bent? Reageer dan hier onder deze post : )

Een gedachte over “RE-TOUCH LIGHT-REFLECTING CONCEALER VAN CATRICE

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

