CYNTHIA SYLVIA STOUT BIERSHAMPOO VAN LUSH

Laatst was ik weer in mijn tweede stad Gent. Ik vertoef er soms vaker dan in mijn hometown. Dankzij het verlengde weekend kon ik eindelijk doen wat ik al eerder in gedachten had: die heerlijke shampoo van Lush opnieuw kopen!

Ik heb de biershampoo Cynthia Sylvia Stout in januari leren kennen dankzij een tester die werd aangeboden door één van de lieve verkoopsters. Sindsdien is de shampoo mijn all time favorite aan het worden. De verkoopster vertelde dat ze als voormalig conditioner-addict, gek is van het product waarvan je na gebruik,  geen conditioner meer nodig hebt. Echt geen conditioner? Jep!

Na een kleine research ben ik te weten gekomen dat bier een oerproduct is voor haar. Het werd honderden jaren geleden al gebruikt als een soort van shampoo avant la lettre. Bier wordt ook regelmatig getipt door een Hollywoodster als ingrediënt dat zorgt voor glanzende en dikkere lokken.

De kleur van de shampoo is bruin en de geur van het product dringt onmiddellijk door. Het product werd handgemaakt op basis van volgende verse ingrediënten: stout bier, water,  fijn zeezout, vers citroensap, gist, cognacolie…

Loooove de beschrijving van de biershampoo. Typical Lush ; )

Na een wasbeurt met het product is mijn haar zo zacht en voelt het licht aan. Ik heb ook niet veel van het product nodig voor een wasbeurt. Na gebruik glanst mijn haar veel meer en wordt het niet snel vettig. Hooray!

Ik ben tijdens de week op kot in Gent en daar ligt mijn biershampoo nog niet. Gezien de prijs van het product en mijn beperkt studentenbudget heb ik momenteel slechts 1 exemplaar liggen. En dat ligt thuis. Wanneer ik een ander haarproduct gebruik op kot valt het verschil meteen op. Mijn haar wordt sneller vettig, voelt zwaarder aan en bye bye glans.

Dus.. ja ik ben fan! Ik hooou van deze biershampoo en ik denk dat daar niet snel verandering zal in komen!

Achterkant van het flesje

Achterkant van het flesje

Pluspunten

– Je hebt er maar een kleine hoeveelheid van nodig. 

– Je haar shinesss like a diamond!

– Ik ben grote fan van de cognacgeur ook al is geur redelijk persoonlijk.

– De naam van het product is zoo cool. Gewoon al zeggen dat je je haar wast met biershampoo is leuk!

– And last but not least: het product is veganistisch en de fles is gemaakt uit 100 % gerecycleerd plastic. Ook het bier dat ze gebruiken voor de shampoo komt van een kleine, onafhankelijke brouwerij.

Mindere pluspunten

– Niet zo’n super aantrekkelijk kleurtje (maar welke shampoo heeft dat wel?)

– Kan minder schuimen dan een andere shampoo (maar met een beetje meer biershampoo bereik je dat effect wel)

– Net iets prijziger dan andere shampoo’s (14,45 euro voor 250 gr flesje). Maar quality has its price ; )

– Eens je deze shampoo gebruikt, wil je geen ander meer en zal je telkens een tripje moeten plannen naar je dichtbijzijnde Lush shop.

En heb jij al eens de biershampoo Cynthia Sylvia Stout gebruikt?

5 gedachtes over “CYNTHIA SYLVIA STOUT BIERSHAMPOO VAN LUSH

  1. Ysaline zegt:

    Leuke review! Ik vroeg me al af of die shampoo goed was! Maar stinkt je haar niet na het wassen? Ik heb eens aan het flesje geroken en het rook echt vreemd :(
    Je moet zeker eens de Big shampoo van Lush proberen! Die is ook super!

    Liked by 1 persoon

    • Jenny zegt:

      Hey! Ja, inderdaad! Het ruikt een beetje anders dan andere shampoos. Ik vind het na gebruik heel neutraal ruiken eigenlijk maar geuren zijn een beetje persoonlijk hé! :) gelukkig maar! Oh dankje voor de tip!! Ik ga binnen twee weekjes weer naar Lush, zal het zeker in mind houden:)

      Like

      • Ysaline zegt:

        Neutraal is goed, zolang het niet stinkt! Haha! Zal hem zeker ook eens proberen binnenkort! Ik twijfelde nog voor de geur, ma als ik je review lees, lijkt het echt een super shampoo! Zeker doen en Mask of magnamity is ook goed (als je in-to maskertjes bent natuurlijk) ;)!

        Liked by 1 persoon

      • Jenny zegt:

        Ik begrijp het! ’t Is een beetje wennen de geur. You’ll see! Let me know als je het geprobeerd hebt :). Jaaa ik ben into maskertjes maar ik heb nog geen gekocht van Lush! Dankje voor de tips superlief!! :D

        Like

Tell me, wat is jouw reactie op deze post? :)

